Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 09:58
dafelix
dafelix is offline
Ok ik ben ff een progje aan het bouwen, die de heletijd het board op me comp binnehaalt en kijkt of er nieuwe post is, nu alles gaat goed, socket word geopend en zo, maar als ik de url 'forumdisplay.php?s=&forumid=20' wil ophalen dan geeft hij 404 terug

Code:
Private Sub SckGo_Connect()
SckGo.SendData "GET /forumdisplay.php?s=&forumid=20" & vbCrLf
End Sub
en ik krijg dit terug:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>404 Not Found</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Not Found</H1>
The requested URL /forumdisplay.php was not found on this server.<P>
</BODY></HTML>

iemand ID hoe dit te fixxen? of kun je geen PHP binnenhalen via sockets?
Oud 31-10-2002, 19:26
Marcade
Marcade is offline
J'wel. Ikzelf ben ook een Winsock VB fanaat, en je kan wel degelijk met winsock pagina's van forum.scholieren.com binnenhalen.

Je moet alleen iets meer in je GET request stoppen denk ik. Ik geloof dat bij scholieren.com de host oa. ook nodig was dat je dat specificeerde.

Als dat nog niet werkt, stop de volledige URL ook nog is in je GET request. Dat je zoiets krijgt als

GET http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=20

Daarnaast, zorg dat je de terugkomende header goed parsed. Sommige servers verbreken de verbinding, andere vertellen je hoe groot het HTML document is, en je moet dan zelf de verbinding verbreken, (of nog een HTTP request doen.)

Ikzelf heb maanden geleden ook gespeeld met het idee net zo'n programma te maken, maar toen ik er dus achter kwam dat die .HTML pagina's van scholieren.com gigantisch groot en bloated zijn, liet ik het maar hangen. Om telkens meer dan 100Kb voor een pagina binnen te halen, vond ik maar niks.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:45
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik geloof dat bij scholieren.com de host oa. ook nodig was dat je dat specificeerde.
ja klopt maar wel in je Host header, niet in je GET request, dat zou niet mogen
Oud 31-10-2002, 21:02
Marcade
Marcade is offline
@McMotion: Ik noem voor de gemakkelijkheid de HELE header het get request.

In dit geval hoef je trouwens alleen maar

te versturen, zonder de host. Dat doet het ook ben ik net achter gekomen. Krijg je ook geen HTTP header terug, zag ik. *apart, wist ik nog nie*

Als je

verstuurt, moet je *wel* weer een host specificeren. Nu krijg je HTTP/1.1 404 Bad request terug. Dus

Code:
GET [url]http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?s=&forumid=20 HTTP/1.1{LF}Host: scholieren.com{LF}{LF}
krijg je

Code:
HTTP/1.1 200 OK{LF}
Date: Thu, 31 Oct 2002 20:59:15 GMT{LF}
Server: Apache/1.3.26 (Unix) Debian GNU/Linux PHP/4.1.2{LF}
X-Powered-By: PHP/4.1.2{LF}
X-Accelerated-By: PHPA/1.3.1pre3{LF}
Set-Cookie: sessionhash=281fc8091af6c7c614fe05520bb992d6; path=/{LF}
Set-Cookie: bblastvisit=1036097955; expires=Fri, 31-Oct-03 20:59:15 GMT; path=/{LF}
Content-Length: 59779{LF}
Connection: close{LF}
Content-Type: text/html{LF}
{LF}
terug. Daar zie je dus content length en wat je met je connection moet doen enzo. Heb bij scholieren.com ook wel is gehad dat ze je chucked data gaan versturen; dan word je helemaal gek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten