Advertentie | |
|
![]() |
|
Op zich ben ik wel voor werken in gevangenissen, maar dan om die mensen een vak te leren en ze daardoor te laten herintegreren in de maatschappij, waardoor criminaliteit in de toekomst zal afnemen én die mensen geholpen worden.
Maar verplicht stellen vind ik niet nodig.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien: zijn de taakstraffen van nu ook slavernij?? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat gewauwel over aanpakken van geweld moet eens ophouden. Typisch weer de LPF: symptoombestrijding. Je moet het probleem bij de wortel aanpakken...dit is op zich ook wel goed, maar absoluut niet innovatief of origineel.
Dat gelul over minimumstraffen slaat trouwens ook als een lul op een drumstel. Tijd dat de LPF'ers eens wat van het recht beginnen te snappen. Maarja dat kun je natuurlijk niet verwachten van een stelletje niet-academisch geschoolde relschoppers die hun ministers kiezen door over de schutting met de buren te overleggen wie het gaat worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is criminaliteit dus de straffen worden harder. DOM, er wordt niet verder gekeken dan hun neus lang is. Zoek eerst naar de oorzaak van het crimineel gedrag en waarom die mensen meermalen misdaden plegen. Stom dat men de LPF nog serieus neemt. |
![]() |
|
dat klinkt mij idd als slavernij...
![]() bovendien: zware criminelen + werk, betekent dat er een extra werkplek moet komen waar die criminelen kunnen werken en er moet voldoende bewaking zijn. Dat kost alleen maar geld en ruimte en aangezien d'r niks tegenoverstaat voor die criminelen is d'r geen enkele stimulans voor hen om door te werken. Uiteindelijk is het eindplaatje dat het de overheid alleen maar geld kost en dat criminelen denken 'rot op met je werk'. Wat dan? Martelen ook maar toestaan ofzo?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
(ik vraag het aan jou aangezien jij rechten studeert ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Amerika laat ook in sommige staten de gevangen werken. Al is het zware arbeid, voor bijv. acht uur per dag zou ik het geen probleem vinden hoewel de term "werkkamp" nogal negatief klinkt. Noem het gewoon "Rehabiliteitskampen".
Heeft overigens niks mee slavernij te maken aangezien dta ook op taakstraffen zou gelden.
||
Citaat:
En wat als die criminelen niet doen wat ze moeten doen? Wanneer je zulk zwaar werk (12 uur zware arbeid is niet niks) laat doen, dan neem ik aan dat je ook wilt dat ze daadwerkelijk wat doen en 'gestraft worden voor hun daden'. Ga je dan ook toestaan dat ze 'een handje geholpen worden' (waar bij ik denk aan licht tot misschien erger martelen, hoewel jij het mss niet met die term eens zal zijn). Want anders denken die criminelen toch ook 'rot op met je werk'. Een taakstraf is imho geen slavernij, aangezien de schuldige toch zelf kiest voor die straf. Hij kan ook voor z'n gevangenisstraf kiezen. maar goed, noem het zoals je het wilt noemen, ik vind het iig een achterlijk idee.
|
Ben het er mee eens, tot op enkele punten,
werkkampen, misschien acht uur maar levenslang nee, we zijn geen Amerika.. gevangenistraffen, mogen wel wel met een behoorlijke ratio worden verhoogt.
|
Misschien is een werkkamp nou niet echt de meest perfecte oplossing, maar opzich het idee is wel goed.
Laat die lui maar lekker achter hun tv in hun cel komen en (uiteraard onbetaalde) arbeid verrichten. Dan doen ze tenminste wat terug voor de samenleving ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het niet met de LPF eens...
Ik ben blij dat wij in Nederland dit rechtsysteem hebben waarin mensen een kans in de maatschappij terugkrijgen... Ook merk ik dat de LPF niet echt op de hoogte van de Nederlandse gevangenis,want mijn ouders werken allebei in een gevangenis en daar hebben ze arbied en dan gaan ze dingen maken die dan worden verkocht... En die mensen die vaak weer een misdrijf plegen wat ernstig kunnen ze beter opsluiten en helpen met psychische hulp want ik denk dat er bij heel erg veel mensen meer onder zit dan gewoon de drang om bv. iemand te verkrachten... En dan met hulp van de Nederlandse Reclasering een plaats terug geven in de maatschappij... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rechters: strenger straffen helpt niet dystopia | 34 | 22-01-2003 08:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Minimum/hogere straffen in de wet Unexplained | 6 | 22-11-2002 19:14 | |
Mat Herben is zielig!! Verwijderd | 29 | 02-10-2002 19:03 | |
CDA, LPF en VVD willen meer boeven in één cel twiety | 28 | 25-09-2002 21:06 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Mat Herben stapt op bij de LPF Fractie TAFKAB | 48 | 21-08-2002 17:32 |