Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2007, 16:15
SQUARE
SQUARE is offline
hey mensen,

ik heb een vraagje. Ik heb vandaag benzoylperoxide hydrogel gehaald maar nu ben ik vergeten om te vragen aan de aphotheker hoe je het moet gebruiken .

Is het de bedoeling dat ik dit als een soort van face wash moet gebruiken en het na het opbrengen weer moet afspoelen. Of is het de bedoeling dit als creme te gebruiken? Wie heeft hier enig verstand van?

ik dank u
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 16:19
Verwijderd
Er zit toch een gebruiksaanwijzing/bijsluiter bij?

Maar goed: je moet het niet er afwassen, maar het idd gewoon op je gezicht smeren en er op laten zitten. Het is wel aan te raden het alleen op de plekken te smeren waar het nodig is en dan ook nog eens dun...anders droogt je hele gezicht uit.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 16:35
SQUARE
SQUARE is offline
wow, harstikke bedank. Ik wou het nog wel over mijn hele gezicht smeren .....en er het er dan vervolgens wel afspoelen. Wat je nu net heb geschreven is al veel meer dan wat er in de bijsluiter stond .

Dit staat er in de bijsluiter:

benzoylperoxide hydrogel pch eenmaal per dag voorzichtig op de huid aanbrengen. na een aantal dagen kan de behandeling worden voortgezet met tweemaal perdag opbrengen. bij onvoldoende resultaat en indien het middel goed word verdragen, kan worden overgegaan naar een hogere concentratie. zonodig kan de gel op een klein oppervlakte worden opgebracht om de reactie van de huid te kunnen testen. gebruik de hydrogel niet langer dan 14dagen zonder uw arts daarover raad te plegen.

Maar er staat nergens in of je het moet afwassen ofnie . iig bedankt. Maar als je dit alleen op bepaalde delen van je gezicht moet smeren, daar zijn toch al andere producten voor? van die stiff dingen. En weetje trouwens ook of je er vervolgens dagcreme overheen mag doen? Of moet je de dagcreme er eerder opbrengen en dit vervolgens achteraf?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 19:49
Poepkind
Poepkind is offline
Pas op, die creme bleekt je kleding, dus wees erg voorzichting. En je kan volgens mij ook gewoon creme op je gezicht smeren.
Oud 17-02-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
SQUARE schreef op 17-02-2007 @ 17:35 :
Maar er staat nergens in of je het moet afwassen ofnie
Als je het er af moest spoelen hadden ze dat er vast wel bij gezet.

Je kunt het ook best op je hele gezicht smeren, maar ik raad het niet aan, het droogt je huis namelijk enorm uit...op de plekken waar je last hebt van puistjes is dat handig, maar op de rest van je gezicht niet, dan is het alleen maar vervelend...

Het lijkt me niet handig om het over dagcreme heen aan te brengen...als je het maar één keer per dag doet, zou je het ook 's avonds kunnen doen en anders eerst de benzylperoxide en dan bv. een kwartiertje later oid de dagcreme.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 20:20
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Zodra je het middel afspoelt stopt de werking. Het is geen reinigend middel, maar een middel dat de opperhuid, waarin de talgkliertjes zijn ingebed, los 'weekt'. Het heeft even tijd nodig om in te werken.

Als het goed is dien je de gel 's morgens zeer dun aan te brengen (dikker aanbrengen heeft geen zin, alleen de moleculen die direct met de huid in contact staan worden opgenomen).
Je moet het niet inmasseren, want dan heb je alleen maar kans dat je de huid beschadigd door teveel wrijving en dat is nooit goed bij acne. Dus gewoon dun smeren en laten zitten.

Wel is het verstandig om 's avonds je gezicht weer af te spoelen wat er komen celletjes van je hoornlaag los en allerlei ander 'vuil' van je huid en als je dit laat zitten is dat nog niet zo bevorderlijk.

-edit-
aangezien het de huid inderdaad uitdroogt, is het misschien verstandiger (ik weet niet in hoeverre dat gaat lukken met de gel) om de plekjes ermee aan te tippen zodat de rest van je huid niet schraal wordt. Als het dan een tijdje heeft ingewerkt kan je het alsnog een beetje uitsmeren of afspoelen als je nog dagcreme op wilt smeren.

Laatst gewijzigd op 17-02-2007 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 02:30
1986M
1986M is offline
Pas wel op dat je het niet in de buurt van je ogen komt. Dus niet dichtbij je ogen smeren, ruim eromheen. Alleen de nodige plekken inderdaad.

Gewoon mooi snachts smeren. Wel oud beddegoed gebruiken want je kleren/kussensloop verkleurd geheid.

Niet te lang met deze creme doorgaan als het niet echt werkt. Je krijgt er alleen een droge huid van. Wat weer leid tot grotere talgklieren.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten