Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 19:55
100% puur kattevlees
100% puur kattevlees is offline
Ik post hier onder een 'valse' naam, gezien er bepaalde mensen zijn die me nog weleens willen nazoeken en ik 1) niet wil dat ze dit lezen en 2) toch wel erg behoefte heb aan anoniem advies.
De helft van het forum zal toch wel weten wie ik ben (ik bedoel, wie neemt er nou zo'n naam..?) maar ik waag het erop.

Mijn dilemma, hard maar waar: ik heb een vaste vriend en ben verliefd geworden op iemand anders. En ik kan niet kiezen. Echt niet. Geen van beide oplossingen (bij vriend blijven of uitmaken om de ander) lijken me goed. Voor nu blijf ik bij mijn vriend, omdat ik van hem hou, maar het blijft knagen. Mn vriend weet dat ik de ander leuk vind, heb zelfs in stomme bui met de ander gezoend, dit opgebiecht en alles is weer 'goed'.. maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen..
Ik dacht eerst dat het een stomme verliefdheid was, zo van, gaat wel weer over, maar ik ben bang dat het iets dieper zit dan dat. En het gaat zeker niet om uiterlijk.

Iemand goed advies? Iemand die in eenzelfde situatie heeft gezeten bijvoorbeeld.
Weet iemand bijvoorbeeld ook hoe ik mijn keuze het beste kan maken?

Ik zet met deze topic wel wat op het spel, aan de andere kant is de kans dat bekenden dit lezen nu niet zo heel groot en eerlijkheid duurt altijd het langst..

I'm desparate.. (otherwise I wouldn't be posting it here)..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2002, 20:15
Verwijderd
O-jee!!

Hmm dis niet zo'n leuke situatie natuurlijk..
Ik weet niet in hoeverre je al goed bevriend bent met die je niet-vriend bent... want mocht je hem nou niet zo goed kennen en niet vaak tegenkomen, dan zou ik ervoor zorgen dat ik 'm kon ontwijken.
(oke, klinkt simpeler dan het is..)

Maar bedenk je goed wat je op het spel zet... Je relatie met je vriend nu is goed (neem ik aan) en van die met je niet-vriend moet je het nog maar afwachten...

(Wat ontzettend lief van je vriend dat hij je dit heeft vergeven.. misschien is dit onbewust echter juist niet goed voor jou en jullie relatie.. Dat je met de ander gezoend hebt, deed je misschien wel (onbewust dus) omdat je er vanuit ging dat je vriend je nu ging verlaten. Dan zou de keuze op zich 'iets' minder lastig zijn..)

Maar ik weet niet hoe je relatie met je niet-vriend nu is..

Oke ik weet niet of je hier iets aan hebt gehad maar tijdens het typen van dit stukje is ineens m'n concentratie helemaal weggezakt en ik weet niet meer wat ik nou eigenlijk wou zeggen.. maar i'll be back

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:25
100% puur kattevlees
Citaat:
saffie schreef:
Ik weet niet in hoeverre je al goed bevriend bent met die je niet-vriend bent... want mocht je hem nou niet zo goed kennen en niet vaak tegenkomen, dan zou ik ervoor zorgen dat ik 'm kon ontwijken.
(oke, klinkt simpeler dan het is..)
Ja met die jongen ben ik wel goed bevriend.. ik heb met hem veel diepere gesprekken dan met mn vriend.. over msn maar ook met uitgaan enzo.. ik wil m niet ontwijken.. ook al zou het goed zijn..

Citaat:
Maar bedenk je goed wat je op het spel zet... Je relatie met je vriend nu is goed (neem ik aan) en van die met je niet-vriend moet je het nog maar afwachten...
Ja, dat is dus mijn probleem.. ik heb al eerder iets met iemand anders gehad terwijl ik nog van mijn huidige vriend hield (met wie ik in totaal anderhalf jaar heb/had) en dat ging niet goed.. verschil is, dat ik nu echt heel erg verliefd ben..

Citaat:
(Wat ontzettend lief van je vriend dat hij je dit heeft vergeven.. misschien is dit onbewust echter juist niet goed voor jou en jullie relatie.. Dat je met de ander gezoend hebt, deed je misschien wel (onbewust dus) omdat je er vanuit ging dat je vriend je nu ging verlaten. Dan zou de keuze op zich 'iets' minder lastig zijn..)
Ja, maar mn vriend heeft het mij al vaker geflikt en dit is de eerste keer dat is zoiets deed.. vind het niet zo vreemd dat hij me vergeeft, heb hem vaker vergeven..
En nee, ik ging er niet vanuit dat hij me zou verlaten. Ik zou me nooit zo verlagen om expres met een ander te zoenen om het uit te maken. Dan maak ik het zelf uit, voordat ik wat met een ander doe. Het was gewoon een ondoordachte, domme actie.

Citaat:
Maar ik weet niet hoe je relatie met je niet-vriend nu is..
Close, lief, diepgaand.. warm.. das het probleem..

Ik weet het niet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:10
100% puur kattevlees
Jullie mogen wel reageren hoor.. ik zit het niet voor jan lul te posten hier

Maareh ik weet het nog steeds niet.. en het duurt al weken.. is het oneerlijk om bij mn vriend te blijven terwijl ik naar iemand anders verlang?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:58
Evilqueen
Evilqueen is offline
Ik zie herkenning in je verhaal. Ik heb een leuke vriend, maar door omstandigheden hebben we veel ruzie. Bijna elke week en het is daardoor ook een paar keer uitgeweest. Ondanks dat hebben we geen slechte relatie hoor, we hebben ook veel leuke momenten.

Een paar weken geleden heb ik ook een jongen leren kennen waarmee ik best wel close ben. Die jongen heeft ook een vriendin maar er hangt gewoon een bepaalde spanning tussen ons. Heel raar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten