Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 13:15
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Hoi. Ik wil vanaf vandaag om de dag onder de zonnebank gaan. Heeft iemand ervaring hiermee. Ik bedoel dus: heb je er een mooie huid van gekregen ofzoiets. Ik hoor het wel
Oud 18-01-2002, 13:36
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Mateja_Kezman schreef:
Hoi. Ik wil vanaf vandaag om de dag onder de zonnebank gaan. Heeft iemand ervaring hiermee. Ik bedoel dus: heb je er een mooie huid van gekregen ofzoiets. Ik hoor het wel
ja, bij mij heeft het veel goed gedaan. Ik had een verschrikkelijke acne-huid totdat ik een zonnebankkuurtje deed. 5 keer om de 2 dagen een half uurtje eronder. Het klinkt ongeloofwaardig, maar mijn huid ging van VRE-SE-LIJK naar gewoon mooi gaaf, met nog een leuk kleurtje ook Nu ga ik eens per maand even 10 minuten eronder en dat is genoeg om het mooi te houden.

Je moet wel oppassen dat je er niet te veel ondergaat.

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:50
KazzZ
KazzZ is offline
jaaah kzat ook te denken om eens onder de zonnebank te gaan, omdat ik ook wel puistjes enzow op mn rug enzo heb dus dat helpt wel?In de zomer helpt het namelijk ook wel om te zonnen.
Oud 18-01-2002, 14:05
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
ja, bij mij heeft het veel goed gedaan. Ik had een verschrikkelijke acne-huid totdat ik een zonnebankkuurtje deed. 5 keer om de 2 dagen een half uurtje eronder. Het klinkt ongeloofwaardig, maar mijn huid ging van VRE-SE-LIJK naar gewoon mooi gaaf, met nog een leuk kleurtje ook Nu ga ik eens per maand even 10 minuten eronder en dat is genoeg om het mooi te houden.

Je moet wel oppassen dat je er niet te veel ondergaat.

xxx
Eefje
Smeer je jezelf ook nog in met een soort zonnebrandolie?
Oud 18-01-2002, 15:08
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
ik ga zo nu en dan onder zo'n hoogtezon-geval. het helpt goed tegen puistjes, die heb ik nu namelijk niet meer. je moet wel uitkijken dat je huid niet uitdroogt, daar zijn verschillende smeerseltjes voor. je hoeft dus geen zonnebrandolie of zo te gebruiken, maar iets dat speciaal voor onder de zonnebank is. ik heb goedkope van de hema, maar er zijn ook heeeeele duren. gewoon proberen wat je het fijnst vindt!
Oud 18-01-2002, 16:46
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Doet het ook af en toe, maar als ik er bij nadenk dat je veel sneller rimpels gaat krijgen vraag ik het me wel af dat het dat wel waard is Is goed voor acné idd... Ik gebruik soms een crème (5x sneller bruin )
Oud 19-01-2002, 12:55
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Mateja_Kezman schreef:
Smeer je jezelf ook nog in met een soort zonnebrandolie?
Uhm ja, maar het is niet hetzelfde als zonnebrand voor in de echte zon. UV-protection heet de mijne volgens mij. Ik denk dat ze het wel bij verschillende drogisten hebben.

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 12:57
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Uhm ja, maar het is niet hetzelfde als zonnebrand voor in de echte zon. UV-protection heet de mijne volgens mij. Ik denk dat ze het wel bij verschillende drogisten hebben.

xxx
Eefje
THNX voor je antwoord, maar als je ongeveer 5 minuten per kant er onder ligt moet je je dan ook al insmeren?
Oud 19-01-2002, 13:56
Roos16
Roos16 is offline
Citaat:
Mateja_Kezman schreef:
THNX voor je antwoord, maar als je ongeveer 5 minuten per kant er onder ligt moet je je dan ook al insmeren?

Ja, je moet je altijd insmeren, omdat er toch stalingen op je huid komen. En het is altijd lekker fris dat je je insmeert vind ik. Trouwens, ik douche me gelijk erna meestal
Oud 19-01-2002, 15:14
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Mateja_Kezman schreef:
je krijgt er huidkanker van...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:22
snowboardgirl
snowboardgirl is offline
jaaaaaaaaaaaaaaa good idea minder puistjes mooi kleurtje en je ontspant ervan.....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:54
Oen
Oen is offline
Je wordt er vrolijker van en dat vind ik altijd wel lekker uitzien.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:35
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
ik doe het ook, erg fijn. maar ik krijg er wel steeds meer sproeten van!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:28
-huktie-
-huktie- is offline
Alle positieve effecten zijn waar, maar als je teveel onder de zonnebank gaat veroudert je huid ook veel sneller. Dan heb je geen puistjes meer, maar rimpels...
Oud 03-02-2002, 21:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Roos16 schreef:

Ja, je moet je altijd insmeren, omdat er toch stalingen op je huid komen.
Niet dus. Die straling is juist wat je 'goed' doet. Als je je insmeert, moet je er dus langer onder bijven liggen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vosje16 schreef:
je krijgt er huidkanker van...
Zonnebanken geven een veel smaller spectrum aan licht, en geven geen 'slechte' UV (UV A is dat geloof ik) straling af. Onder een zonnebank liggen is dus veel minder schadelijk dan in de zon liggen, en bovendien verbrand je veel minder snel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Roos16 schreef:

Ja, je moet je altijd insmeren, omdat er toch stalingen op je huid komen. En het is altijd lekker fris dat je je insmeert vind ik. Trouwens, ik douche me gelijk erna meestal
Als je gelijk erna doucht, haal je wel een groot deel van de bruinende effecten van de stralingen weg.. persoonlijk vond ik dit totale onzin toen iemand mij dit vertelde, maar nu ik het van meer kanten heb gehoord, zorg ik altijd dat ik van te voren douche en niet erna..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Birgit schreef:
Als je gelijk erna doucht, haal je wel een groot deel van de bruinende effecten van de stralingen weg.. persoonlijk vond ik dit totale onzin toen iemand mij dit vertelde, maar nu ik het van meer kanten heb gehoord, zorg ik altijd dat ik van te voren douche en niet erna..
ze bedoelt de creme eraf spoelen..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:23
lake bodom
lake bodom is offline
moet je je gezicht ook insmeren dan met zonnebrandolie, alleen dan voor de zonnebank?
want t lijkt me dan niet dat je puistjes weggaan
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 13:22
just.a.girl
just.a.girl is offline
k heb er geen ervaring mee maar k denk dat als je t regelmatig doet t wel helpt tegen acne
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten