Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 18:24
Coobler
Coobler is offline
Hey mensen,

Dit bericht is voornamelijk bedoeld voor VWO en HAVO/HBO studenten die erover denken naar een Universiteit te gaan.

Korte introductie. Ik maak onderdeel uit van een team studenten (European Media Masters of Art, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) en wij hebben de opdracht gekregen de website van een universiteit uit te breiden met een voornamelijk vermakelijk, maar ook informatief spel/applicatie.

Ten eerste wil ik jullie vragen of je wat tijd kunt sparen om deze vragenlijst in te vullen. Het is een korte en neem niet meer dan een minuutje of twee van je tijd in beslag.

We proberen er voornamelijk achter te komen wat voor sites/online games jullie aantrekken en daarnaast wat jullie verwachten van de site van een Universiteit.

Dan even informeel: Lijkt het je interessant om via een online spel een digitale studenten woning binnen te stappen en op die manier te ontdekken wat studeren aan een Universiteit inhoudt en kennis te maken met enkele studies? Want er is natuurlijk veel meer dan alleen colleges en examens.

Het lijkt me ook erg leuk om wat contact te houden met onze doelgroep om soms wat vragen te stellen of het product te testen. Zit je in 5 of 6 vwo en vind je het niet erg via de email of messenger je mening te geven stuur me dan een mailtje

Als laatst nog iets waarover een beetje gediscussieerd kan worden. Is het toepasselijk voor een Universiteit om een speelse voorlichtingswebsite te hebben met wat humor, of verwacht je juist een serieuze site van universitair niveau?

Thanks,

Martin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Coobler schreef:

Dit bericht is voornamelijk bedoeld voor VWO en HAVO/HBO studenten die erover denken naar een Universiteit te gaan.
Ik zit op het hbo en wil dat ding best invullen, maar ik kan alleen vwo of havo aanvinken...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:30
Coobler
Coobler is offline
Wat was je vooropleiding? Is het lager dan Havo, dan kun je gewoon Havo kiezen.

Het is een vrij luchtige vragenlijst. We zijn voornamelijk benieuwd naar je voorkeur voor websites en spellen op het internet. Daarnaast horen we graag wat je verwacht van de website van een vervolgopleiding.

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Coobler schreef:
Wat was je vooropleiding? Is het lager dan Havo, dan kun je gewoon Havo kiezen.

Het is een vrij luchtige vragenlijst. We zijn voornamelijk benieuwd naar je voorkeur voor websites en spellen op het internet. Daarnaast horen we graag wat je verwacht van de website van een vervolgopleiding.
Vooropleiding is havo, dus dan moet ik dat gewoon invullen?

Ik heb de vragen lijst al gezien. Ziet de rest ook vanzelf wel als ze op de link klikken. Maar goed, ik vul hem morgen oid wel in, moet nu weg.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:34
Verwijderd
En nu doet de link het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:23
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Mij lijkt het eerlijk gezegd helemaal niks. Als ik naar een site van een universiteit ga, wil ik duidelijke info en geen leuke spelletjes, hoe nuttig ze dan ook zijn. Als ik wil weten hoe het studentenleven/de studie in zijn werk gaat, ga ik wel naar een universiteit en praat daar met 'levende' studenten.
Oud 28-10-2002, 20:44
Coobler
Coobler is offline
Dat begrijp ik. Maar aan de andere kant herinner ik mijn eerste open dagen nog. Je staat daar, meestal met mams of paps, in de grote studentenwereld en je hebt geen idee wat te vragen.

Er zijn volgens mij zat mensen die te nerveus/zenuwachtig zijn om wat vragen te stellen (ik was er een van).

Onze productie wordt voornamelijk een toevoeging op de informatieve en toegespitste website die er al is om voor de verandering eens in te gaan op datgene dat door de scholen zelf vaak vergeten wordt.

Ik kan me wel voorstellen dat je van een Universiteit een bepaalde uitstraling verwacht, iets dat voor ons een rede is voorzichtig om te springen met de humor/info balans en de look van het geheel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 09:30
Verwijderd
'k zou ff de titel van die site veranderen van 'Enquete sholieren en Internet' in 'Enquete scholieren en Internet'.

Ennuh...nog iets, mensen die op het hbo zitten hebben ook vaak nog middelbare school oude stijl gedaan, en dat kun je dus niet invullen. Ik kan wel leuk 'havo' aanvinken, maar dan moet ik ook een profiel kiezen en ik heb geen profiel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:14
miro
miro is offline
Ik heb idd ook een hbo vooropleiding en ik had ook nog geen profiel op de middelbare school, moeilijk om in te vullen dus. Op dit moment ben ik een btje aan het rondsnuffelen op sites van universiteiten aangezien ik dit jaar afstudeer. Wat mij juist opvalt is dat de sites van zowel hogescholen als universiteiten vaak onoverzichtelijk zijn. Het is moeilijk de info te vinden die je wil vinden en vaak staan er hele lappen tekst. Als ik info zoek over een vervolgstudie wil ik graag díe info hebben en ik heb er eerlijk gezegd niet echt behoefte aan om een spelletje te gaan doen daar. Ik heb liever mn info zo recht van de site af dan dat ik dr een spelletje voor moet doen.

succes met de enquete
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten