Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 23:36
Verwijderd
Ik ben zo oenig geweest afgelopen dinsdag bovenop een hommel te gaan staan die mij toen natuurlijk stak..

Ik heb er verder niks aan gedaan want had geen idee wat en niemand in de buurt wist dat ook. Eerst deed het gewoon pijn en werd het wat rood, maar in de loop van de dag zwol mn hele voet op. Ik paste niet meer in mn schoen of mn slipper en als ik mn voet neerzette raakten mn tenen de grond niet meer. Ik kon er dan ook niet op lopen en heb me suf gehinkt.

Nu is ie weer redelijk geslonken maar nog lang niet weer zn normale omvang en nog steeds is lopen verre van prettig en het jeukt nu als een gek..

Is dit nu normaal bij een steek van een hommel of kan het zijn dat ik allergisch ben?

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 00:40
D@mien
D@mien is offline
Een horzelbeet (ja, die krengen bijten, ze steken niet) doet altijd pijn, dus dat is normaal...
Niet normaal is echter dat je voet opzwelt...'normaal' doet et eerst friggin' veel pijn, maar blijft et bij een rode plek...ik zou er als ik jou was ff mee naar de dokter gaan of er ff naar te laten kijken...you never know...je hebt allergische reacties en je hebt allergische reacties....
Oud 26-06-2003, 00:42
Verwijderd
Oh horzelbeet.. gebeurt dat niet met een angel dan enzo?

hmm, weer wat geleerd

Mja, mn mams zei ook al dat ze het niet helemaal vertrouwde.. ik bel de dokter wel even morgen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 02:32
notbonefish
notbonefish is offline
je weet zeker dat 't een horzel was?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 06:22
Verwijderd
't is niet normaal, de kans dat je allergisch bent is wel groot of dat ie verkeerd 'beet' oid... Ik heb het ook vaak als ik 'gebeten' wordt door een horzel of gestoken wordt door een mug. Mijn moeder ook, wij zijn niet anders gewend. Als je echt niet meer kon/kan lopen, dan zou ik toch even langs de dokter gaan, misschien is het idd 'gewoon' een allergische reacte en is er dus weinig aan de hand, maar dan weet je dat iig. En misschien heeft ie er wel iets voor. Voor de jeuk kun je gewoon van die anti-jeuk-zalf ed voor insecten gebruiken, 't gaat er niet van weg, maar 't verlicht wel iets.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 07:46
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Een horzel legt eitjes onder je huid, die steekt niet , maarjah, dat hij dus wat dikker word is normaal er izt immer meer massa onder, maar wat jij allemaal beleefd is niet goed, ik zou ff naar de dokter gaan, owjah niet dat je helmaal bang bent : die eitjes komen niet uit hoor!, ze worden afgebroken door je lichaam... Ik ben btw laatst ook gestoken door zo'n k*t beest, had ik 2 dagen pijn aan
Oud 26-06-2003, 07:55
Envy
Envy is offline
Ik denk dat je allergisch bent. Ik ook namelijk, en ik krijg altij enorme bulten. nog 3x zo groot als bij normale mensen. Heel kut majah
Oud 26-06-2003, 10:12
Verwijderd
Mn voet is nu weer redelijk terug naar zn normale grootte, nog een beetje een bult op de plek waar ie heeft gebeten.. Maar dan ga ik wel even de dokter bellen toch, want mn moeder zei dat wanneer het een tweede keer gebeurt de allergische reactie nog een stuk heftiger kan zijn en ik dan meteen naar de huisarts zou moeten ofzo..

Ja, en maar even van die insecten zalf kopen, kwerd vanochtend weer heel vroeg wakker van de jeuk..

Blegh
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 26-06-2003 @ 03:32:
je weet zeker dat 't een horzel was?
100% zeker niet, ik stond immers op het beest dus kon het niet zien..

Ik zou echter niet weten wat anders, er cirkelden daar voortdurend zo'n 10 hommels laag over het gras, die slecht zichtbaar waren. Ik voelde een flinke prik..

Nou ja, de enige andere beesten die zouden kunnen steken die daar rondvlogen waren dazen (schrijf je dat zo?) maar die zaten niet op de grond en dan was mn reactie wel heel heftig.. (al herinner ik me wel ooit een steek van een daas op mijn knie waarna mn hele knie opzwol, maar dat deed lang zo'n pijn niet.. jeukte wel overigens..)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen mn broertje een keer gebeten was door een horzel had mn vader dat uitgezogen (gif eruit gezogen en uitgespuugd) en daarna werd het wel rood maar niet zo dik en het deed ook niet zoveel pijn dus misschien dat je dat had moeten doen. Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan of iig even de dokter bellen.
Oud 26-06-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-06-2003 @ 11:12:
Maar dan ga ik wel even de dokter bellen toch, want mn moeder zei dat wanneer het een tweede keer gebeurt de allergische reactie nog een stuk heftiger kan zijn en ik dan meteen naar de huisarts zou moeten ofzo..
Kan, hoeft niet volgens mij...tenminste, bij m'n moeder en mij is dat iig niet zo en bij een aantal mensen die ik ken ook niet. Maar een bezoek aan de dokter kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:04
Somebody Special
Somebody Special is offline
Iedereen denkt dat als hij zo'n grijs/zwart beest ziet dat het een horzel is, die komen alleen bijna niet meer voor in Nederland.
In 9 van de 10 gevallen wordt je gestoken door een steekvlieg!

Citaat:
Horzel: Ze leggen hun eieren in de achterpoten van rendieren. Wanneer deze uitkomen vreten ze zich vol en maken daarbij lange gangen vlak onder de huid van het dier waarbij ze ook 'ventilatiegaatjes' maken. Gelukkig doen ze dit niet bij mensen. Die bijten ze alleen maar. Ze landen ergens, voorzichtig, zodat je er nauwelijks iets van merkt. En dan is het vaak al te laat want op dat moment heeft het beest al toegehapt en een stuk uit je lijf gebeten. Zo'n beet in je arm of been voelt alsof er een spijker in geslagen wordt.
Horzel:

Daas (steekvlieg):

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:24
Miracle
Miracle is offline
Ohh, die steekvliegen zijn echt irritant. Die vallen onze pony's altijd lastig Zo gemeen!
Laatst sloeg ik er ééntje dood. Had hij net gedronken ofzo, dikke bloedvlek... echt ranzig
Oud 26-06-2003, 11:30
Verwijderd
Oh!!!

Wat stom!!

*slaat zichzelf voor hoofd*

Ik bedoel Hommel
Bazen/Basen (hoe je het ook schrijft) vlogen er idd ook rond, horzels niet. Maar ik bedoel dus een Hommel.. *pffff, kip die ik dr ben*

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:59
Somebody Special
Een hommel laat geen angel achter, probleem opgelost.
Sommige denken dat ze niet kunnne steken, andere denken dat ze net zo (snel) steken als wespen.
Hommels steken alleen als ze niet meer weg kunnen, als je ze plet bv. dus erop gaat staan.
Eigenlijk had het uitgezogen moeten worden, dan was je er sneller van af geweest.
Als ik als kind gestoken werd, haalde m'n pa er altijd een aardappelschil overheen, dat schijnt te helpen
Je hoeft je iig geen zorgen te maken, hommels laten geen angel achter.
Oud 26-06-2003, 11:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-06-2003 @ 12:30:
Oh!!!

Wat stom!!

*slaat zichzelf voor hoofd*

Ik bedoel Hommel
Bazen/Basen (hoe je het ook schrijft) vlogen er idd ook rond, horzels niet. Maar ik bedoel dus een Hommel.. *pffff, kip die ik dr ben*
Hommel / horzel, lijkt op elkaar toch

Maar volgens mij hoef je een steek / beet van een hommel niet uit te zuigen maar als je er nog steeds veel last van hebt zou ik toch maar even de dokter bellen.
Oud 26-06-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 26-06-2003 @ 12:04:
Baas (steekvlieg):
[afbeelding]
Zo'n ding heet toch een daas...?

(Dat staat ook in de url btw: regendaas.)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 26-06-2003 @ 12:59:
Een hommel laat geen angel achter, probleem opgelost.
Sommige denken dat ze niet kunnne steken, andere denken dat ze net zo (snel) steken als wespen.
Hommels steken alleen als ze niet meer weg kunnen, als je ze plet bv. dus erop gaat staan.
Eigenlijk had het uitgezogen moeten worden, dan was je er sneller van af geweest.
Als ik als kind gestoken werd, haalde m'n pa er altijd een aardappelschil overheen, dat schijnt te helpen
Je hoeft je iig geen zorgen te maken, hommels laten geen angel achter.
Over de angel maak ik me ook geen zorgen.. het is de zwelling.. Het is nu twee dagen geleden en mn voet is nog steeds redelijk dik.. Nog een duidelijke bult, ik maak me dus zorgen over een eventuele allergische reactie..?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:49
Somebody Special
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 13:04:
Zo'n ding heet toch een daas...?

(Dat staat ook in de url btw: regendaas.)
Sorry, spelfoutje
Oud 26-06-2003, 12:50
Somebody Special
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-06-2003 @ 13:06:
Over de angel maak ik me ook geen zorgen.. het is de zwelling.. Het is nu twee dagen geleden en mn voet is nog steeds redelijk dik.. Nog een duidelijke bult, ik maak me dus zorgen over een eventuele allergische reactie..?
Zo', bult is niet zomaar weg maar als je het niet vertrouwd zou ik even langs de huisarts gaan
Oud 26-06-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 26-06-2003 @ 13:50:
Zo', bult is niet zomaar weg maar als je het niet vertrouwd zou ik even langs de huisarts gaan
Ik heb even gebeld en ze stelde een aantal vragen en zei dat ik niet langs hoefde te komen. Zolang ik geen last heb van koorts of flauwvallen is er niets ernstigs aan de hand

Dus ik ben weer gerust gesteld
Bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:58
Somebody Special
Owkeej
Oud 26-06-2003, 18:12
bruintje
bruintje is offline
hey ja dit kan gebeuren ja ik heb een tijdje geleden ook bijna hetzelfde gehad ik ben dus waarschijnig gestoken door rode mieren het werd helemaal rood het zag er niet uit!je had me voet echt niet moeten zien!zoooo dik echt kon ook niet in een schoen.lopen ging haast niet maar het kan een allergische reactie zijn maar het kan ook door beet xx
Oud 27-06-2003, 10:20
Somebody Special
Citaat:
bruintje schreef op 26-06-2003 @ 19:12:
gestoken door rode mieren
Mieren bijten niet maar plassen

Regels voor berichten