Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 11:53
Boogie
Boogie is offline
De FIFA heeft zijn veto uitgesproken over een oefenduel zonder buitenspel tussen Emmen en BV Veendam. De wedstrijd was een initiatief van het Dagblad van het Noorden.

Na de vele discutabele beslissingen op het recente WK, wilde de sportredactie een wedstrijd laten spelen waarbij de buitenspelregel niet zou gelden. Emmen en Veendam hadden hun medewerking al toegezegd.

De FIFA liet echter weten dat een krant geen verzoek om een expirimenteel duel kan indienen. Daar voegde de bond voor de zekerheid meteen aan toe dat ook een verzoek van de KNVB kansloos zou zijn geweest.

bron: NOS Teletekst

Wat is dit nou weer voor belachelijks? We leven toch in een vrij land? Men mag toch zelf de regels van een oefenduel wel bepalen? Bij de jongste jeugdcategoriën wordt toch ook zonder buitenspel gespeeld? Is dit weer een staalte van autoritair en arrogant gedrag van de FIFA of is dit echt tegen de regels? En wat vinden jullie van zo'n initiatief?
Oud 05-11-2002, 12:14
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dat de FIFA zijn wetten door drukt vind ik ergens wel normaal. Stel je voor dat ze als grote organisatie op hun bek gaan, dan staat elke reglement ter discusie. Het is puur bescherming voor hun zelf, en zo gebeurt het met heel deze wereld.

Wat ik niet snap is dat ze het aanvragen bij de FIFA. Gewoon een oefenpot tussen die 2 ploegen, met eigen scheidsrechters, en stiekem met eigen regels. Op training kan je toch ook oefenwedstrijdje spelen, met eigen regels. Zonder keeper, alleen met de rechter voet, of noem maar op.
Oud 05-11-2002, 13:46
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Dat de FIFA zijn wetten door drukt vind ik ergens wel normaal. Stel je voor dat ze als grote organisatie op hun bek gaan, dan staat elke reglement ter discusie. Het is puur bescherming voor hun zelf, en zo gebeurt het met heel deze wereld.
Maar zo'n oefenwedstrijd heeft toch niets met de FIFA te maken (of andersom)?

Citaat:
Tofke_H schreef:
Wat ik niet snap is dat ze het aanvragen bij de FIFA. Gewoon een oefenpot tussen die 2 ploegen, met eigen scheidsrechters, en stiekem met eigen regels. Op training kan je toch ook oefenwedstrijdje spelen, met eigen regels. Zonder keeper, alleen met de rechter voet, of noem maar op.
Maar het is niet de bedoeling van het Dagblad van het Noorden om het stiekem te doen, het gaat om de publiciteit en om het expiriment.
Oud 05-11-2002, 15:29
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als het dagblad van het noorden een voetbalwedstrijd wil organiseren mag dat. tenzij ze er een officiele wedstrijd van willen maken. verder wel zeer begrijpelijk dat de fifa dit niet goed vind, en te verwachten als je een officieel verzoek indient.

Heeft het verder eigenlijk gevolgen? gaat de wedstrijd nog wel door? zijn de clubs nou bijvoorbeeld niet verzekerd ofzo?
Oud 05-11-2002, 16:51
Verwijderd
Wat een quatsj dit van de fifa.
Laat ze er anders een onofficiele wedstrijd van maken (lijkt me geen probleem) enlaat ze dan zonder buitenspel spelen. Ik zie het probleem niet echt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 23:30
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Wat een quatsj dit van de fifa.
Laat ze er anders een onofficiele wedstrijd van maken (lijkt me geen probleem) enlaat ze dan zonder buitenspel spelen. Ik zie het probleem niet echt.
Misschien ivm verzekeringen? Ik weet het niet... Maar waarschijnlijk dat je alleen verzekerd bent als er iets op het veld gebeurt, als het een officele wedstrijd is.

En de reden dat ze dat aangevraagd hebben, zal wel zijn dat men er mee wilde uitpakken. Als eerste clubs die regel te testen enzo
Oud 06-11-2002, 07:22
Verwijderd
Als fifa dit al niet wil toelaten wat willen ze dan wel toelate op de buitenspel regel goed te maken.Want ik moet zeggen dat er nu nog heel veel fouten worden gemaakt dankzij die regel, en dan verkloot het voetbal gewoon. Zeker als het een finale, en dus om iets gaat.

ik vind dit een foute zet van de Fifa, je had het op zijn minst kunnen proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten