Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 00:30
Verwijderd
ik moet wat informatie over zinloos geweld verzamelen en ik zou graag jullie meningen willen horen! daarom een kleine anquete:
1. hebben jullie het wel eens meegemaakt (zelf aan meegedaan, gezien, slachtoffer geweest of ken je iemand die slachtoffer is geweest)?
2. wat vinden jullie van mensen die het doen? en hoe zijn ze erop gekomen denken jullie?
3. wat zou er volgens jullie moeten gebeuren om het te verminderen?
4. andere gedachtes omtrend dit onderwerp die je nog kwijt wilt.

ik wist niet goed op welk forum dit thuishoort maar ik heb het op dit forum geplaatst omdat het om jullie mening gaat en de manier waarop je denkt.
alvast heel erg bedankt!!
knuffol
mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 07:14
Verwijderd
Zinloos geweld bestaat niet.

Het heeft altijd wel een zin, of het nou puur afreageren, genot of fysieke macht uitoefenen is. Dat omstanders die zin niet herkennen, maakt het niet per definitie zinloos
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 08:13
Quiana
Quiana is offline
1. hebben jullie het wel eens meegemaakt (zelf aan meegedaan, gezien, slachtoffer geweest of ken je iemand die slachtoffer is geweest)?
Toen ik uitging wel een paar vechtpartijen,
weet niet of dat er ook bij hoort..

2. wat vinden jullie van mensen die het doen? en hoe zijn ze erop gekomen denken jullie?
Mja, achterlijk, iemand helemaal doodschoppen oid,
sorry, dan is er toch echt wel wat mis met je.
Aan de ene kant snap ik wel dat je kwaad
kan worden om iets,
maar uit het dan anders..
Hoe ze erop zijn gekomen?
Nieuws, films, verhalen/boeken, zichzelf.

Kweenie.. die optochten ed maken
volgens mij ook geen fuck uit..
Misn op school uitleggen dat het niet kan
en waarom niet ofzo..

Neuh.
Oud 09-11-2002, 09:43
Sysy
Sysy is offline

Tja wat is nou precies zinloos, ik heb wel is een gevecht gezien, maar ja het zag er zinloos uit maar ze waren allebei boos op elkaar dus dat past weer niet zo bij het idee van zinloos geweld... En een ex van me is zomaar een keer neegrestoken..

Frustratie, stoer doen, niet weten waar ze nou werkelijk mee bezig zijn..

Ze doen nu het nu al wel denkik...

Als je het hebt over zinloos geweld lijkt het alsof er ook zinvol geweld is.. En af en toe worden dingen als zinloos gewel gezien terwijl het slachtoffer zel net zo aggressief reageerde. Het is een beetje vaag idee dat zinloze geweld en het wordt denkik uit proporties gerukt.. en dat komt natuurlijk door de media... Nou ja ik weet ook niet wat ik van alles moet denken...
Oud 09-11-2002, 09:44
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
Lekkere stemmingmakerij, hier gaat dus een stortvloed van politiek-correcte en politiek-incorrect uitspraken op neerdalen. Voorts, wat maalt het wat mensen er hier over denken? Ze zijn niet terzake kundig, het enige wat je ermee in de hand werkt zijn populistische partijen als de LPF en in meeloperige mate de VVD.
Oud 09-11-2002, 09:47
Sysy
Sysy is offline
ik wil nog ff op de vraag terugkomen hoe ze er op komen...

Het is niet alsof het van te voren gepland is. Het is "spontaans" Om het zo maar te zeggen. Ze zijn kwaad, bezopen of weet ik veel wat, ze willen hun eigen gang gaan met het vernielen van weet ik veel wat. Als ze daar dan op aangesproken worden dan flippen ze.. Okeej mn ex is zomaar neergestoken zonder dat hij ook maar iemand aansprak of wat dan ook.. maar ik heb geen idee hoe dat precies is gegaan dus daar kan ik niks over zeggen...
Oud 09-11-2002, 12:53
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
******** schreef:
Zinloos geweld bestaat niet.

Het heeft altijd wel een zin, of het nou puur afreageren, genot of fysieke macht uitoefenen is. Dat omstanders die zin niet herkennen, maakt het niet per definitie zinloos
Niet mee eens! Volgens mij is geweld altijd zinloos. Er zijn altijd wel andere wegen om iets op te lossen. Bovendien wordt het van geweld vaak nog erger. Geweld is dus (naar mijn idee) altijd zinloos
Oud 09-11-2002, 16:31
Sysy
Sysy is offline
het is vanuit welk perspectief je het bekijkt....
Oud 09-11-2002, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef:
Niet mee eens! Volgens mij is geweld altijd zinloos. Er zijn altijd wel andere wegen om iets op te lossen. Bovendien wordt het van geweld vaak nog erger. Geweld is dus (naar mijn idee) altijd zinloos
exactly
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 22:40
dystopia
dystopia is offline
1) Ja 1x ruzie gehad met nazi's en dat was niet bepaald '1 tegen 1'. Ik denk niet in die zin van wraak ik weet wel dat ik met iemand die pro-onderdrukking/machtsvertoon dmv. dit soort triest geweld is ik niet bepaald door 1 deur kan.
2) Verschilt per situatie. Onverwerkte gebeurtenissen. Woede die men kwijt wil. Angst.
3) Zie 4.
4) Geweld is vrijwel nooit zinvol en dient zoveel mogelijk voorkomen te worden. Juist ja, voorkomen te worden. Strengere straffen lossen dat niet op; dan is het al te laat. Geweld kun je oplossen dmv. preventie. Vooruit kijken. Het bord voor je kop shatteren en figuurlijk 'de beuk erin'.

Moord is nooit rechtvaardig. Echter wanneer er in Iraq mensen worden vermoord dan lacht men hier en wanneer een Fortuyn dood gaat of een Steegmans dan mag je daar niet niet om treuren of een grap over maken. DAT is hypociet en gaat in feite in tegen de vrijheid van meningsuiting en nee, daar ben ik niet voor in de zin van Fortuyn's pimpelpaarse gedachtegangetjes ik ben voor een gezond evenwicht tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie. Die wet afschaffen betekend dat dat evenwicht verstoord wordt waardoor bijv. rascisten, nazi's vrij spel hebben. Een dergelijke verrechtsing van de maatschappij wens ik de maatschappij niet toe.
Oud 10-11-2002, 10:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline

Uhm, jah.. zelf meegemaakt.. 2 keer..

Beetje vreemde vraag...

denk dat je het antwoord zelf ook wel weet.

Geen flauw idee...

Kwou al typen "meer blauw op straat".. maar ach.. daar hebben ze t int (ex)kabinet ook al genoeg over gehad..

Oud 13-11-2002, 20:22
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ben t zovaak geweest, naja kweetniet of t echt zinloos is want voor mn vader en broer luchtte het op, voor mij was het gewoon pijnlijk. maar ze hadden geen enkele reden hun woede op mij af te reageren dus t was wel zinloos geloof ik.
eikels! nou mn vader + broer zijn hun hele leven gepest en geven iedereen daar de schuld van behalve zichzelf
ze moeten naar australie emigreren, naja das toch wel beetje lullig voor australiers, naja psigiatrische hulpm dan maar
tis oneerlijk dat dit soort mensen zomaar andermans levens drmee proberen te verzieken, en t erge is dat t ze nog lukt ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten