Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 16:34
Verwijderd
De LPF heeft haar Aanvalsplan tegen geweld in Den Haag aangeboden aan minister Nawijn (Integratie). Het plan bevat een serie aanbevelingen om mensen, die meermalen geweldsmisdrijven plegen, keihard aan te pakken.
Zo wil de partij dat mensen die zich veelvuldig aan zware geweldsdelicten schuldig maken, voor zeer lange tijd of zelfs voorgoed worden opgesloten. Voor die groep moeten er werkkampen komen waar "van 's morgens zes tot 's avonds zes" zware arbeid wordt verricht.

De LPF verwacht niet dat er nu nog veel punten gerealiseerd kunnen worden, maar gaat er wel de verkiezingen mee in.

Op zich lijkt me het een goed idee om mensen langer op te sluiten, als ze zich vaak schuldig maken aan zware misdrijven. Ook is het goed om ze te laten werken. Dat levert namelijk geld op en bovendien doen die misdadigers tenminste iets, in plaats van dat ze de hele dag op hun luie kont zich zitten te vervelen in hun cel. Alleen ik vind dat de LPF met het werken wel iets overdrijft. Twaalf uur per dag is wel erg veel en werkkampen misschien ook wat negatief. Zeg gewoon dat het hun ze moeten werken. Maar in principe lijkt me dit wel een goed plan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 16:45
McCaine
McCaine is offline
Het enige punt dat aan de LPF gerelateerd is waar ik me in kan vinden is het flink oprekken van de maximum taakstraf in uren die opgelegd kan worden. We houden als ik me niet vergis nu de Anglosaxische lat aan van 240 uur oid, en ik vind persoonlijk dat dat wel behoorlijk wat meer mag worden. Het moet echter niet afgeschaft worden want dat leidt tot gratis arbeid vor de overheid, en dat is een wat twijfelachtig idee.
Oud 28-10-2002, 17:13
Boogie
Boogie is offline
*kuch* Zware arbeid in werkkampen? Gaan we op de Nazi of Russische toer?
Oud 28-10-2002, 17:15
autodropje
autodropje is offline
Ik ben op zich wel voor taakstraffen ed, gevangen hoeven ook niet de hele dag maar wat te zitten. Maar je moet het ook niet overdrijven, ik vind dergelijke werkkampen te ver gaan.
Oud 28-10-2002, 18:49
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
werkkampen...
lekkere formulering weer

12 uur per dag is natuurlijk te lang, gewoon 8 uur lijkt me redelijk. Het opleggen van (lange) taakstraffen is op zich wel een goed idee.
Oud 28-10-2002, 18:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Boogie schreef:
*kuch* Zware arbeid in werkkampen? Gaan we op de Nazi of Russische toer?
Juist ja dat was mijn gedachte ook. 12 uur per dag het hele leven lang vind ik bovendien onmenselijk.
Oud 28-10-2002, 19:18
Verwijderd
En wat nou al zij een gewone werkdag van 8 uur krijgen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:40
Joostje
Joostje is offline
Op zich ben ik wel voor werken in gevangenissen, maar dan om die mensen een vak te leren en ze daardoor te laten herintegreren in de maatschappij, waardoor criminaliteit in de toekomst zal afnemen én die mensen geholpen worden.

Maar verplicht stellen vind ik niet nodig.
Oud 28-10-2002, 20:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Dan nog is het slavernij. Verplicht werken zonder dat je er geld voor krijgt weet je wel
Oud 28-10-2002, 21:01
Ieke
Ieke is offline
Ik heb het idee dat men zo weer zieltjes wil winnen. Net als een minimum straf. Op zich ben ik alleen voor wat langere straffen.
Oud 28-10-2002, 22:21
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Het gaat hier ook om zware arbeid...
Oud 28-10-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Dan nog is het slavernij. Verplicht werken zonder dat je er geld voor krijgt weet je wel
Niet verplicht hoor. Je zorgt er zélf voor, dat je in een situatie als deze komt. Als je eerst iemand verkracht en daarna iemand vermoord, dan moet je er ook de consequenties van accepteren. Dat je moet werken is je straf van je misdaden. Is toch wel iets anders dan slavernij.

Bovendien: zijn de taakstraffen van nu ook slavernij??
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Het gaat hier ook om zware arbeid...
ja daarom zeg ik ook:
als ze een gewone werkdag krijgen. Hiermee bedoel ik: gewoon werk, net als de meeste Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 23:05
Verwijderd
Dat gewauwel over aanpakken van geweld moet eens ophouden. Typisch weer de LPF: symptoombestrijding. Je moet het probleem bij de wortel aanpakken...dit is op zich ook wel goed, maar absoluut niet innovatief of origineel.

Dat gelul over minimumstraffen slaat trouwens ook als een lul op een drumstel. Tijd dat de LPF'ers eens wat van het recht beginnen te snappen. Maarja dat kun je natuurlijk niet verwachten van een stelletje niet-academisch geschoolde relschoppers die hun ministers kiezen door over de schutting met de buren te overleggen wie het gaat worden
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
(..)
Op zich lijkt me het een goed idee om mensen langer op te sluiten, (...)
Dan heb je het cellentekort probleem weer.. dus..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
Dan heb je het cellentekort probleem weer.. dus..
Dat zou je kunnen oplossen, door in sommige gevallen bijvoorbeeld twee mensen in één cel te stoppen. Bovendien kan je desnoods cellen bijbouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:03
Outsider
Outsider is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat gelul over minimumstraffen slaat trouwens ook als een lul op een drumstel. Tijd dat de LPF'ers eens wat van het recht beginnen te snappen. Maarja dat kun je natuurlijk niet verwachten van een stelletje niet-academisch geschoolde relschoppers die hun ministers kiezen door over de schutting met de buren te overleggen wie het gaat worden
Helemaal mee eens. Dit hele idee is gewoon weer een proefballonetje van de LPF.
Er is criminaliteit dus de straffen worden harder. DOM, er wordt niet verder gekeken dan hun neus lang is.
Zoek eerst naar de oorzaak van het crimineel gedrag en waarom die mensen meermalen misdaden plegen.

Stom dat men de LPF nog serieus neemt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:54
Balance
Balance is offline
dat klinkt mij idd als slavernij...

bovendien:
zware criminelen + werk, betekent dat er een extra werkplek moet komen waar die criminelen kunnen werken en er moet voldoende bewaking zijn. Dat kost alleen maar geld en ruimte en aangezien d'r niks tegenoverstaat voor die criminelen is d'r geen enkele stimulans voor hen om door te werken.
Uiteindelijk is het eindplaatje dat het de overheid alleen maar geld kost en dat criminelen denken 'rot op met je werk'.

Wat dan? Martelen ook maar toestaan ofzo??
Oud 30-10-2002, 02:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat gewauwel over aanpakken van geweld moet eens ophouden. Typisch weer de LPF: symptoombestrijding. Je moet het probleem bij de wortel aanpakken...dit is op zich ook wel goed, maar absoluut niet innovatief of origineel.

Kun je in het geval van een werkkamp wel spreken van 'het verrichten van onbetaalde arbeid ten algemenen nutte'? Als iemand bijvoorbeeld de vuilnis moet ophalen als werkstraf zou ik zeker zeggen 'ja'. In hoeverre is dat in dat geval van algemeen nut voor de samenleving?

(ik vraag het aan jou aangezien jij rechten studeert )
Oud 30-10-2002, 07:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Goed, kom dan eens met een originele en innovatieve oplossing voor het probleem? Zelfs al ga je veel extra geld steken in dingen als verplichte intergratie, dan nog zit je met een bak criminelen die NU een probleem vormen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 07:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
linda85 schreef:
dat klinkt mij idd als slavernij...
Inderdaad. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met zwaar lichamelijk werk als wasknijperassemblage! Nog beter, laat criminelen zelf hun dag indelen!

right back at'cha...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 08:05
Anonymous John
Anonymous John is offline
Amerika laat ook in sommige staten de gevangen werken. Al is het zware arbeid, voor bijv. acht uur per dag zou ik het geen probleem vinden hoewel de term "werkkamp" nogal negatief klinkt. Noem het gewoon "Rehabiliteitskampen".

Heeft overigens niks mee slavernij te maken aangezien dta ook op taakstraffen zou gelden.
Oud 30-10-2002, 09:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Noem het gewoon "Rehabiliteitskampen".
of Konzentrationslager
Oud 31-10-2002, 16:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Inderdaad. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met zwaar lichamelijk werk als wasknijperassemblage! Nog beter, laat criminelen zelf hun dag indelen!

right back at'cha...
vind jij het dan geen slavernij? Tuurlijk, criminelen hun dag zelf laten indelen is het andere uiterste, maar ik vraag me af hoe ver men gaat met dit plan. Wanneer is iemand crimineel genoeg om naar het 'werkkamp' te worden gestuurd? Moet een moordenaar naar dat kamp? Ik neem aan dat dat onder de criminaliteit wordt verstaan die men hier bedoeld. Maar poging tot doodslag? Ook die personen hebben toch geen goede bedoelingen gehad en weten dat het niet mag wat zij doen. Nou, doe zware mishandeling er ook bij en ik vraag me af waar je eindigt...
En wat als die criminelen niet doen wat ze moeten doen? Wanneer je zulk zwaar werk (12 uur zware arbeid is niet niks) laat doen, dan neem ik aan dat je ook wilt dat ze daadwerkelijk wat doen en 'gestraft worden voor hun daden'. Ga je dan ook toestaan dat ze 'een handje geholpen worden' (waar bij ik denk aan licht tot misschien erger martelen, hoewel jij het mss niet met die term eens zal zijn). Want anders denken die criminelen toch ook 'rot op met je werk'.

Een taakstraf is imho geen slavernij, aangezien de schuldige toch zelf kiest voor die straf. Hij kan ook voor z'n gevangenisstraf kiezen.

maar goed, noem het zoals je het wilt noemen, ik vind het iig een achterlijk idee.
Oud 31-10-2002, 18:06
NN
NN is offline
Gaat een partij die een half jaar onderling aan het ruzieën is geweest, dreigingen uitte jegens linkse partijen en een fotograaf mishandelde een plan tegen geweld opstellen??? Wat weet dit stelletje ongemanierde barbaren nu van geweld oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2002, 18:17
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Ben het er mee eens, tot op enkele punten,

werkkampen, misschien acht uur maar levenslang nee, we zijn geen Amerika..

gevangenistraffen, mogen wel wel met een behoorlijke ratio worden verhoogt.
Oud 01-11-2002, 11:43
shiver inside
shiver inside is offline
Misschien is een werkkamp nou niet echt de meest perfecte oplossing, maar opzich het idee is wel goed.
Laat die lui maar lekker achter hun tv in hun cel komen en (uiteraard onbetaalde) arbeid verrichten. Dan doen ze tenminste wat terug voor de samenleving
Oud 01-11-2002, 13:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Gaat een partij die een half jaar onderling aan het ruzieën is geweest, dreigingen uitte jegens linkse partijen en een fotograaf mishandelde een plan tegen geweld opstellen??? Wat weet dit stelletje ongemanierde barbaren nu van geweld oplossen?
Het gaat om het idee, NN. Je hoeft nu niet te gaan zeiken op de LPF, omdat je het een klotepartij vindt, want dat is nu ff niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 12:18
Margriet
Margriet is offline
Ik ben het niet met de LPF eens...
Ik ben blij dat wij in Nederland dit rechtsysteem hebben waarin mensen een kans in de maatschappij terugkrijgen...
Ook merk ik dat de LPF niet echt op de hoogte van de Nederlandse gevangenis,want mijn ouders werken allebei in een gevangenis en daar hebben ze arbied en dan gaan ze dingen maken die dan worden verkocht...
En die mensen die vaak weer een misdrijf plegen wat ernstig kunnen ze beter opsluiten en helpen met psychische hulp want ik denk dat er bij heel erg veel mensen meer onder zit dan gewoon de drang om bv. iemand te verkrachten...
En dan met hulp van de Nederlandse Reclasering een plaats terug geven in de maatschappij...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 12:27
Verwijderd
Citaat:
you schreef:
Ik ben het niet met de LPF eens...
Ik ben blij dat wij in Nederland dit rechtsysteem hebben waarin mensen een kans in de maatschappij terugkrijgen...
Ook merk ik dat de LPF niet echt op de hoogte van de Nederlandse gevangenis,want mijn ouders werken allebei in een gevangenis en daar hebben ze arbied en dan gaan ze dingen maken die dan worden verkocht...
En die mensen die vaak weer een misdrijf plegen wat ernstig kunnen ze beter opsluiten en helpen met psychische hulp want ik denk dat er bij heel erg veel mensen meer onder zit dan gewoon de drang om bv. iemand te verkrachten...
En dan met hulp van de Nederlandse Reclasering een plaats terug geven in de maatschappij...
Die mensen die vaak een misdrijf plegen, die kunnen gewon de pot op. Als ze al 4x voor een grote fout de gevangenis in zijn gegaan en de vijfde keer weer er in komen, omdat hij iemand verkracht heeft, dan hoeft hij echt niet NOG een keer terug in de maatschappij proberen te worden gezet. Die lui zijn geestelijk gewoon te ziek om te verbeteren, anders zouden ze wel bij de eerste of 2e keer dat ze uit de gevangenis kwamen, hun leven hebben verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 23:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Die mensen die vaak een misdrijf plegen, die kunnen gewon de pot op. Als ze al 4x voor een grote fout de gevangenis in zijn gegaan en de vijfde keer weer er in komen, omdat hij iemand verkracht heeft, dan hoeft hij echt niet NOG een keer terug in de maatschappij proberen te worden gezet. Die lui zijn geestelijk gewoon te ziek om te verbeteren, anders zouden ze wel bij de eerste of 2e keer dat ze uit de gevangenis kwamen, hun leven hebben verbeterd.
mochten ze te ziek zijn, dan zal de rechter waarschijnlijk TBS geven als strafmaat.
Oud 03-11-2002, 06:40
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Werkkampen? Is er bij de LPF eigenlijk niemand die zijn middelbare school heeft afgemaakt met geschiedenis in zijn pakket? Of hebben de LPF'ers stiekem wel bewondering voor Hitler en Stalin?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten