Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 11:57
Boogie
Boogie is offline
Binnen GroenLinks is onvrede ontstaan om opnieuw Paul Rosenmöller voor te dragen als lijsttrekker. Enkele voorzitters van Statenfracties klagen dat het Congres op 23 november niets te kiezen heeft.

Het statenlid Van Wijk zegt verder dat Rosenmöller voor een vijfde termijn als Kamerlid opgaat, terwijl het partijreglement een maximum van drie ambtstermijnen voorschrijft.

Ook is er kritiek op de kandidatenlijst, die bij de eerste tien geen nieuwe namen bevat. Er zouden verscheidene goede nieuwe mensen door het partijbestuur zijn afgeserveerd.

bron: NOS Teletekst

Wat vinden jullie van de persoon en van de positie van Paul Rosenmöller? Moet hij opnieuw lijsttrekker worden of is het tijd voor vernieuwing?
Oud 15-11-2002, 12:15
Verwijderd
Het is een goede knul, maar met een dergelijke ambtstermijn en de kritische geluiden (recentelijk weer na opmerkingen over de SP) is het voor GroenLinks denk ik toch beter om een vervanger te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 12:25
Joostje
Joostje is offline
meer femke op tv
Oud 15-11-2002, 12:45
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Joostje schreef:
meer femke op tv
alstublieft!
Oud 15-11-2002, 13:14
Ieke
Ieke is offline
Ik hoorde net op de radio dat hij weggaat.
Oud 15-11-2002, 13:16
Joostje
Joostje is offline
Rosenmöller stopt als lijsttrekker bij GroenLinks 15-11-2002

Paul Rosenmöller treedt af als lijsttrekker van GroenLinks, zo meldt de Wereldomroep. Hij zal zijn besluit om 15.00 in een persconferentie toelichten.

bron: nieuws.nl
Oud 15-11-2002, 13:23
Ieke
Ieke is offline
Rosenmöller weg als lijsttrekker GroenLinks
Internetredactie

AMSTERDAM - Paul Rosenmöller vertrekt als lijsttrekker van GroenLinks. Om 15.00 uur geeft Rosenmöller een persconferentie waarin hij zijn vertrek zal toelichten.

Femke Halsema, de nummer twee op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen, neemt naar alle waarschijnlijkheid het lijsttrekkerschap van Rosenmöller over.

Later meer.

bron
Oud 15-11-2002, 13:24
Joostje
Joostje is offline
meer femke op tv
Oud 15-11-2002, 13:29
Joostje
Joostje is offline
Ingelaste persconferentie
15 november 2002

Ingelaste persconferentie

Hedenmiddag vindt er een ingelaste persconferentie van GroenLinks plaats, waarin Paul Rosenmöller, Mirjam de Rijk en Femke Halsema zullen ingaan op nieuwe ontwikkelingen rond de kandidatenlijst van GroenLinks.

De persconferentie vindt plaats in nieuwspoort, in Wandelganger I, aansluitend aan de persconferentie van de Minister President.

bron: groenlinks.nl
zien wel over een half uurtje
Oud 15-11-2002, 13:38
Margriet
Margriet is offline
ik vind het op zich best jammer dat hij weg gaat...vond het wel een geschikte man...ik vind het ook wel leuk dat er nu een vrouw komt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:41
Joostje
Joostje is offline
ik ook
Oud 15-11-2002, 14:42
Joostje
Joostje is offline
hij is nu ook volgens teletekst afgestapt "om persoonlijke redenen"
Oud 15-11-2002, 14:51
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
jammer
Oud 15-11-2002, 15:36
dystopia
dystopia is offline
Als dat betekend dat Femke Halsema lijsttrekker wordt.. ik vind het best! Laten we niet vergeten dat deze beste man al 12 jaar lijsttrekker is. Rest mij nog te zeggen: oprecht respect voor al deze jaren van politiek voeren..

Citaat:
you schreef:
ik vind het ook wel leuk dat er nu een vrouw komt
Dat is nog niet zeker; beter lezen.
Oud 15-11-2002, 15:49
DEChengst
DEChengst is offline
Mooi zo !

Ik mocht die vent toch al niet met zijn zielige gefrustreerde gedrag richting Fortuyn en Marijnnessen.

Laatst gewijzigd op 15-11-2002 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 15:58
WMAS
WMAS is offline
Ben ik helemaal met je eens Desecrator!!!!

Opzouten met die kwal.....

Eerst lopen mekkeren op de SP en dan wil die opens samen met SP 'ten strijde trekken' tegen rechts. Effe lekker meeprofiteren met de mogelijke grote winst van SP.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 16:11
cottoncandy
cottoncandy is offline
ehmm

jeeeeeeeeeeeeeej

Oud 15-11-2002, 17:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
WMAS schreef:

Eerst lopen mekkeren op de SP en dan wil die opens samen met SP 'ten strijde trekken' tegen rechts. Effe lekker meeprofiteren met de mogelijke grote winst van SP.
Lul geen crap. Dat zei die daarvoor ook al: voorbeeld is het lijsttrekkersdebat op 15 mei.
Oud 15-11-2002, 17:06
Verwijderd
wat gaat nare man nu stemmen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:22
WMAS
WMAS is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Lul geen crap. Dat zei die daarvoor ook al: voorbeeld is het lijsttrekkersdebat op 15 mei.
Ik bedoel te zeggen dat ie eerst de SP loopt af te zeiken en dan wil ie opeens samenwerken met de SP.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
WMAS schreef:
Ik bedoel te zeggen dat ie eerst de SP loopt af te zeiken en dan wil ie opeens samenwerken met de SP.
zo gaat dat in verkiezingsstrijd he. SP staat wel het dichtst bij GL qua politiek.... Verder geef ik hem totaal gelijk dat hij de SP zo aanpakte. Wel jammer trouwens dat hij weggaat wegens de bedreigingen.
Maja, Femke Halsema...
Oud 15-11-2002, 19:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
WMAS schreef:
Uhh, eerst werd een "verbond" aangegaan, en daarna benadrukte hij dat er ook verschillen zijn. En terecht. Verder vond ik hem over het algemeen een goed politicus, maar aangezien ik Halsema beter vind ben ik er niet heel rauwig om

(heb ik hem net voor het eerst irl gezien dinsdag, gaat ie weg )
Oud 15-11-2002, 19:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Mooi zo !

Ik mocht die vent toch al niet met zijn zielige gefrustreerde gedrag richting Fortuyn en Marijnnessen.
je bedoelt, zijn politieke mening te uiten door de confrontatie op te zoeken?
Oud 15-11-2002, 19:38
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef:
je bedoelt, zijn politieke mening te uiten door de confrontatie op te zoeken?
Door ipv van met argumenten te komen op de man te spelen.
Oud 15-11-2002, 19:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef:
stemmen doe je toch niet vanwege een persoon?

behalve dan als ie pim heet Maar dat zou hem bij nare man toch nooit geweest zijn!
Oud 15-11-2002, 19:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
linda85 schreef:
stemmen doe je toch niet vanwege een persoon?

behalve dan als ie pim heet Maar dat zou hem bij nare man toch nooit geweest zijn!
Ben ik niet met je eens, ik stem op een partij én persoon. De persoon waarop ik stem moet goede ideeen hebben, en deze ook proffesioneel brengen.
Oud 15-11-2002, 19:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
WMAS schreef:
En ik bedoel te zeggen dat-ie daarvoor ook al graag met de SP wilde samenwerken.
Oud 15-11-2002, 20:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Door ipv van met argumenten te komen op de man te spelen.
dat heeft hij niet gedaan bij fortuyn, noch bij Marijnisse
Oud 15-11-2002, 20:22
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Mooi zo !

vond beide al terecht eigenlijk...
Oud 15-11-2002, 20:55
Gatara
Gatara is offline
Ik vind het achterlijk dat half Nederland hem verantwoordelijk houdt voor de moord op Pim Fortuyn, wat dus echt nergens op slaat. Als dit de reden is waarom hij opstapt (bedreigingen en dergelijke) vind ik dit INTRIEST dat hij dit moet doen door een paar eikels.
Net zo INTRIEST als de moord op PF. Jezus,..... we leven toch niet in een achterlijk land met stom klootjesvolk?

Daarnaast was zijn laatste actie ten opzichte van de SP niet zijn slimste. Ook omdat Marijnissen al de beschuldigingen duidelijk wist te verwerpen met goede tegenargumenten en een doodgewone opsomming van feiten die je in de archieven terug kunt vinden.
Als ie zich hiervoor zou schamen en daarom zou aftreden, vind ik het begrijpelijk
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Jezus,..... we leven toch niet in een achterlijk land met stom klootjesvolk?
jawel
Oud 15-11-2002, 21:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
jawel
Haha Dankjewel voor de bevestiging. Dat geeft hoop
(not! )
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Haha Dankjewel voor de bevestiging. Dat geeft hoop
(not! )
achja, het leven is hard :/
Oud 15-11-2002, 23:28
?OWAN!
?OWAN! is offline
Citaat:
Joostje schreef:
meer femke op tv
yep.....femke is goede politicus....en
(had bij vorige verkiezing op haar gestemd)
Oud 16-11-2002, 12:29
Verwijderd
Femke is een lekker ding
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef:
Ik zit te twijfelen tussen PvdA en SP. De SP doet het goed in de peilingen en op zo'n moment moet je júist op ze stemmen, ze hebben nu het potentiëel een grote partij te worden. Maar aan de andere kant denk ik ook dat de PvdA met Woutertje weer een grote partij kan worden en de oude glorie kan hervinden. Moeilijk, moeilijk. Ik zal de campagnes afwachten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:14
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Wat ben ik blij die lelijke hypocriete rotkop van Rosenmuller niet meer te hoeven aanschouwen op de televisie.

"Dit is niet rechts, dit is extreem rechts"
Paul Rosenmuller een aantal weken voor de moord op Pim Fortuyn

"Een aanslag op de democratie"
Dezelfde Paul Rosenmuller enkele weken later als reactie op de moord op Pim Fortuyn

Eerst de grofste dingen uiten over Pim Fortuyn. Pim zitten te kleineren en zwart te maken. En vervolgens wordt hij vermoord en dan is Paul de eerste die zich geroepen voelt met zijn hypocriete rotkop op tv te verschijnen, te zitten janken hoe erg hij het vind. Om zeteltjes te winnen! Bah!

Laatst gewijzigd op 17-11-2002 om 05:31.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Wat ben ik blij die lelijke hypocriete rotkop van Rosenmuller niet meer te hoeven aanschouwen op de televisie.

"Dit is niet rechts, dit is extreem rechts"
Paul Rosenmuller een aantal weken voor de moord op Pim Fortuyn

"Een aanslag op de democratie"
Dezelfde Paul Rosenmuller enkele weken later als reactie op de moord op Pim Fortuyn

Eerst de grofste dingen uiten over Pim Fortuyn. Pim zitten te kleineren en zwart te maken. En vervolgens wordt hij vermoord en dan is Paul de eerste die zich geroepen voelt met zijn hypocriete rotkop op tv te verschijnen, te zitten janken hoe erg hij het vind om zeteltjes te winnen! Bah!
Oud 16-11-2002, 13:31
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Eerst de grofste dingen uiten over Pim Fortuyn. Pim zitten te kleineren en zwart te maken. En vervolgens wordt hij vermoord en dan is Paul de eerste die zich geroepen voelt met zijn hypocriete rotkop op tv te verschijnen, te zitten janken hoe erg hij het vind om zeteltjes te winnen! Bah!
Dat heeft niks te maken met hypocrisie van Rosemöllers kant, maar met hersendoodheid van jouw kant.

Kun je nou echt niet inzien dat die twee uitspraken volledig los van elkaar staan? Fortuyn wás een politieke tegenstander van Rosemöller. Die laatste betreurde na die moord dan ook niet het verlies van Fortuyn als politicus, maar het feit dat in Nederland, nota bene vlak voor verkiezingen een (aankomend) politicus werd vermoord.
Sinds wanneer is het hypocriet wanneer politieke tegenstanders elkaars (tragische!) dood betreuren?
Oud 16-11-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Jij bent werkelijk ongelooflijk dom. Rosenmöller had het volste recht om Pim Fortuyn hard aan te pakken. Pim ging zélf nooit inhoudelijk het debat aan. Pim was degene die op de man speelde, met zijn 'meneer de boekhouder'-opmerkingen tegen Melkert. En als hij dan een keer wordt aangepakt op zijn zwakheden, weigert hij verder te debatteren en gooit hij de handdoek in de ring. Tekenend voor de ruggegraatheid van zijn hele ideologie, voor zover die paar onsamenhangende ideetjes nog een ideologie mogen heten. Loze kreten, bedoeld om in te spelen op onderbuikgevoelens, dat waren het. Gelukkig ligt hij nou onder de groene zoden en zullen we over een jaar niks meer van dat hele belachelijke 'Fortuinisme' horen, in tegenstelling tot GroenLinks, wat over decennia nog steeds in de Kamer zal zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Maar aan de andere kant denk ik ook dat de PvdA met Woutertje weer een grote partij kan worden en de oude glorie kan hervinden. Moeilijk, moeilijk. Ik zal de campagnes afwachten.
Je zou ook kunnen kijken naar wat ze te bieden hebben als kandidaten voor de Tweede Kamer.

Er is meer dan Marijnissen en Bos
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gelukkig ligt hij nou onder de groene zoden en zullen we over een jaar niks meer van dat hele belachelijke 'Fortuinisme' horen, in tegenstelling tot GroenLinks, wat over decennia nog steeds in de Kamer zal zitten.
Nou.... je zult er wel wat over horen, aangezien Fortuyn nu in het lijstje van de politieke moorden in de Nederlandse geschiedenis komt te staan. Net onder de gebroeders de Witt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Nou.... je zult er wel wat over horen, aangezien Fortuyn nu in het lijstje van de politieke moorden in de Nederlandse geschiedenis komt te staan. Net onder de gebroeders de Witt.
Gadverdamme. En dan terwijl hij nog niet eens een politicus wás.

Offtopic: wist je trouwens dat hij helemaal geen Fortuyn heette, maar Fortuin? Gewoon met UI? Hij is familie van de Fortuins uit Dokkum (producenten van de welbekende Wilhelmina-pepermunt, voor de kenners onder ons ). Best gênant, hoe de man zichzelf beter wilde voordoen dan hij was. Professorstitel zonder recht dragen, naam elitairder willen laten lijken...

Zodra dat standbeeld er staat, blaas ik het op met een grote bom, beware

(Hm, of ik schilder er een Waffen SS-uniform op, ook wel passend )
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 18:07
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Jij bent werkelijk ongelooflijk dom. Rosenmöller had het volste recht om Pim Fortuyn hard aan te pakken. Pim ging zélf nooit inhoudelijk het debat aan. Pim was degene die op de man speelde, met zijn 'meneer de boekhouder'-opmerkingen tegen Melkert. En als hij dan een keer wordt aangepakt op zijn zwakheden, weigert hij verder te debatteren en gooit hij de handdoek in de ring. Tekenend voor de ruggegraatheid van zijn hele ideologie, voor zover die paar onsamenhangende ideetjes nog een ideologie mogen heten. Loze kreten, bedoeld om in te spelen op onderbuikgevoelens, dat waren het. Gelukkig ligt hij nou onder de groene zoden en zullen we over een jaar niks meer van dat hele belachelijke 'Fortuinisme' horen, in tegenstelling tot GroenLinks, wat over decennia nog steeds in de Kamer zal zitten.
Juist! Als we Fortuyn en Rosenmöller gaan vergelijken blijkt dat Fortuyn iemand van het soort is die achter de rug van mensen lelijke dingen zegt die ingaan op hun persoon, in plaats van op hun politieke gedachten. Treffend voorbeeld is hier zoals hij Ad Melkert behandelde.
Paul Rosenmöller ging inhoudelijk met Fortuyn het debat aan en toen bleek dat hij een veel beter debater is dan Fortuyn, had de laatstgenoemde "er geen zin meer an".
Wat ben je wel niet voor politicus als je mensen op de persoon zwart maakt en je terugtrekt als je het niet kunt winnen???
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:16
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zit te twijfelen tussen PvdA en SP. De SP doet het goed in de peilingen en op zo'n moment moet je júist op ze stemmen, ze hebben nu het potentiëel een grote partij te worden. Maar aan de andere kant denk ik ook dat de PvdA met Woutertje weer een grote partij kan worden en de oude glorie kan hervinden. Moeilijk, moeilijk. Ik zal de campagnes afwachten.
Of beter, de partijprogramma's lezen, en wat te weten komen over de standpunten. De inhoud is belangrijker dan de presentatie.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:58
Not for Sale
Not for Sale is offline
Mcsun en nare man hadden jullie je beide eerste zinnen in jullie reacties op cleopatraan niet weg kunnen laten? Daar schiet niemand wat mee op.

Ik vind dat Rosenmöller m.b.t. Fortuin wel goede kritiek had maar hij kreeg Fortuin niet zo ver inhoudelijk te antwoorden op zijn inhoudelijke vragen. Wat jammer was, maar ja.
Zijn kritiek op de SP laatste week was volgens mij een kapitale fout, maar hij was er ook slecht aan toe de laatste tijd denk ik, geestelijk bedoel ik. Ik vind het wel een goede zaak dat er een vrouwelijke lijsttrekker is
Oud 17-11-2002, 05:38
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
nare man schreef:
Gelukkig ligt hij nou onder de groene zoden
Ik mag misschien dom zijn, jij bent een ronduit asociaal mens. Als jou moeder overlijdt mag ik dan ook zeggen: "Gelukkig ligt ze nu onder de groene zoden"? Weet jij wel half hoe afschuwelijk het is om blij te zijn met de dood van een ander. Al zou Paul Rosenmuller vermoord worden, dan nog zou ik daar niet gelukkig mee zijn. Ik zou echter wel het fatsoen opbrengen, na wat ik over hem geuit heb om niet mijn eigen populariteit te gaan vergroten door als eerste en hardste te roepen hoe erg ik het vind. Dan mogen eerst de mensen aan het woord die wel respect hadden voor het persoon Paul Rosenmuller en later, mocht me er naar gevraagd worden, zou ik wel zeggen dat ik het betreur. Maar de eerste om persoonlijk gewin eruit te halen en mezelf schoon te pleiten om zo gebruik te maken van zijn dood zal ik niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 08:55
xx
xx is offline
Ik vind het erg jammer dat hij gestopt is want ,zoals je overal hoort, was hij misschien wel de beste debatter van allemaal. En ook heb ik er veel respect voor dat hij als ENIGE tegen Pim Fortuijn durfde in te gaan. En ik vind het heel erg dat veiligheidsredenen voor hem en zijn gezin de hoofdoorzaak is van zijn vertrek.
Maar idd Femke Halsema is volgens mij een goede vervangster!!! Die best wel weer mensen zal aantrekken.

xx
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 09:28
kees17
kees17 is offline
Eindelijks rot die irritante vent eens op.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 10:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Eindelijks rot die irritante vent eens op.
Argumenten hiervoor?
Waarom irritant?
Waarom blij dat ie vertrekt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten