Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 16:28
damaetas
damaetas is offline
ik heb helemaal nixjes te doen hier
kvoel me keidom
Oud 31-10-2002, 17:15
darthraver
darthraver is offline
Hoort geologie niet bij algemene vakken?
Oud 31-10-2002, 17:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:
kvoel me keidom
Als je niets te doen hebt hier kunnen we altijd nog met elkaar mailen als je dat zou willen. Hoe loopt je studiejaar trouwens tot nu toe?
Oud 31-10-2002, 18:43
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
kvoel me keidom
Hoe ontstaan vulkanen? Hoe ontstaan duinrozen (stenen)? waar ligt Spekholzerheide?
Oud 31-10-2002, 19:41
Just Johan
Just Johan is offline
leg eens uit wat een geologie is en hoe je er eentje bouwt.
Oud 31-10-2002, 21:43
Tampert
Tampert is offline
zullen we hier dan maar het huidige officiele chattopic van maken?

en natuurlijk het grote geologietopic!
Oud 01-11-2002, 08:14
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
kvoel me keidom
ik voelde me eigenlijk dom toen ik hier een som moest vragen hoe die moest, terwijl ik dat vorig jaar geleerd heb (en weer vergeten ben)
Oud 01-11-2002, 10:38
Miess
Miess is offline
Citaat:
Tampert schreef:
zullen we hier dan maar het huidige officiele chattopic van maken?

en natuurlijk het grote geologietopic!
Het geologiespreekuur van Damaetas
Oud 02-11-2002, 13:45
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef:
Het geologiespreekuur van Damaetas
whiiiiiii

@darthraver: NEEEEEEEEEE geologie is in hoofdzaak fysica en chemie

@mathfreak: beetje saai, maar het komt wel inorde

@Miess: vulkanen: door druk en temperatuur begint een gesteente (of bepaalde mineralen ervan) te smelten en dat magma komt dan allemaal samen in een magmakamer (zoals drupje olie in water) warme dingen stijgen => aardkorst wordt omhooggeduwd en begint te splijten: voila
duinrozen: dat is toch gips he? gips heeft heeeeeeeel veel polymorfen, duinrozen krijg je wanneer de gips niet zo zuive is (zand erbij) en de kristalisatie dus niet optimaal kan verlopen.
ik wil helemaal niet weten waar de spekholzerheide is

@thyrfi: als een rivier door een niet zo fel hellend gebied meandert dan erodeert hij dat gebied, de delen waar hij niet is gekomen blijven hoger en dat zijn donken. daar was nog iets me aan de hand maar dat herinner ik me niet meer

@just johan: men neme een vat bier (liefst stella voor een leuvense geoloog) en een kilo Haliet, nog nbtje orthoklaas erbij en wat mentale ongezondheid. zo!

@yan: bhehe, goed id
Oud 02-11-2002, 16:05
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
@Miess: vulkanen: door druk en temperatuur begint een gesteente (of bepaalde mineralen ervan) te smelten en dat magma komt dan allemaal samen in een magmakamer (zoals drupje olie in water) warme dingen stijgen => aardkorst wordt omhooggeduwd en begint te splijten: voila
duinrozen: dat is toch gips he? gips heeft heeeeeeeel veel polymorfen, duinrozen krijg je wanneer de gips niet zo zuive is (zand erbij) en de kristalisatie dus niet optimaal kan verlopen.

Dankje, ik heb het op de middelbare school nooit begrepen
ik wil helemaal niet weten waar de spekholzerheide is
Nouja dat dient een geologe in spe toch ook wel te weten? Of is dat te veel geografie?
Oud 02-11-2002, 17:47
damaetas
damaetas is offline
mijn geografische kennis is nogal redelijk erg slecht dat moet dus wel beter. maar de spekholzerheide dat hoeft ni hoor!
Oud 02-11-2002, 18:56
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
maar de spekholzerheide dat hoeft ni hoor!
Valt me tegen van een Leuvense geologie student zeg.

Is het trouwens (heb zoiets gehoord) echt waar dat de examenresultaten in Leuven middels een soort zitting bekend worden gemaakt waarbij de voorzitter van de examencommissie op een hoge stoel gaat zitten, studenten staan, en dan je achternaam opleest en er geslaagd/gezakt bij zegt? (heb zoiets gelezen dacht ik én ben nu toch wel erg benieuwd)
Oud 03-11-2002, 18:11
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef:
Valt me tegen van een Leuvense geologie student zeg.

Is het trouwens (heb zoiets gehoord) echt waar dat de examenresultaten in Leuven middels een soort zitting bekend worden gemaakt waarbij de voorzitter van de examencommissie op een hoge stoel gaat zitten, studenten staan, en dan je achternaam opleest en er geslaagd/gezakt bij zegt? (heb zoiets gelezen dacht ik én ben nu toch wel erg benieuwd)
is dat niet overal dan?

nou: ja dus, dat gebeurt zo hier. bij onze faculteit gaat dat er veel minder officiëel aan toe (we zijn maar kleine fac). dat heet een proclamatie, spannend hoor. bij ons staan ze gewoon vooraan in de aula en wij zitten op de banken en dan roepen ze zo je naam af en dan 'geslaagd met voldoening', 'geslaagd met onderscheiding', met grote of grootste onderscheiding of in die enkele gevallen 'geslaagd met felicitaties van de jury' cum laude zoals dat zo mooi heet. bij mij was het : "Eva Digneffe, niet geslaagd" tjah.
ik dacht dat ze dat overal deden. hoe gaat dat bij jullie dan? ik vin da wel handig zo'n proclamatie, dan weet je ineens hoe je vrienden het gedaan hebben en moet je niet aan iedereen persoonlijk zeggen hoe het bij jouw was.

wat is dat dat de spekholzerheide?
Oud 03-11-2002, 19:02
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
is dat niet overal dan?

nou: ja dus, dat gebeurt zo hier. bij onze faculteit gaat dat er veel minder officiëel aan toe (we zijn maar kleine fac). dat heet een proclamatie, spannend hoor. bij ons staan ze gewoon vooraan in de aula en wij zitten op de banken en dan roepen ze zo je naam af en dan 'geslaagd met voldoening', 'geslaagd met onderscheiding', met grote of grootste onderscheiding of in die enkele gevallen 'geslaagd met felicitaties van de jury' cum laude zoals dat zo mooi heet. bij mij was het : "Eva Digneffe, niet geslaagd" tjah.
ik dacht dat ze dat overal deden. hoe gaat dat bij jullie dan? ik vin da wel handig zo'n proclamatie, dan weet je ineens hoe je vrienden het gedaan hebben en moet je niet aan iedereen persoonlijk zeggen hoe het bij jouw was.

wat is dat dat de spekholzerheide?
Euhm.. hier in Nederland kennen ze het gelukkig niet. Hier is het gebruikelijk dat je je tentamencijfer per email of SMS ontvangt of dat je ze op internet opvraagt. Hier in Nederland kun je op de uni overigens een jaar niet over doen, je kunt je studie alleen wat rustiger aan doen, meestal mag je het net zo vaak herkansen totdat je een ons weegt. Het lijkt mij overigens verschrikkelijk zo'n proclamatie, ik heb het van een vriendin gehoord, die stond met 200 anderen ofzo te wachten en ze stond onderaan de lijst. Ik zou opgaan van de zenuwen, je mag dan toch ook niet reageren?

Spekholzerheide is een plaatsje in Zuid Limburg (Nederland) bij Kerkrade
Oud 04-11-2002, 16:31
Tampert
Tampert is offline
in overleg met ekki (iets wat ik in deze natuurlijk weer vergeten was ) toch maar besloten hier geen chattopic van te maken... Dusss.

en nu weer braaf naar jullie warme nestjkes en, denk erom, oogjes dicht. Snaveltjes toe

Regels voor berichten