Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2002, 19:46
marlies
marlies is offline
Hoeveel m2 is jullie kamer en ben je daar tevreden mee, wat vind je van de prijs en hoe voel je je in het algemeen over je kamer?
Oud 14-11-2002, 19:50
Verwijderd
Ik heb een huisje...'k weenie hoeveel vierkante meter, iig stukken meer dan een kamer (ik woon er met m'n vriend en 2 katten ). En de prijs is niet eens zoveel meer. Das zo'n beetje mijn tip dus, zoek liever een huisje voor jezelf ipv een kamer, (veel) meer ruimte en pivacy voor niet eens zo gek veel meer geld. Tenzij je het natuurlijk gezellig vindt met veel mensen ed.

Ik ben wel tevreden met waar ik nu woon, leuk huisje, niet al te duur, best een leuke buurt, openbaar vervoer in de buurt, niet te ver van school, winkels dichtbij enz.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:16
Boogie
Boogie is offline
12-14 m2 ofzo, kweet niet psies. Ik betaal nix, want het huis is van m'n vader, dus ik vind de prijs prima

Offtopic: ---> DK
Oud 14-11-2002, 20:17
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Das zo'n beetje mijn tip dus, zoek liever een huisje voor jezelf ipv een kamer, (veel) meer ruimte en pivacy voor niet eens zo gek veel meer geld. Tenzij je het natuurlijk gezellig vindt met veel mensen ed.

ja, hahaha, als student heb je zeker geld voor een huis van weet ik veel? €400,- of €500,- per maand?
Oud 14-11-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
ja, hahaha, als student heb je zeker geld voor een huis van weet ik veel? €400,- of €500,- per maand?
Wat ben ik dan? En hoe doe ik dat dan?

(Hoe kom jij btw aan prijzen als €400,- of €500,- per maand? Je moet goed zoeken en mazzel hebben, dan zijn er ook zat goedkopere dingen te vinden. Hoe duur is een redelijke kamer in een redelijke buurt? €300,-? Voor die prijs heb je ook zo wat een huisje.)

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:33
PV
PV is offline
8 - 9 m2, is vrij klein, maar alles wat ik nodig heb past er in (bed, bank, bureau, tv, laptop). Het ideale van mijn kamer zit m in de ligging; tegenover de Edah (+ een heel winkelcentrum draanvast), 5 min van Station West en 10 min fietsen/bus van school.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 00:47
Lyx
Lyx is offline
appartement met 2 slaapkamers
ik deel em met 1 huisgenoot

ik betaal 250 euro voor 10m2

ik ben wel tevreden mee
een grote kamer hoef ik perse niet als ik een woonkamer heb van 35m2

verder zit ik in een vrij rustige buurt en het ligt precies tussen uni en centrum

jammergenoeg is kamer niet voor onbepaalde tijd

btw Marlies vertel es over je eigen kamer ( als je die hebt )
Oud 15-11-2002, 01:17
Unexplained
Unexplained is offline
3-kamer appartement..
Ik schat het totaal rond de 70 vierkante meter.

Hypotheek is ongeveer €350, daar komt nog €112 aan de Vereniging Van Eigenaren bij, en €122 aan energie.
Afgezien van de diverse belastingen en verzekeringen (brandverzekering zit bij de VVE inbegrepen) dus ongeveer €600 per maand.

Bevalt prima, ben hier de komende jaren niet weg te krijgen
Oud 15-11-2002, 07:26
Verwijderd
Ik heb even gevraagd aan m'n vriend hoe groot het is. 65 m2 per verdieping, bij elkaar dus 130 m2. En nee, Boogie, dat kost me geen €500,- per maand.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 09:39
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

(Hoe kom jij btw aan prijzen als €400,- of €500,- per maand? Je moet goed zoeken en mazzel hebben, dan zijn er ook zat goedkopere dingen te vinden. Hoe duur is een redelijke kamer in een redelijke buurt? €300,-? Voor die prijs heb je ook zo wat een huisje.)
in welke stad heb jij voor 300,- een huisje??? - je woont vast niet in Amsterdam...

mijn kamer (wel in Amsterdam dus) is maar iets van 8m2 - maar ik heb gewoon een heel huis te delen met drie anderen en we zitten toch meestal in de (vrij grote) woonkamer...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 10:37
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

€350,- dus.
Hoe wil je dat betalen als je €220,- studiefinanciering (?) krijgt?
Dat zijn prijzen die echt niet aan de gemiddelde student besteed zijn hoor...En hoe jij dat doet? Je bent met z'n 2en
Oud 15-11-2002, 14:56
marlies
marlies is offline
Citaat:
Lyx schreef:

btw Marlies vertel es over je eigen kamer ( als je die hebt )
Marlies woont nog lief bij haar oudertjes. In Leiden vind je niet zo makkelijk een kamer en met de bus gaat het ook nog prima, maar volgende jaar of dat jaar erop wil ik wel op kamers.
Oud 15-11-2002, 16:59
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn kamer is ongeveer 14m2, best ruim vind ik. Er zit zelfs een wastafel. Ik zit wel in de rijkste buurt van groningen en mn kamer is daardoor ook wel redelijk duur €300,- maar mn ouders betalen de huur Btw. ik zit bij een zogenaamde hospita en ben dus de enige studente in huis, dat vind ik wel jammer, maar voorlopig zit ik hier goed. Op loopafstand van het station en de uni, helemaal in het centrum.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 17:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb iets meer dan 20 m2 voor mezelf. Lekker groot dus. Vind het meer dan genoeg, heb er nog een balkon bij ook. En dat voor 226 euro.
Oud 15-11-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
€350,- dus.
Hoe wil je dat betalen als je €220,- studiefinanciering (?) krijgt?
Dat zijn prijzen die echt niet aan de gemiddelde student besteed zijn hoor...En hoe jij dat doet? Je bent met z'n 2en
€350,- voor een kamer bedoel je? Voor een kamer ben je zo meer dan €200,- kwijt, hier in Rotterdam iig wel. Ik woon er nu idd met z'n tweeen, maar ik heb er ook in m'n eentje gewoont, dus dat is geen 'ecxuus'. M'n zusje woont btw ook onder me, in d'r eentje. Zolang je studeert zijn je ouders verplicht bij te dragen aan je studie ed, wat wil zeggen dat ze min of meer verplicht zijn je geld te geven, doen ze dit niet dan kun je ze iets laten ondertekenen (dat ze afstand van je nemen, klinkt wel heel hard, maar goed) en dan krijg je meer studiefinanciering. Verder bestaan er leningen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:06
aquafemme
aquafemme is offline
7,5 m2 In Utrecht, 5 min met bus van centrum. In studentenhuis 4 op de bovenste etage en totaal 4 op mijn etage.

Klein, maar alles past; bed, kastje, bureau, Tv.. meer heb je niet nodig.. Althans ik wel.. Ben dus al weer druk aan het zoeken..

Moet woensdag ook weer hospiteren... voor kamer 17m2..
Hopelijk gaat dat goed....!

Trouwens ik betaal 190,- euro, echt teveel voor dat mini hokje...

Oud 16-11-2002, 13:55
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
€350,- voor een kamer bedoel je? Voor een kamer ben je zo meer dan €200,- kwijt, hier in Rotterdam iig wel. Ik woon er nu idd met z'n tweeen, maar ik heb er ook in m'n eentje gewoont, dus dat is geen 'ecxuus'. M'n zusje woont btw ook onder me, in d'r eentje. Zolang je studeert zijn je ouders verplicht bij te dragen aan je studie ed, wat wil zeggen dat ze min of meer verplicht zijn je geld te geven, doen ze dit niet dan kun je ze iets laten ondertekenen (dat ze afstand van je nemen, klinkt wel heel hard, maar goed) en dan krijg je meer studiefinanciering. Verder bestaan er leningen.
Ik impliceer dat jij 350 euro betaalt voor je huis, omdat je minder dan 400 betaalt, lijk je te zeggen. 350 euro is veel in je eentje.

Buiten huur moet je ook nog eten, kleding (in het geval van een eigen huis ook gas, water, licht) en andere zaken kopen.

Lenen is een risico, als je studie mislukt of als je niet direct een baan kan vinden. Ik ken genoeg mensen die daardoor in de problemen zijn gekomen.
Oud 16-11-2002, 17:45
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
aquafemme schreef:

Moet woensdag ook weer hospiteren... voor kamer 17m2..
Hopelijk gaat dat goed....!

Hoe gaat dat hospiteren eigenlijk in zijn werk?
Oud 16-11-2002, 18:12
skip
skip is offline
ik zit in een hokkie van 2.5 bij 2.5 in den bosch. huis van drie verdiepingen....bovenste verdieping. in totaal met 11 in huis, drie op mijn verdieping. 3 keukens, 3 wc's en 2 douches in huis. geen woonkamer. wel wasmachien. heel gezellig allemaal en betaal €168,-. maar ja, studeer ook maar voor een jaartje, want ben hierna alweer klaar.
kamertje is misschien wel klein, maar alles past erin en ik kan er slapen / eten en huiswerk maken....eten doen wij veelal gezamenlijk met een groepje van hooguit 6 p.

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Ik impliceer dat jij 350 euro betaalt voor je huis, omdat je minder dan 400 betaalt, lijk je te zeggen. 350 euro is veel in je eentje.

Buiten huur moet je ook nog eten, kleding (in het geval van een eigen huis ook gas, water, licht) en andere zaken kopen.

Lenen is een risico, als je studie mislukt of als je niet direct een baan kan vinden. Ik ken genoeg mensen die daardoor in de problemen zijn gekomen.
Zullen we het houden op max. €300,- incl gas, water, licht en tv? €300,- is ook in je eentje (ook zonder lening) best op te hoesten, en dan kun je ook nog eten, in normale kleren lopen enz. Het kan, als je mazzel hebt en het zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:54
Verwijderd
Ik heb een kamer van 8 m2.. tis best klein, maar dr past een bed en bureau en boekenkast enzo in Ik betaal er 135 euro voor, en hij ligt op 2 minuten lopen van het Centraal Station, 5 minuten fietsen naar de uni en ongeveer 5 minuten lopen naar het centrum..

Ik was eigenlijk op zoek naar een grotere kamer, maar ik kon niets vinden en kijkavonden schoot ook niet echt op.. dus nu heb ik deze als noodoplossing zeg maar.. ik kon laatst doorverhuizen naar een kamer van 16 of 17 m2 in hetzelfde huis, maar omdat ik een jaarcontract heb moest ik ook mn eigen kamer weer kwijtraken en dat is niet gelukt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:56
iamre18
iamre18 is offline
Mijn kamer is 25m2 en slechts 141.50 euro, ben er erg tevreden mee, zowel vanwege de grote als de prijs en de ligging.
Oud 17-11-2002, 14:58
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Mijn kamer is 25m2 en slechts 141.50 euro, ben er erg tevreden mee, zowel vanwege de grote als de prijs en de ligging.
Dat is goedkoop!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 13:54
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zullen we het houden op max. €300,- incl gas, water, licht en tv? €300,- is ook in je eentje (ook zonder lening) best op te hoesten, en dan kun je ook nog eten, in normale kleren lopen enz. Het kan, als je mazzel hebt en het zelf wilt.
Ik vind €300,- wel erg goedkoop, zeker incl gas, water, licht en tv. Ik wist niet dat huizen zo goedkoop waren. Waarom gaat men dan nog op een kamer?
Oud 19-11-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Ik vind €300,- wel erg goedkoop, zeker incl gas, water, licht en tv. Ik wist niet dat huizen zo goedkoop waren. Waarom gaat men dan nog op een kamer?
Dat is dus ook wat ik me afvraag. M'n zusje is btw nog minder kwijt (scheelt ook maar €30,-, maar goed ). Die betaald ook iets minder GEB, omdat ze in d'r eentje is en ik (wij) niet. Wanneer je huur boven de €170,- (ongeveer) zit krijg je btw ook huursubsidie, waardoor je huur toch weer rond de €170,- komt te zitten. Dan komt er nog wel GEB bij, €110,- per maand oid. Kom je dus uit op ongeveer €280,-.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 19:05
DaaF
DaaF is offline
Ik heb een supermooi appartementje, (60m2),

4 kamerwoning, vlakbij museumplein voor 340 euro per maand.

Ik woon er samen met een vriend van me..

En ik ben er heeeeel tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:01
MH
MH is offline
Mijn kamer is 17 m2. Kost E 200,- all-in, op 10 fietsminuten van de Groningse Grote Markt en drie minuten lopen naar het station (Gr. Noord, vanaf daar 5 min per trein naar CS).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 21:10
importbelg
importbelg is offline
15 m2, all-in, in een huis met 27 andere kamers voor 180 euro de maand. Kwartiertje fietsen van de stad/centrum/uni etc

En ik woon in het buitenland (België) , die emigratie krijg je er gratis bij
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 22:51
GinnyPig
GinnyPig is offline
Woon samen met me zus in een appartement in Amsterdam (rivierenbuurt).

3 slaapkamers, een woonkamer, een keuken, WC, badkamer, en een gang met een totale oppervlakte van ongeveer 80 m2. Kan er wat vierkante metertjes naast zitten

Huur wordt betaald door me ouders, omdat het oorspronkelijk van hun is (moeder is verhuisd).

En ja, ik ben er zeer tevreden mee. Ik woon tenslotte op kamers zonder dat ik ben verhuisd
Oud 20-11-2002, 19:30
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
24 m2 en 170 E...
Oud 21-11-2002, 15:51
aquafemme
aquafemme is offline
Mensen,

ik ben gitseren wezen kijken naar een fake kamer. Deze kamer bestond niet, dus neem voordat je gaat hospiteren contact op met diegene die de kamer verhuurd.

Oud 21-11-2002, 20:46
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik vind het een btje moeilijk om dit te geloven, aangezien mijn nicht in Rotterdam voor een kamer (voor zover je het nog een kamer mocht noemen) 600 gulden per maand moest betalen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Ik vind het een btje moeilijk om dit te geloven, aangezien mijn nicht in Rotterdam voor een kamer (voor zover je het nog een kamer mocht noemen) 600 gulden per maand moest betalen
Kan wel moet je maar eens kijken in een woonkrantje oid. Ik schrok ook... het verschil zit hem vaak in dat het kamers vaak door particulieren worden aangeboden en flatjes, huisjes door stichtingen/gemeenten (die dus ook geen winst hoeven te maken)

Wat je voor een kamer kwijt ben is toch al schandalig.. en je moet er eerst maar een weten te vinden
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Dan geloof je het niet, moet je zelf weten. Ik zit prima voor die €300,- per maand, of je het nou gelooft of niet. 'Kamers' zijn vaak duurder dan huisjes, das gewoon een feit. En idd, kijk eens in een woonkrantje, dan zie je dat het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:59
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
Mensen,

ik ben gitseren wezen kijken naar een fake kamer. Deze kamer bestond niet, dus neem voordat je gaat hospiteren contact op met diegene die de kamer verhuurd.

Staat dat niet op zo'n beetje elke kamerverhuursite? Maar goed, hospiteren zuigt sowieso ontzettend.
Oud 23-11-2002, 10:16
marlies
marlies is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Staat dat niet op zo'n beetje elke kamerverhuursite? Maar goed, hospiteren zuigt sowieso ontzettend.

Ja inderdaad. Vleeskeuring
Oud 23-11-2002, 13:19
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ja inderdaad. Vleeskeuring
"vertel eens wat over jezelf"
"ben je nog lid van een vereniging"
"ga je elk weekend naar huis"

Tis jezelf stom zitten te verkopen.
Oud 23-11-2002, 14:41
MH
MH is offline
Citaat:
Studentje schreef:
"vertel eens wat over jezelf"
"ben je nog lid van een vereniging"
"ga je elk weekend naar huis"

Tis jezelf stom zitten te verkopen.
Of anders gezegd, een omgekeerde Big Brother. Als je maar populair genoeg bent, word je vanzelf erin gestemd. Het leuke (nou ja, leuk...) is dat ieder adres weer een andere reactie wil. Maar over het algemeen zijn de argumenten voor afwijzen heel zwak:
-"je bent te jong" (19 jaar te jong???)
-"niet iedereen heeft met je kunnen praten, foutje van ons, sorry"
-"je bent geen meisje" (had je dat nog niet gezien toen je me binnenliet?)
-"ik moest ook 40 kamers zoeken voor ik er een had en aangezien dit pas je zevende adres is..."
Sommige adressen zijn ook te vies om heen te gaan. Een keer kwam ik echt op een foute plek terecht. Ik was naar Groningen gelokt (kostte me E 20,-) met de mededeling dat ik een van de twee kandidaten was voor een kamer. Kwam ik in zo'n slooprijpe flat (bewoners gooiden de vuilniszakken uit het raam). De twee huisgenoten (meisje van 23 met kaalgeschoren hoofd en super-arrogante jongen) lieten me een piepklein kamertje zien en overal mankeerde wat aan (hun commentaar: dan zet je je bril maar af). Ook vonden ze het redelijk dat ik voor die kamer E 300,- ging betalen, omdat zij al een tijdje de huur hadden moeten delen door twee ipv drie. Blij dat ik een betere kamer heb kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten