Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 21:02
Chill
Chill is offline
hallo,
ik heb best slechte ogen, namelijk -5.
je kunt toch je ogen laten goed laseren??? heeft iemand hier ervaring mee?? en heeft het risico's?

als het nog riskant is dan wacht ik wel ff een paar jaartjes tot de technniek echt goed is...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:27
Marcade
Marcade is offline
Ik heb er van gehoord ja.

En ja het heeft risico's; tenminste, laatste keer dat ik erover las. (2 - 3 jaar geleden)

Als ik me goed kan herinneren was er nog 20% kans dat het fout gaat. Als het fout gaat, zie je heel slecht, en kan dat niet meer ongedaan maken. (Daarom doen ze ook beide ogen niet tegelijkertijd, maar een voor een).

maar voor hetzelfde geld is het vandaag der dag een stuk veiliger.

Er zijn ook andere manieren. Je kan inderdaad met een laser zeg maar een lapje van het hoornvlies af laten snijden, maar het is ook mogelijk het hoornvlies te laten bollen door er iets in te steken. Dan boren ze een gaatje met een laser en stoppen ze er iets in waardoor het boller gaat staan.

Er zijn vast wel sites die hier beter en dieper op ingaan.

Toendertijd was de prijs geloof ik tussen de 5000 en 8000 gulden.

..

[Als ik later misschien een nogal geldoverschot heb, en ik heb al een huis en dat soort prut, laat ik mijn ogen misschien ook laseren; maar nu is het te duur, en ik heb weinig last van lenzen]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 23:42
Markiex
Markiex is offline
De risico's zijn vandaag de dag in een goede kliniek minimaal (dus lang geen 20% kans op slechte ogen als uitkomst). Als je ogen qua sterkte nog veranderen zou ik zeker even wachten. Bedenk je wel dat je na die laserbehandeling lang niet altijd op een sterkte van 0 uitkomt. Informeer gewoon eens bij een oogkliniek, of kijk eens rond op het internet (op sites van oogklinieken bijv.).
Oud 03-08-2002, 13:09
Chill
Chill is offline
Ok!! dank!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:46
Pekay
Pekay is offline
Niet doen!!!!! voorlopig nog niet iig.
check http://www.acrc.nl/nl/html/algemeen/...ehandeling.asp
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 21:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Pekay schreef:
Niet doen!!!!! voorlopig nog niet iig.
check http://www.acrc.nl/nl/html/algemeen/...ehandeling.asp
Heu, waarom niet; ik zag niks schokkends in dat stukje staan, of heb ik er overheen gelezen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 09:58
miro
miro is offline
Iemand die ik ken die heeft dat gedaan. Ze moest eerst een paar weken met een soort "stikker" op haar bril rondlopen, daar zaten ribbeltjes in en daardoor kon ze weer goed zien of het ging werken of niet (weet ook niet precies hoe het helemaal ging) Er zitten idd risico's aan verbonden. Maar aangezien ze door de stikker heel goed kon zien heeft ze het toch gedaan. Nu zijn dr ogen weer goed.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 18:37
Pekay
Pekay is offline
voor Miro:
je moet niet alleen dat stukje lezen, maar je kunt ook verder kliken naar andere soorten laser technieken. Er zijn er 3 beschreven.

Ik zal je ff in het kort vertellen waarom je het niet moet doen.

Ten eerste: binnnen 3 tot 5 jaar is het bijna zeker dat je weer (al is het maar voor snachts of voor in de auto) tóch een bril nodig hebt. Dan heb je ong -1, en dan kijk je ook niet echt fijn

Verder is er kans op littekens, en op waaiervorming. Waaiervorming is dat als je snachts in een lamp/autolichten kijkt, dat er dan 'waaiers' omheen komen. 90% van alle automobilisten die een laser hebbben ondergaan, durven de eerste 2 jaar snachts geen auto te rijden

en als laatste: er is ook kans op boven/ondercorrectie. Dat wil zeggen dat ze het of te weinig corrigeren,, of te veel, zodat je van - naar + gaat bijvoorbeeld.

Dus denk er heel goed na voor je het laat doen. Tis gewoon ontzettend zonde van je geld, ong €1500-2000 per oog, als je tóch weer een bril lenzen moet.

succes
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 01:19
capishe
capishe is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn vader heeft beide ogen laten laseren. Eerst doen ze een oog Ze snijden dan eerst de voorkant van het oog open en vervolgens laseren ze een gedeelte van het oog weg. (De eerste keer was er iets misgegaan, het mesje moet een x aantal keren per seconden op en neer gaan en het haperde waardoor er wat ijzer in zijn oog kwam, maar verder niets ernstigs). Je oog moet dan een paar dagen herstellen (Je krijgt dan een oogkapje) en een week later doen ze dan je tweede oog. Je moet van tevoren volgens mij wel een contract ondertekenen dat je alle risico´s voor eigen rekening neemt en de artsen/ziekenhuis niet aansprakelijk stelt
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 01:22
capishe
capishe is offline
Oh en je kan alleen laseren als je ogen niet meer slechter worden en ´uitgegroeid´zijn. Verder zei mijn vader dat je het het beste over drie jaar kan doen omdat de techniek dan echt geperfectioneerd zou zijn
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 09:31
miro
miro is offline
Citaat:
Pekay schreef:
voor Miro:
je moet niet alleen dat stukje lezen, maar je kunt ook verder kliken naar andere soorten laser technieken. Er zijn er 3 beschreven.

Das het enige wat ik er over weet, ik dacht, ik schrijf het even op, misschien heeft ze dr wel wat aan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 13:36
Quicky
Quicky is offline
Ik heb ongeveer -7,5 aan beide ogen.
En ik denk dat ik gewoon niet 'pas' zonder bril.
Dus laat ik over een paar jaar mijn ogen laseren denk ik en dan kan het mij weinig schelen of ik nog een bril moet dragen of niet, liefst wel. Ik zou al heel blij zijn als ik mijn bril kan afzetten en toch nog zien wie er met mij aan het praten is.

Quicky
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 13:41
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Marcade schreef:

[Als ik later misschien een nogal geldoverschot heb, en ik heb al een huis en dat soort prut, laat ik mijn ogen misschien ook laseren; maar nu is het te duur, en ik heb weinig last van lenzen]
ik heb nu ook lenzen, maar ik heb daar ook vrij snel last meej... dan wordne m' ogen knalrood, en gaan ze vreselijk tranen, dan kan ik mijn ogen niet eens openhouden... ik ga er bij mijn opticien maar eens bij informeren
Oud 25-10-2002, 14:46
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Pekay schreef:
voor Miro:
je moet niet alleen dat stukje lezen, maar je kunt ook verder

Verder is er kans op waaiervorming. Waaiervorming is dat als je snachts in een lamp/autolichten kijkt, dat er dan 'waaiers' omheen komen. 90% van alle automobilisten die een laser hebbben ondergaan, durven de eerste 2 jaar snachts geen auto te rijden

succes
ehhhmm, dat heb ik nu ook, das toch redelijk normaal dat je een waaier om een lamp heen hebt??
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:57
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Citaat:
$tarlight schreef:
ehhhmm, dat heb ik nu ook, das toch redelijk normaal dat je een waaier om een lamp heen hebt??
Precies, dat heb ik echt heel erg.. altijd gewoon, niet echt last van ofzo...
We zullen wel raar zijn
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:40
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
capishe schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn vader heeft beide ogen laten laseren. Eerst doen ze een oog Ze snijden dan eerst de voorkant van het oog open en vervolgens laseren ze een gedeelte van het oog weg. (De eerste keer was er iets misgegaan, het mesje moet een x aantal keren per seconden op en neer gaan en het haperde waardoor er wat ijzer in zijn oog kwam, maar verder niets ernstigs). Je oog moet dan een paar dagen herstellen (Je krijgt dan een oogkapje) en een week later doen ze dan je tweede oog. Je moet van tevoren volgens mij wel een contract ondertekenen dat je alle risico´s voor eigen rekening neemt en de artsen/ziekenhuis niet aansprakelijk stelt
Ben je ziek ofzo ze sijden niets open..
Bij mensen die slechte ogen hebben, hebben een soort vliesje ofzo voor hun ogen en met een laser wordt dat dus weggehaald..
De enige reden waarom je er beter mee kan wachten is omdat je nu 17? bent en je kans hebt dat je ogen nog achteruit gaan dus kan je er beter mee wachten tot je ongeveer 23 ofzo bent en je ogen niet meer verslechteren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten