Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 11:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat is de positie van internet ik jouw leven?? En in hoe verre beinvloed het je lifestyle??
Haal je hier ideen voor zaken mbt lifestyle vandaan?? is dit je manier om met mensen met dezelfde lifestyle in contact te komen?? haal je hier nieuwtjes vandaan (zodat je irl altijd hip bent)??

enz
Oud 27-10-2002, 11:37
GRRR
GRRR is offline
hehe jezus. ninnoc heeft spraakwater gedronken ofzo

als ik me verveel zit op internet (vaak dus ja) maar ik probeer zo min mogelijk achter de pc te zitten anders ben ik bang dat ik aambeien krijg of iets dergelijks. en ik wil natuurlijk stoer zijn en een sociaal leven hebben :]
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
GRRR schreef:
hehe jezus. ninnoc heeft spraakwater gedronken ofzo
komt allemaal door bertbarts commentaar
Oud 27-10-2002, 11:38
FireCracker
FireCracker is offline
haha, best wel ziek eigenlijk, ik internet volgens mijzelf veel te veel, ik zit er bijna de hele dag achter... e ik moet er nu maar eens achter vandaan komen, want ik heb morgen 2 repetities en 2 verslagen...
Oud 27-10-2002, 11:39
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Internet is toch best belangrijk, en daar ben ik niet trots op. Ik heb een forum en msn verslaving en zit dus zoveel mogelijk achter de pc. Als inet het niet doet word ik chagerijnig jah
Oud 27-10-2002, 11:42
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Internet is toch best belangrijk, en daar ben ik niet trots op. Ik heb een forum en msn verslaving en zit dus zoveel mogelijk achter de pc. Als inet het niet doet word ik chagerijnig jah
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:44
beuk
beuk is offline
Ik zet 's ochtends mijn pc aan en 's avonds pas weer uit, maar ik zit er niet echt lang achter. Ik Msn/mail best vaak over dingen die niet belangrijk genoeg zijn om over te gaan bellen. M'n moeder kan nu ook msnen dus m'n ouders bellen me nooit meer

Ik heb niet echt behoefte om urenlange gesprekken te houden met mensen die ik toch niet ken, hooguit als ik me een keer echt verveel. En de creativiteit die ik uit dit lifestyle put valt ook nog wel mee
Oud 27-10-2002, 11:50
Mysterons
Mysterons is offline
ik zit teveel op het forum.
Oud 27-10-2002, 12:01
Roos
Roos is offline
Hmm ik zie internet als een communicatiemiddel. Je kan kletsen met mensen die je kent of niet kent op MSN. Op dit forum zit ik vooral om een beetje te discussieren, dingen te lezen en meningen van anderen te horen. Of gewoon voor de fun.

Zonder internet zou m'n sociale leven er wel anders uitzien, omdat ik sommige mensen niet vaak in het echt zie, maar wel op MSN spreek (bijvoorbeeld vrienden van een ex-vriendje, mensen die wat verder weg wonen, mensen van school die nu ergens anders studeren).

En ik zou veeel meer moeite moeten doen voor werkstukken/PO's op school
Oud 27-10-2002, 12:08
Roozie
Roozie is offline
Internet is een ontzettend handig medium voor alles wat te maken heeft met school/univeriteit.

Ik moet veel werken in sub-groepen en dan is msn in het weekend echt een uitkomst.

Verder is msn een leuke manier om mensen te spreken die je een stuk minder vaak ziet en om even bij te kletsen.

Het forum is leuk om te lezen hoe iedereen over dingen denkt, om je eigen onzin kwijt te kunnen en om even in een deuk te liggen om sommige posts.

Maar ik vind wel dat ik er te vaak op zit!!
Oud 27-10-2002, 13:01
Verwijderd
Ik internet best wel veel.. als ik me verveel ga ik altijd msnen/forummen.. zeker nu ik op kamers zit, kan ik alleen in het weekend nog forummen en bijkletsen met mensen op msn.. doe ik ook best wel veel dus
Ik dacht dat als ik op kamers ging, dat ik msn en het forum best wel zou missen, maar eigenlijk viel dat wel mee Ook als ik 2 weken op vakantie ben, heb ik niet de neiging om een internet cafe op te zoeken omdat ik het zo mis ofzo..
Het forum vinnik leuk om te lezen, meningen van anderen te lezen, en het muziekforum is ontzettend handig om nieuwe bands te ontdekken En msn is handig om met vriendinnen die ergens anders studeren te praten, en praten met mensen die ik niet ken is ook leuk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:15
punkyfish
punkyfish is offline
Ik ben verslaafd, ja. Best erg, maar goed. Ik heb ook eigenlijk meer online-vrienden dan irl-vrienden, nja, dat valt eigenlijk wel mee, maar mijn béste vrienden zijn toch wel van internet. Mijn vriend heb ik ook via internet leren kennen (achteraf bleek dat we een paar dezelfde irl-vrienden hadden, maar dat wisten we toen dus nog niet).

Ik heb sowieso dat ik beter mijn gevoelens/gedachten kan uiten door te schrijven dan praten (al wordt dat nu wat minder), waardoor ik beter dingen via internet kan zeggen, bijvoorbeeld. Nu gaandeweg leer ik wel beter praten, doordat ik dat leer door die online-contacten... Jaja.

Verder, als ik hier leuke dingetjes op het forum zie staan (bijv. ideetjes voor een kamer/kleding/...), maak ik daar op zich wel gebruik van, niet dat ik het meteen helemaal nadoe, dan geef ik er nog wel mijn eigen draai aan.

Toevoegsel: Ik ben nogal geïnteresseerd in mensen en hoe ze denken, hoe ze over bepaalde dingen denken. Daarom vind ik het leuk hier discussies te lezen/te discussiëren, ben zelfs fanatiek Cu2lezer . Door over andere mensen te lezen, ze beter te leren kennen, heb ik ook een beetje over mezelf geleerd. Bij sommige mensen zie ik bijv. dingen waarvan ik denk 'iew, zo zou ik nooit willen worden' (qua karakter) en dan weet ik dat, ook juist op positieve punten. Het geeft dus ook wel beetje zelfkennis, wat wel fijn is, omdat ik mezelf een half jaar geleden echt nog niet kende.

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:21
Esmée
Esmée is offline
Enige functie die het voor mij heeft is msn/mail en via dit forum veel mensen leren kennen waar ik nu veel contact mee heb.

En ja voor school is het wel handig.
Oud 27-10-2002, 13:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zit elk vrij moment van de dag ongeveer op het forum, tis echt niet normaal

Ik kom hier wel op veel ideeen van leuke dingen, die ik anders nooit zou vinden, dat is op zich wel handig en leuk. Denk aan nieuwe bands, leuke kledingstukken of discussies waar je anders nooit over zou denken

Maar ik lees heel veel op dit forum (ook andere deelfora enzo) en daarin leer je wel mensen een beetje kennen enzo, weet je hoe ze in elkaar steken, hoe ze reageren en daar hou ik me de laatste tijd heel erg mee bezig, en daar wil ik me ook later mee bezig houden, dus dit is een heel goed uitgangspunt daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:29
Roxy
Roxy is offline
Nou ik zit er nie meer zo heel veel achter, maar tis vaak toch ff op het forum kijken of op msn.. Maar het is wel veel minder belangrijk dan een jaar geleden ofzow toen was ik best verslaafd Internet is voor mij een communicatiemiddel, sommige mensjes ziek bijna nooit en is leuk om zo te spreken, oud klasgenootjes enzow... Voor de rest is het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en is het nieuwe muziekjes leren kennen best belangrijk voor mij... Je blijft ook een beetje op de hoogte van nieuws rond bandjes, concertjes e.d maar ook ideeen qua lifestyle ofzow..
Oud 27-10-2002, 13:29
nica
nica is offline
Ik zit erg veel op internet, vooral msn en ik lees hier ook erg veel.
Het is gewoon leuk om te lezen hoe andere mensen ergers over denken, je ziet nieuwe creative dingen van andere en dat brengt mij dan ook weer op ideeen en je ondekt nieuwe bandjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:33
AtHell
AtHell is offline
Ik denk dat ik aan veel kriteria van verslaving voldoe wat internet betreft.
Oud 27-10-2002, 16:41
Verwijderd
Internet speelt een best grote rol in mijn leven. En heeft dus ook een invloed op mijn lifestyle. Via internet heb ik mensen leren met dezelfde interesses en dat is kewl. Via internet kan ik mezelf ook op de hoogte van de dingen waarin ik me interesseer. Voor school heb ik ook veel internet gebruikt en voor de 2 maanden die ik op de universiteit heb gezeten ook, Internet is best onmisbaar geworden:-s En ik weet niet of ik dat nou een verbetering of een verslechtering is geworden...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:06
Quiana
Quiana is offline
Voor mij heeft inet best wel een grote rol gekregen..
Contact met vrienden, forum, spelletjes ed.
Hm.. ideeën voor mn kleren,
ik lees wel vaak de wat heb je aan topic,
gewoon kijken hoe anderen het combineren.
Mja, en soms doe ik dat ook wel
Oud 27-10-2002, 17:15
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb via i-net(/forum) veel mensen leren kennen,waarvan ik er een paar nog regelmatig zie en wat ik beschouw als echte vrienden,mensen die een aanvulling geven aan mn leven.
En zelfs de mensen die ik 2 keer heb gezien maar nu niet meer spreek,hebben wel wat toegevoegd tot mn leven.

Maar die mensen wonen niet allemaal om de hoek,en dus gebruik ik i-net ook als communicatie middel.
Ik gebruik het als research voor school,Ik vind er informatie over dingen waar ik me in intereseer(Muziek,demo's,kunst etc.)en om andere mensen te kunnen leren kennen,en gewoon als tijdsverspilling...het gaat de laatste tijd gemakkelijk,zodra ik maar even niks te doen heb kruip ik achter de computer.

Maar zonder i-net zou ik het prima overleven,het is makkelijk en leuk.
Maar ik ontmoet ook mensen buiten het i-net,en informatie valt ook uit andere bronnen te halen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:04
Reemz
Reemz is offline
Ik ben een internetjunk, als ik nie internet speel ik wel gitaar.. of huiswerk,... ik heb er soms zo'n hekel aan dak uren achter die pc zit.

Heb ik 1 vrij dagje, zit ik achter de pc de hele dag ahhrg gaat vanzelf denk ik

Soms vraag ik me af of ik nog wel echt iets meemaak haha
Oud 27-10-2002, 18:53
shanli
shanli is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
idd,tot grote ergernis van ma en soms ook van mijzelf
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:09
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Zit er best lang achter eigenlijk, maar het beheerst niet mun leven. Morgen weer naar school en dan zit ik er sowieso minder achter. Ik verveel me wel veel sneller als internet het niet doet maar het verpest mun humeur niet ofzo. Ik merk dat ik nu soms kramp krijg in mun pols dus ik ben al aan ut minderen
Oud 27-10-2002, 19:53
maar
maar is offline
Msn voor contact met vrienden uit andere landen en voor gezellige gesprekjes met bekenden. Mail in plaats van post vaak, informatie aanvragen over studies bijv. Dit forum voor vermaak. Verder internet in het algemeen om informatie te zoeken voor werkstukken e.d., en vaak om het nieuws te lezen. Het heeft op zich best een invloed op mijn leven dus, omdat ik zonder msn bepaalde vrienden veel minder zou spreken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:26
heavinly
heavinly is offline
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige internetverslaafde ben.. Ik zit echt heel veel achter de computer, internet dan. Als ik voor school iets moet uitwerken op de computer, doe ik dat expres achter een computer waar geen internet op zit, anders doe ik 3 uur langer over een verslag.

Ik heb heel veel mensen via internet leren kennen en ga daar nu ook best veel mee om, dat vind ik juist het leuke aan internet, mensen leren kennen die je anders waarschijnlijk niet had gekend.

Internet beinvloedt me heel erg veel, te veel eigenlijk. Maar ja, eigenlijk word ik sowieso heel erg beinvloed door mensen in het algemeen. En wat fallen_tear ook al zei, als internet het niet doet word ik chago.. maar gelukkig heb ik daar niet zo heel vaak last van (alleen als mn moeder de stekker eruit trekt..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 22:25
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Zonder internet had m'n leven er denk ik toch wel anders uitgezien, had ik niet zo'n brede muzieksmaak gekregen en had ik ook veel minder dingen geweten. Ik ben best wel verslaafd en zit elk moment dat ik me verveel achter de computer, heel veel dus.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 01:27
dystopia
dystopia is offline
GNU is mijn religie enzo

Community stelt iets aan jou beschikbaar. Jij voegt iets aan de community toe daar waar je dat kunt. En dat alles via internet
Oud 28-10-2002, 10:31
bitsj
bitsj is offline
Ik ben toch best wel verslaafd aan Internet.. Eigenlijk zielig of niet? Als ik de kans krijg zet ik die pc aan.. En tja, mn school leidt er wel een beetje onder soms... Not very smart.
Oud 30-10-2002, 10:44
Verwijderd
als ik de kans krijg gaak wel 8er inet we hebben alleen geen kabel duss das wat minder...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
GNU is mijn religie enzo

Community stelt iets aan jou beschikbaar. Jij voegt iets aan de community toe daar waar je dat kunt. En dat alles via internet

Ben alleen bang dat de meeste dat eerste niet snappen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:18
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik ben behoorlijk verslaafd...Al is het minder dan een tijd geleden.
Maar ik vind het nu toch ook wel vervelend worden, om zo verslaafd te zijn. Dus ik probeer te minderen.

*Nu lijkt het net alsof ik van het roken af probeer te komen ofzo*
Oud 30-10-2002, 19:51
SpiritX
SpiritX is offline
Ik zit veel achter de pc voor werk en plezier. Vaak lopen deze twee dingen erg in elkaar over. Ik zie internet niet als een vervanger en het beheerst mijn lifestyle ook niet echt, geloof ik ...
Verder gebruik ik het als communicatiemiddel, vooral om nutteloze gesprekken te houden met vrienden en vriendinnen.

Ik surf verder veel om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen, zowel technisch als actualiteit.....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:08
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik zit eigenlijk veel te veel op internet ben een beetje verslaafd dat wel maar dat vind ik niet zo erg...
ik haal wel veel ideeen van internet voor school (hehe) of voor m'n kamer ofzo
ook kan je zo veel muziek downloaden en dus heb ik veel meer muziek dan dat ik zonder internet c.d.'s had gekocht (beetje een gekke zin)
ook heb je wel vlug contact met mensen, op de messenger ofzo, bijf. met vrienden die in ander steden wonen of met familie die aan de ander kant van de wereld wonen.
maar internet beinvloed niet echt m'n lifestyle ofzo.
Oud 04-11-2002, 10:32
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik gebruik i-net voor school, msn, af en toe forummen.. ik heb wel eens mensen ontmoet die ik via msn heb leren kennen... maar dat was meestal gewoon heel toevallig.. niet zovan: zullen wij morgen daar of daar afspreken..?! maar meer van: dan was ik ergens en dan werd ik voorgestled door iemand en dan was het zoww van: huhh..?! jou ken ik..!

ik kan best leven zonder i-net.. maar weet je wat het is, als ik de comp alleen al zie staan, dan wil ik erachter, als de comp stuk is of wat en ook.. dan mis ik het echt niett hoorr..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten