Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 13:40
Mindfields
Mindfields is offline
http://www.dirkheijne.nl/nl/dept_92.html

Die bovenste gitaar, is dat een goeie? Vind ik best wel een redelijke prijs voor een gitaar, een snoer en een versterker.

Een vriendin en ik gaan namelijk beginnen met elektrisch gitaar lessen (en kwil nou ff niet horen dat je beter kan beginnen met akoestisch) en zij heeft al een versterker maar ik koop liever een setje...Tips?
Oud 04-11-2002, 13:51
Mindfields
Mindfields is offline
En als t geen goed setje is, weet iemand anders dan nog een redelijk setje voor een beginner? (dus gitaar, versterkertje, snoer, tas, etc)
Oud 04-11-2002, 14:08
Verwijderd
Ik ben bang dat je vrij snel genoeg hebt van die squier..
Ik zou zeggen: ga liever opzoek naar iets 2e hands ..met een beetje geluk heb je dan voor niet al te veel geld behoorlijk leuk spul...

[ dat zijn dan idd geen setjes .., maar dingetjes als snoeren, een tas en een band zijn niet zo duur.. kijk liever naar een aardige gitaar en een aardige versterker ipv je blind te starten op zo'n alles in een set .. (hoewel ik dat zelf wel heb, als in een bas dan, maargoed..) ]

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:11
Passenger
Passenger is offline
tja, aan de ene kant zeg ik: je budget is klein, koop idd een starterssetje (epiphone heeft ook hele leuke!)
maar wat je beter kunt doen is een redelijk goedkope 2e hands set kopen, dus koop bijv. een goedkope ibanez, met een goedkoop versterkertje, en een distortion pedaaltje... daar ga je veel blijer van worden
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:13
Verwijderd
(ik werk in de vrije tijd dans une muziekhandel)

Dat setje is niet slecht voor dat geld, maar zijn een paar maars aan:

De gitaar gaat snel vervelen, want die speelt niet super en ook niet echt soepel --> wil je er wat van maken moet je denken om de brug is goed te gaan afstellen, ook de kam, de fretten bij te werken en ook zorgen voor betere elementen. Dat kost nogal wat tijd en je moet handig zijn en het kost, uiterraard, GELD !!!

De versterker: Is heeeeeeeeeeel klein, zo goed als geen vermogen en het geluid van een AM-radio Dus of het echt een goede investering is, ik verkoop hem vaak, maar meestal doen ze er niet lang mee, en komen nieuwe spullen halen (baas blij)

Dus, als je in je achterhoofd houdt dat een "redelijk" electrische gitaar ongeveer begint bij een 400/450 euro, dan kan een setje van 295 nooit erg goed zijn --> keuze aan jou, eerst is goed gaan beluisteren !!!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:42
Mindfields
Mindfields is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties

Ik denk dat het idd verstandiger is om op een 2e hands gitaar van een redelijk merk te beginnen
Oud 04-11-2002, 15:07
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik heb ooit een tweedehands "setje" gekocht, toen ik nog gitaar speelde, en daar was ik een stuk blijer mee, dan een aantal vrienden met hun squeir pakketjes. Een samick strat (ook niet alles, maar beter als een squier) en een Marshall AMP. Later nog een pedaaltje gekocht en dan heb je ook omgerekend voor 350 euro iets waar je veel plezier aan hebt
Oud 04-11-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
Ik heb ooit een tweedehands "setje" gekocht, toen ik nog gitaar speelde, en daar was ik een stuk blijer mee, dan een aantal vrienden met hun squeir pakketjes. Een samick strat (ook niet alles, maar beter als een squier) en een Marshall AMP. Later nog een pedaaltje gekocht en dan heb je ook omgerekend voor 350 euro iets waar je veel plezier aan hebt
samick

dan geef mij maar een squier hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 15:24
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Ik heb 7 jaar geleden zo'n ding gekocht.
Koop het niet!!!
Ik was er uiteraard erg blij mee, maar als je een betje beter wordt merk je dat een iets duurdere gitaar van 400 euro oid veel lekkerder speelt, koop dus gelijk een goeie is mijn advies!
Die versterker is echt kut, die heb ik na een jaar weer ingeruild voor een andere versterker.
Koop een kleine marshall valstate die zijn niet erg duur, en er zit een leuk geluid in.
voor 1000 euro ben je wel klaar!
Oud 04-11-2002, 15:33
Verwijderd
moetje nooit doen, nu vind je het leuk maar over een jaar denkje : WAT EEN KUTDING IS DIT!!!

ik zou ff verder sparen en een ietsje betere kopen...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:33
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Osiris schreef:
samick

dan geef mij maar een squier hoor.
mij niet
Oud 04-11-2002, 16:53
Rhinus
Rhinus is offline
Maar beginnende gitaaristen weten niet of ze veel gaan spelen. En 290 Euro over de balk mieteren is veel minder dan 400 Euro over de balk mieteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten