Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 18:01
tacidvs
tacidvs is offline
Ik kwam een topic tegen op L&G:

http://forum.scholieren.com/showthre...?threadid=3145

Er wordt daar gesteld dat die wratten weggaan als je eroverheen plast. Erg vreemd in mijn lekenogen. Weet iemand hoe dat komt, of het überhaupt waar is, of het ook een ander zijn pis mag zijn ? Alvast bedankt voor het lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 18:18
mathfreak
mathfreak is offline
Urine bevat ureum, een afbraakprodukt van eiwitten. Het zou kunnen dat wratten niet tegen het contact met ureum bestand zijn en dat daarom een dergelijk advies wordt gegeven.
Oud 14-04-2002, 20:11
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Urine bevat ureum, een afbraakprodukt van eiwitten. Het zou kunnen dat wratten niet tegen het contact met ureum bestand zijn en dat daarom een dergelijk advies wordt gegeven.

Maar kun je urine dan niet voor nog veel meer kwaaltjes gebruiken? Pukkels ofzo??
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:42
Da King
Da King is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Maar kun je urine dan niet voor nog veel meer kwaaltjes gebruiken? Pukkels ofzo??
lijkt me wel, ik weet niet of het specifiek in dit geval helpt, maar de romeinen gebruikten urine voor het schoonmaken van kleren
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 00:50
Tampert
Tampert is offline
doet mij denken aan de mensen die ochtendurine drinken omdat dat 'gezond' zou zijn. Ik kan mij wel in de uitleg van mathfreak vinden...

ik zal er binnenkort wel naar zoeken
Oud 15-04-2002, 01:19
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
in urine zitten ook andere afvalstoffen die maybe nie zo goed voor je zijn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:32
tacidvs
tacidvs is offline
Bah, wat een onsmakelijke dingen allemaal. Maar over die Romeinen heb ik ook al eens gehoord, maar ik snap het verband tussen vieze kleren en wratten niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:03
ekki
ekki is offline
ff gezocht (was nog best lastig) en ik krijg het volgende:

op http://www.medicity.nl/forum/77.html stond:

wat een oud en goedkoop huismiddeltje is, is het volgende: "s morgens met je eerste ochtendurine over je wratten plassen, dit op laten drogen(even in laten werken dus), en dan je handen gewoon weer wassen. Dit een paar dagen tot een paar weken volhouden tot je merkt dat de wratten verminderen of verkleinen. Het klinkt niet fris misschien, maar werkt wel. SUCCES!!!!!

op http://www.innerned.com/apotheek5.html stond:
Hierbij wil ik graag reageren op de "tip" van Blinky inzake "wratjes". Ik heb als kind ook vaak wratten gehad en alles al geprobeerd totdat ik de "stinkende gouwe" ontdekte en geloof mij..... "het helpt!!". Mocht dit plantje niet te vinden zijn in je omgeving probeer dan eens "ochtend-urine". Het klinkt heel vies maar na regelmatig je ochtendurine over je wratten te doen zijn ze verdwenen! SUCCES!!!, Corrien

overigens heeft niemand hier nog wat aan, ik heb nog geen verklaring kunnen vinden.
*zoekt verder*
Oud 27-10-2002, 20:59
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Da King schreef:
maar de romeinen gebruikten urine voor het schoonmaken van kleren
vandaar ook het spreekwoord "geld stinkt niet"; dit zei keizer nogwat als reactie op de kritiek van zijn zoon op de belasting op urine die hij had ingevoerd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:14
Lindansje
Lindansje is offline
Ik heb het even nagevraagd bij mijn biologielerares.

In je bloed zit een hormoon, de naam weet ik (nog) niet, en dat hormoon zorgt ervoor dat een wondje snel dichttrekt. Omdat er niet te veel van dat hormoon Z in je bloed mag zitten (anders zou een wondje, met vuil en al dichtgaan), wordt het teveel van hormoon Z uitgescheiden via de urine. Als je over een wondje/schrale plek urineert, zorgt dat er dus voor dat het wondje sneller geneest en dat de schrale plek verdwijnt. Overigens werkt dit ook bij kwallenbeten.
Of het ook bij wratten werkt weet ik niet.
Oud 28-10-2002, 20:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
en in je urine zit ammonium, handig tegen chloorgas aan vallen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 10:58
tacidvs
tacidvs is offline
En tegen brand! (Die heb ik niet zelf bedacht, dank J. Swift)
Reageren

Regels voor berichten