Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 13:16
Günther
Günther is offline
Hij had al een dag niets van haar gehoord, als hij het rationeel bekeek was een dag niet zo veel, maar in dit geval leek een dag een eeuwigheid. Jeroen wist zich geen raad hij kende haar al langer dan vier jaar en dan nu, precies nu was hij totaal verliefd op haar geworden. Het begon een weekje geleden. Marianne was Jeroens beste vriendin en ze praatte over alles zo ook deze keer, Marianne had hem gezegd dat ze gemengde gevoelens had tegenover haar vriend en dat ze niet wist wat ze ermee aanmoest, Jeroen probeerde haar er ervan te overtuigen dat de keuze aan haar was en dat hij geen beslissing voor haar kon nemen. Marianne vertelde dat de situatie nog gecompliceerder was, ze had namelijk speciale gevoelens voor een meisje. Jeroen kon gelijk een sterker standpunt innemen want het meisje waar het in dit geval over ging was zijn ex geweest. “als jij mijn vriendin zou zijn dan zou ik het niet erg vinden als je met een meisje zou gaan, want ik kan nooit een meisje voor jou zijn en als jij behoefte hebt aan een meisje dan kan zelfs Ronald jou niet tegenhouden” zei Jeroen. “En Ronald dan?” vroeg Marianne, ik wil Ronald niet kwetsen. Dat kon Jeroen wel begrijpen, Ronald was immers ook Jeroens goede vriend. “kan ik dinsdag langskomen, dan praten we er rustig over” stelde Jeroen voor. “ja lijkt me erg leuk, ik heb je al heel lang niet meer echt gesproken, jah wel via msn en op school maar dan is het toch anders”. Jeroen was het hiermee eens en had ineens enorme zin in dinsdag, maandag ging snel voorbij en voordat hij het wist was het al dinsdag 14:45. “mam ik ga naar Marianne” riep Jeroen terwijl hij snel zijn jas aandeed, “ja is goed als je maar om 18:00 thuis bent!” riep zijn moeder. Jeroen kwam om 14:00 aan bij Marianne en voelde zich gelijk op zijn gemak. “koekje, iets drinken? Wat wil je?” het maakte Jeroen niet zoveel uit want hij had net gegeten. Na een oppervlakkig gesprek besloten we naar Mariannes kamer te gaan. Daar legde ik rustig uit hoe ik over de situatie dacht en dat Ronald niet jaloers zou moeten worden als jij iets nieuws met een meisje wou proberen. Marianne zat op de grond en legde haar hoofd op t bed, Jeroen pakte haar handen en probeerde haar gerust te stellen en haar te troosten, want het was natuurlijk niet zomaar iets. Jeroen streelde haar over haar hoofd en probeerde haar gedachten van de problemen af te halen. “weetje dat dat best lekker is” zei Marianne ineens, Jeroen glimlachte “zou ik het eens bij jou doen” stelde Marianne voor. Jeroen zat op het bed en vond het wel een goed idee en ging liggen. Jeroen voelde zich totaal ontspannen en voelde de vingers over zijn gezicht en door zijn haar, hij genoot en vond het echt fijn. Na een tijdje gleden de vingers van Marianne over Jeroens mond en zonder erbij na te denken kuste Jeroen zachtjes de vingers, Marianne bleek dit niet erg te vinden en kromde zelfs de vingers zodat Jeroen ze in de mond nam om er met zijn tong rustig mee te spelen. Toen kuste Marianne Jeroen op de mond “sorry moest ff” zei ze “vind ik niet erg hoor”zei Jeroen die eigenlijk al bij het openen van de deur in haar macht was. Van het een kwam het ander en voordat ze het wisten zoende ze elkaar. Het was inmiddels al 18:00 en dus eigenlijk te laat, Jeroen stond op de gang en kuste Marianne weer. “dit is best fout eigenlijk he” zei Marianne met een betoverende glans in haar ogen, “ja, klopt”zei Jeroen. Ze keken elkaar in de ogen en begonnen spontaan weer te zoenen. “je moet nu wel gaan hoor het is al 18:15 straks worden je ouders boos” Jeroen wist dat hij problemen zou krijgen als hij veelste laat zou thuiskomen maar wou eigenlijk helemaal niet weg. Op de scooter naar huis voelde Jeroen alles tintelen, het was met geen woord te beschrijven. Toen Jeroen om 18:30 thuis kwam bleek zijn vader iets later thuis te komen van werk en zijn moeder had late dienst t/m 00:00. Jeroens vader kwam om 18:32 thuis en maakte eten klaar (naja “eten”, het was het overgebleven eten van de dag ervoor dat alleen nog in de magnetron moest). Onder het eten kon Jeroen alleen maar aan Marianne denken. Al snel na het eten werd hij opgebeld en tot zijn grote vreugde was het Marianne. Het gesprek was niet zo lang want Jeroen zou zo snel mogelijk bij Jacob zijn, na het telefoon gesprek was Jeroen helemaal in de zevende hemel. Vol goede moet kwam hij bij Jacob aan en gingen naar en café, eenmaal daar aangekomen stond Remco al klaar en konden ze bijna gelijk door naar de kart baan. natuurlijk werd er wat geblowd en de sfeer was goed, het karten ging goed en die nacht sliep Jeroen fantastisch. Om 12:45 had hij met Marianne afgesproken en was helemaal blij. Eenmaal bij Marianne aangekomen gingen ze even langs bij de verzorgpony’s en geiten. Marianne had het erover wat ze nou moest, Jeroen voelde zich erg schuldig omdat hij die dag ervoor bij haar kwam om de situatie verbeteren en Marianne te helpen terwijl hij het tegenovergestelde bereikt had en stak toen maar een joint op. Toen ze allebei weer op Mariannes kamer zaten vroeg Marianne of ze verder gegaan zouden zijn als Jeroen niet naar huis had gemoeten. “uhm….denk het wel” zei Jeroen en aaide Marianne over het hoofd. De gedachte die door Jeroens hoofd gingen waren extreem, aan de ene kant was hij enorm verliefd en hij kon gewoon niet stoppen met het denken aan Marianne en aan de ander kant wou hij Ronald niet kwetsen want dat was ook een vriend van hem. Van het een kwam het ander weer en voordat ze het wisten lagen ze allebei op bed.

-censuur-

“ik geloof dat mijn ouders thuis zijn” fluisterde Marianne. Ze kleedde zich aan en gingen naar beneden. Jeroen vertrok en ging langs Remco en toen samen met Remco naar huis, daar keken ze film. Remco ging redelijk vroeg naar huis en dat vond Jeroen ook wel fijn. Hij mailde Marianne en het voelde alsof al zijn hersenen aangenaam verdoofd waren. Die donderdag erop was een rampdag voor Jeroen, hij kreeg maar geen bericht van Marianne en hij hield het niet meer. Hij moest gewoon wat van haar horen. Maar niets…..Jeroen heeft wel tweehonderd keer zijn e-mail gekeken of hij nieuws had maar niets. Het gevoel dat jeroen deze dag had was onbeschrijfelijk, hij voelde zich leeg en verlaten. Die avond werd hij gebeld door Hans, Hans vroeg of hij mee naar de stad ging. In het begin had Jeroen niet zoveel zin, maar na een tijdje erover nagedacht te hebben leek het hem wel verstandig om het huis uit te gaan in plaats van de hele dag maar thuis zitten en over Marianne denken. In de stad was het erg gezellig maar toch kon Jeroen nergens anders aan denken dan Marianne. Eenmaal thuisgekomen ging nog even zijn e-mail controleren “niets” zei Jeroen godverdomme helemaal niets, Jeroen moest huilen en besloot het te laten rusten en ging slapen. Ineens hoorde Jeroen tatu – all the things she said op de radio. Jeroen luisterde naar de tekst en vond dit zo toepasselijk en mooi dat hij besloot Marianne te mailen, ook al was het s’nachts. Vrijdag toen Jeroen wakker werd rond 12:00 was het eerste wat hij deed zijn e-mail controleren. Op dat moment voelde hij zich nog erger dan de donderdag ervoor. Hij vond het vreemd dat ze niets van zich liet horen, “ze had toch in ieder geval kunnen mailen dat ze bedenktijd nodig had ofzo. Maar nu weet ik nog niets” dacht Jeroen. hij ging ontbijten en een paar huishoudelijke klusjes doen. Om 12:45 besloot Jeroen Marianne te bellen.

“hallo met (de moeder van Marianne)”
“hey met Jeroen, is Marianne er ook?”
“nee sorry , die is met Ronald een dagje uit”
“ow owkay, tot ziens”
“tot ziens”

het voelde alsof de wereld onder Jeroens voeten werd weggetrokken. “om 17:00 moet ik werken en ik ben pas om 22:00 vrij, dat betekend dat ik om 22:30 pas weer kan bellen” bedacht jeroen zich zo.

Wordt vervolgd (aangezien ik nog niet naar mn werk ben geweest en dus ook nog niet gebeld heb kan ik niet verder schrijven)

p.s. de namen zijn verandert

ff ter verduidelijking ze is bi

Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 13:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 13:33
stoelkruk
stoelkruk is offline
ow.. jongetjuh toch *KNUFFOL eej*
Oud 18-10-2002, 13:38
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Hmm, nu snap ik het.
Echt een rot situatie...
*knuft* Ik hoop dat je het nog n btje trekt..
Oud 18-10-2002, 23:35
empyrian
empyrian is offline
WhOa HiJ HoOrDuH TaTu Op dUh RaDiO!!!!1

VeT BrEeZaH!1!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 08:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
*knuffowl*

misschien moet je je verhaal op L&R of Psychologie plaatsen.. daar kunnen ze je misschien wel verder helpen.. ofzow..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 12:31
NecroDopey
NecroDopey is offline
Rommelen met vriendin van je vriend, U krijgt geen *knuf* of respect van mij, hoe onschuldig het ook gelopen moge zijn
Oud 20-10-2002, 14:39
Verwijderd
"Daar legde ik rustig uit hoe ik over de situatie dacht en dat Ronald niet jaloers zou moeten worden als jij iets nieuws met een meisje wou proberen"

Beetje vaag; Jeroen is de ik in het verhaal, dus deze zin klopt niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 15:40
Günther
Günther is offline
Citaat:
N00dles schreef:
"Daar legde ik rustig uit hoe ik over de situatie dacht en dat Ronald niet jaloers zou moeten worden als jij iets nieuws met een meisje wou proberen"

Beetje vaag; Jeroen is de ik in het verhaal, dus deze zin klopt niet
jawel, jeroen zei tegen marianne dat ronald geen reden tot jaloers zijn heeft
Oud 23-10-2002, 20:16
Vlooienband
Vlooienband is offline
Het verhaal inhoudelijk
Hmm, klinkt niet leuk. Beetje auch, allemaal erg droevig...

Spelling en stijl
Je maakt té lange zinnen en zet té weinig witregels in de tekst. Probeer het stuk eens te herschrijven. Het leest dan prettiger. Nu is het vervelend om te lezen.

"Marianne was Jeroens beste vriendin en ze praatte over alles zo ook deze keer (...)"
"en ze praatte over alles. Zo ook (...)"

"Marianne was Jeroens beste vriendin en ze praatte over alles zo ook deze keer, Marianne had hem gezegd dat ze gemengde gevoelens had tegenover haar vriend en dat ze niet wist wat ze ermee aanmoest, Jeroen probeerde haar er ervan te overtuigen dat de keuze aan haar was en dat hij geen beslissing voor haar kon nemen. "
Je maakt te lange zinnen en er is sprake van hindelijke herhaling, het te vaak achter elkaar gebruiken van een bepaald woord. In dit geval zijn de woorden de namen.

"als jij mijn vriendin zou zijn dan zou ik het niet erg vinden (...)"
Hoofdletter bij de A van 'als'.

"Wat wil je?” het maakte Jeroen niet zoveel uit want hij had net gegeten. Na een oppervlakkig gesprek besloten we naar Mariannes kamer te gaan. Daar legde ik rustig uit hoe ik over de situatie dacht en dat Ronald niet jaloers zou moeten worden als jij iets nieuws met een meisje wou proberen."
Ineens begin je in de ik-vorm te vertellen.
Beslis voor jezelf of je in de ik-vorm, of in de hij/zij-vorm wil vertellen.

"zou ik het eens bij jou doen"
zal ik het eens bij jou doen, niet 'zal'.

"-censuur-"
Je hoeft dit niet zo te zeggen, je kan ook schrijven dat ze met elkaar seks hadden. Het is niet fout, het is op te schrijven.
Maar daar dit een persoonlijke ervaring is, zal je er meer moeite mee hebben dit te zeggen en heb ik het mis als je dit post in een vorm van excuses?

Als ik het als verhaal alleen bekijk, is het niet goed geschreven. Je spelling is te vaak fout, je maakt te weinig gebruik van
Oud 28-10-2002, 10:07
Paulaah
Paulaah is offline
Komt er nog een vervolg?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
black angel schreef:
jawel, jeroen zei tegen marianne dat ronald geen reden tot jaloers zijn heeft
Ik bedoel dat die zin in de ik-vorm is geschreven, terwijl de rest in de derde persoon is geschreven. Dus hoort die ene zin ook in de derde persoon te worden geschreven.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:41
Günther
Günther is offline
Citaat:
Paulaah schreef:
Komt er nog een vervolg?
a.s. zondag stuk erbij
Reageren

Regels voor berichten