Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 20:17
Nate
Nate is offline
Mijn eerste poging wat betreft anime

Sorry voor grootte en kutkwaliteit maar in die tijd bestond fotosjoep en goede scanners nog niet Of misschien ook wel maar wist ik 't niet.

EDIT: Voor de duidelijkheid, dit was dus de eerste keer dat ik anime probeerde te tekenen, en het was gebaseerd op Ranma 1/2's Kasumi, al zie je er niet heel veel meer van terug. Later ontdekte ik ook invloeden van Princess Mononoke Dit is al een tijdje terug
Oud 26-10-2002, 20:42
Verwijderd
off-topic. dit is manga. Anime is bewegend Manga is stilstaand(stripvorm dus)

on-topic voor de eerste keer issie aardig goed gelukt vinik
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:45
Nate
Nate is offline
Citaat:
kydnav schreef:

Bedankt voor je reply!

Overigens, manga is, zoals je al zei, stripvorm. Oorspronkelijk is manga de benaming voor ontzettend dikke stripboeken omdat er in veel manga's niet erg veel gebeurt op een pagina. Nu ja, ik vind het een hele eer hoor, maar mijn plaatje is geen manga
Oud 26-10-2002, 22:51
Ieke
Ieke is offline
Heel goed voor je eerste keer. Dat doe ik je niet na.
Oud 27-10-2002, 03:26
p-chez
p-chez is offline
Manga.. is gewoon een 'merk' ? Een benaming van films/strips die van (een) bepaalde groep/groepen komen. Bv. niet alle video's hebben Manga op de zijkant, terwijl ze wel in de anime stijl getekent zijn...
Oud 27-10-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef:

Dat slaat dus nergens op. Anime zijn de tekenfilms, manga zijn de strips. Dit is gewoon een tekening, in animanga stijl. Dus geen anime en geen manga.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:16
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Manga.. is gewoon een 'merk' ? Een benaming van films/strips die van (een) bepaalde groep/groepen komen. Bv. niet alle video's hebben Manga op de zijkant, terwijl ze wel in de anime stijl getekent zijn...
Dat slaat ook weer nergens op. Manga is gewoon de 'strips'. Anime kan nooit manga zijn, omdat het tekenfilms zijn. Het kan wel afgeleid zijn van manga, zoals Dragonball Z, Trigun, Ranma 1/2 en nog veel meer.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:58
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat slaat ook weer nergens op. Manga is gewoon de 'strips'. Anime kan nooit manga zijn, omdat het tekenfilms zijn. Het kan wel afgeleid zijn van manga, zoals Dragonball Z, Trigun, Ranma 1/2 en nog veel meer.
Whoa Trigun is vet! Eindelijk iemand die het ook kent

ff een definitie van naar mijn inziens de beste animesite op het web: www.animenfo.com
-------------
If you do a search on 'what is anime' or 'anime introduction' using a web search engine, you'll find tons of links and descriptions. What I am going to do here is to sum them up. So, what is anime? Anime is the most common word used by fans to refer to Japanese Animation.

Is anime the same as cartoon? Technically yes, however for anime fans, anime is not cartoon. See the definition above, anime refers to Japanese animation. So, the rule of thumb is as simple as: if it's not originated from Japan then it's not an anime (while the contrary is not true).

People usually think that anime is the animated version of japanese comic (manga). While in most cases this is true, however, not all anime is based on manga. For example, some anime are based on video games like Sakura Taisen and Tales of Eternia.

----------
Vind het mooi plaatje, ben zelf ook beetje bezig met tekenen maar verder dan het gezicht kom ik neit Ze heeft wel beetje vage borsten, loopt niet zo mooi door naar der taille, voor rest
Oud 27-10-2002, 15:46
Nate
Nate is offline
Goed dan, even schijt aan of het anime is of manga (nog eerder geen van beiden ), bedankt voor de replies

Ik weet het NecroDopey, ik ben ernstig slecht in het tekenen van borsten, nog steeds. Nou oke, in profielschetsen lukt het me wel een beetje, maar verder niet echt. En voeten vind ik nog steeds vrij klote Maarja de basis was allemaal gelegd met die tekening (de basis voor mijn euhm... otaku-zijn), dus daarom vond ik 'm koel om hier te posten

En ja, Trigun roeleert. Vooral Wolfwood
Oud 28-10-2002, 20:25
NecroDopey
NecroDopey is offline
/me buigt voor je avatar

Waarom moestie nou dood..
Oud 28-10-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Goed dan, even schijt aan of het anime is of manga (nog eerder geen van beiden ), bedankt voor de replies

Ik weet het NecroDopey, ik ben ernstig slecht in het tekenen van borsten, nog steeds. Nou oke, in profielschetsen lukt het me wel een beetje, maar verder niet echt. En voeten vind ik nog steeds vrij klote Maarja de basis was allemaal gelegd met die tekening (de basis voor mijn euhm... otaku-zijn), dus daarom vond ik 'm koel om hier te posten

En ja, Trigun roeleert. Vooral Wolfwood
Jah. Maar *snif* Hij is dood!! Neeeeee *huil*

Trigun is zwaar cool, zo ongeveer de enige anime die ik nog echt goed vind (maar ik moet cowboy Bebop dan ook nog zien )

Heheheh als ik m'n eerste anime pics kon vinden... je lacht je ziek. Superslechte dbz enzo
Nou ja, ik ben nu al weer voorbij de anime ge-evolueerd naar de meer westerse tekenfilmstijl... hmjah.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 23:34
Vash!
Vash! is offline
Ziet er mooi uit En natuurlijk is Trigun vet En Bebop ook idd

Toevallig ook iemand die Serial Experiments Lain kent?
Oud 29-10-2002, 11:43
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Whoa Trigun is vet! Eindelijk iemand die het ook kent

ahum ahum! mijn sig al eens gezien? *geeft een hand* aangenaam, trigun geobserdeerd
Oud 29-10-2002, 13:21
Nate
Nate is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Nou ja, ik ben nu al weer voorbij de anime ge-evolueerd naar de meer westerse tekenfilmstijl... hmjah.
Ie, bah

Ga eens snel Beboppen jij, want die is ook ernstig mooi. Nou ja, íetsje minder tof dan Trigun, vind ik. Maar wel tof Persoonlijk vind ik Ranma 1/2 't leukste dat ik ooit heb gezien. Ik loop een paar jaar achter op Japan, dat wel De eerste 50 eps ofzo, die heb ik gezien. Nah, echt meesterlijk

Laten we allemaal een minuut stilte houden voor Wolfwood.... Argh ik wil meer weten over die vent! Hij was té mysterieus

Vash!, ik ben al meerdere keren aangeraden om Seriel Expiriments Lain nou eens te gaan kijken, zal ik 't dan toch maar eens doen, binnenkort?

En Bluesummers; aangenaam maar Legato? Pff, hij zat alleen maar een beetje knap te zijn, verder niks Nej. Wolfwood heerst. En daarna de black cat

Ik zal zo trouwens eens kijken of ik wat recenter werk degelijk ingescant krijg
Oud 29-10-2002, 13:56
bratislava
bratislava is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ie, bah

Ga eens snel Beboppen jij, want die is ook ernstig mooi. Nou ja, íetsje minder tof dan Trigun, vind ik. Maar wel tof Persoonlijk vind ik Ranma 1/2 't leukste dat ik ooit heb gezien. Ik loop een paar jaar achter op Japan, dat wel De eerste 50 eps ofzo, die heb ik gezien. Nah, echt meesterlijk

Laten we allemaal een minuut stilte houden voor Wolfwood.... Argh ik wil meer weten over die vent! Hij was té mysterieus

Vash!, ik ben al meerdere keren aangeraden om Seriel Expiriments Lain nou eens te gaan kijken, zal ik 't dan toch maar eens doen, binnenkort?

En Bluesummers; aangenaam maar Legato? Pff, hij zat alleen maar een beetje knap te zijn, verder niks Nej. Wolfwood heerst. En daarna de black cat

Ik zal zo trouwens eens kijken of ik wat recenter werk degelijk ingescant krijg
Vindt SE Lain persoonlijk niet zo denderend, een beetje te wazig voor mij, en ik krijg elke keer de indruk dat ze alleen maar interessant zitten te doen en zelf niet weten wat ze er mee bedoelen...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 16:56
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Vash! schreef:
Ziet er mooi uit En natuurlijk is Trigun vet En Bebop ook idd

Toevallig ook iemand die Serial Experiments Lain kent?
Vond het een heerlijke serie Khou zowiezo wel van diepere animes als Neon genesis, Angel's egg of Soultaker. Kheb lijstje gemaakt van animes die ik gezien heb --> http://www.animenfo.com/myanimedb.php?userid=3215

Zou het waarderen als jullie nog tips voor me hadden Series die ik volg zijn: FFU, Angelic layer, Full metal panic, Excel saga, Arc the lad, 'Now and then, here and there', Outlaw star, Geneshaft, Golden boy, Bastard, Hack sign, Soultaker, Nadesico, Those who hunt elves, Chobits en Onegai teacher..
Vind Bebop persoonlijk niet zo cool, te losstaande delen iedere keer...

Oef, heb echt tijd teveel
Oud 29-10-2002, 17:51
Nate
Nate is offline
(Ik weer met m'n Ranma) Heuj, je hebt geen Ranma 1/2 op je lijst staan Ik zou serieus eens overwegen Ranma te gaan bekijken. 'T is een hele berg eps, dus genoeg te doen Bekijk het niet te kritisch; het is ontzettend komisch (of loos) maar later neemt het verhaal je echt mee. Althans, dat was bij mij dan zo. En dan ga je je afvragen wanneer Akane en Ranma gaan zoenen

Enneh, waar is Oh! My Goddess (Aa! Megamisama)? Da's ook een must-see. Het zijn maar 5 OAV's, de rest is manga, en de manga's zijn dan ook veel leuker. Toch geeft de anime serie een goed beelt van waar het om draait en ze zijn hoogst vermakelijk

verder heb je een aardig lijstje bij elkaar Aantal titels ken ik er nog niet eens van.
Oud 29-10-2002, 18:07
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Nate schreef:

1: die black cat heet kuroneko

2: Legato alleen maar knap te wezen??? hij heeft meer uitgevoerd dan knives!

<spoiiilers>

even een klein lijstje hoor.. hij was de leider van de gun-ho guns-een toch belangrijk ding in trigun: zonder gun-ho guns geen wolfwood- hij was de eerste die vash daar kennis mee heeft laten maken, hij heeft practisch al het werk voor knives gedaan, hij heeft vash de angel arm laten activeren, hij heeft wolfwood vermoord(alhoewel je m daarom vast niet zo dankbaar bent ), dankzij hem had vash eindelijk iemand vermoord en ging hij eindelijk naar knives toe etc etc etc..

en daarbij issie ook nog eens heel interessant als persoon en heeft ie een prachtige stem
dus mn geliefde doet echt wel meer dan knap zitten te wezen..
Oud 29-10-2002, 18:21
Nate
Nate is offline
Ik vond de sniper Gun-ho Gun veel koeler eigenlijk

Oké oké, Legato had wel wat. Maar desalniettemin vind ik 'm toch 'n player

En Knives, ja, Knives was gewoon een mietje. Die ging al huilen met een kogel in z'n been, da's geen anime-spirit!
Oud 29-10-2002, 18:36
Verwijderd
Jah Legato heeft gewoon een zwaar coole stem. Maar Vash is gewoon da man... *drool*

Je moet natuurlijk dbz kijken! Je hebt niks gezien als je dbz niet gehad hebt Tis gewoon cultuur hoor

De anime van Ranma vond ik niet zo denderend, maar misschien was dat omdat het in het Duits was De manga is geinig, hoewel ik alleen het eerste boek heb (en dat koste me een lieve duit >_< Afzetters in Amsterdam). Veel leuke humor. Oh my goddess de manga en anime zijn geinig, maar die vind ik voornamelijk leuk om de prachtige art - ze zijn écht heel goed getekend, maar het verhaal is niet echt bijzonder of zo, het raakt me niet helemaal.
Ik weet niet of je Love Hina genoemd hebt, maar die zijn ook wel geinig en ik vond zelf Magic Knight Rayearth ook leuk, maar die zijn allebei niet diepzinnig enzo.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:34
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ik vond de sniper Gun-ho Gun veel koeler eigenlijk

sniper?

en knives is idd een mietje! een beetje mijn lieveling al het vuile werk laten opknappen, terwijl ie zelf nergens tegen kan! en dan nog zo gemeen doen tegen legato ook omdat ie mens is en niet zo'n geweldig wezen als knives! nou, k heb altijd nog liever legato dan knives

maar hij is wel knap.
Oud 29-10-2002, 19:40
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
ahum ahum! mijn sig al eens gezien? *geeft een hand* aangenaam, trigun geobserdeerd
*NecroDopey schudt handjes en danst overdreven vrolijk in de rondte*

Sorry, kzag je reply nu pas
Oud 29-10-2002, 21:40
Nate
Nate is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
sniper?
Caine the Longshot

[kopieren en plakken in adresbalk]http://momogurl.tripod.com/caine1.jpg[niet meer kopieren en plakken in adresbalk]

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 13:15
Bluesummers
Bluesummers is offline
oow caine! ja hij is wel gaaf ja, hij ziet er koel uit.. alleen jammer dattie er zo weinig is.. qua gun-ho guns vind k dominique en midvalley ook erg koel en EG mine
Oud 03-11-2002, 22:30
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Hoe kan je in hemelsnaam alleen NGE Death & Rebirth hebben gezien als losstaand geheel?

Hmm Trigun is nostalgie
Cowboy Bebop vond ik evenwaardig aan Trigun.
Neon Genesis is per definitie een van de meest geniale series.
Lain heb ik nog niet af kunnen zien, maar is ook ge-ni-aal.
En op dit moment ben ik nog wat .Hack aan 't downloaden op Kazaa.

Voor de rest kon 't me allemaal niet echt boeien.
Reageren

Regels voor berichten