Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 22:19
Petertje
Petertje is offline
Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden. ik vind dit echt niet mooi maar de tandarts vond een beugel niet nodig. maar nu wil ik van dat spleetje af. en beugel dus. hoelang zal dit nou duren want ik ben nu 16 en heb geen zin om nog 2 jaar met een blok in mn mond rond te lopen....
alle andere tanden staan MOOI op een rij, niks is scheef alleen die spleet. spleet van ong 2mm, iets minder misschien maar goed zichtbaar
ze kunnen het ook opvullen maar dat gaat na 1,5 a 2 jaar al weg en moet hij vervangen worden. daar heb ik geen zin in.

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 22:24
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vraag et anders de tandarts?
gewoon doorzeuren en doorvragen.

je kunt et ook gewoon accepteren en er mee leven, er zijn zat mensen met een spleet

verder; geen idee (nuttige post ja)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 06:29
Herrie
Herrie is offline
Op zich zou je gewoon je tandarts kunnen vragen om je door te verwijzen naar een orthodontist, omdat je het zelf gewoon hinderlijk vindt.

Voor een spleetje van 2 mm zal je denk ik geen 2 jaar een beugel moeten dragen, maar dat hangt maar net af van de staat van je gebit (lees of het al uitgegroeid is of niet).

Hoe langer je ermee wacht, des te langer zal het duren om het gecorrigeerd te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 08:20
Juliah
Juliah is offline
Je kunt de blokjes van zo'n blokjes beugel ook wit laten maken met één of ander spul (wordt er opgeplakt), zie je er amper wat van. En twee jaar met een beugel, tis eigenlijk niks. Misschien ben je met een half jaar al klaar. Aan de tandarts/orthodontist vragen.
Oud 08-11-2002, 08:54
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Ik heb ook heel lang een spleetje tussen mijn twee voortanden gehad. Dat was zelfs zo groot dat ik er een 5-gulden muntstuk doorheen kon schuiven. De tandarts zei tegen mij ook steeds dat een beugel niet nodig was, en die heb ik dus ook nooit gehad. Wel ben ik twee keer bij de kaakchirurg geweest, en die heeft tandvlees weg gesneden, waardoor mijn tanden meer ruimte hadden om naar elkaar toe te groeien. Maar dit is een zeer pijnlijke ingreep en het heeft niet geholpen. Niet aan te raden dus

Maar na een aantal jaar, kwamen bij mij mijn 4de kiezen door. Normaal heeft iemand vanaf het moment dat alles gewisseld is, in alle hoeken 4 kiezen, maar bij mij waren dit er dus maar drie. Daardoor hadden mijn voortanden te veel ruimte gehad om van elkaar af te groeien. Met het doorbreken van mijn 4de kiezen, werd het spleetje dus steeds minder, en nu is het helemaal weg. Nou weet ik niet of dit bij jou ook het geval is, maar misschien dat je daar even naar kunt kijken. Ook als je wel gewoon 4 kiezen hebt, kan het heel goed zijn dat je voortanden vanzelf naar elkaar toe gaan groeien als je verstandskiezen doorkomen. Dan heb je minder ruimte in je mond over, en zullen je voortanden dus naar elkaar toe gaan groeien. Hoop dat het bij jou ook werkt.
Oud 08-11-2002, 14:30
Petertje
Petertje is offline
ja dat zou mooi zijn maar ik denk dat mijn gebit volgroeid is. maar een bezoek aan de tandarts ga ik zeker weer doen!
ook zou ik mijn tanden willen laten bleken maar vergoed een verzekering dit wel? ik bedoel, het is een cosmetische ingreep?!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:34
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Petertje schreef:
ja dat zou mooi zijn maar ik denk dat mijn gebit volgroeid is. maar een bezoek aan de tandarts ga ik zeker weer doen!
Volgens mij is je gebit nog niet volgroeid op je 16e. Als je een beugel gehad hebt krijg je vaak zo'n draadje achter je voor tanden en heel vaak moet dat tot je 21e oid blijven zitten ivm doorgroeien van je kaak ed. Lijkt me dan dus niet dat het op je 16e volgroeit zal zijn...uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Of bedoelde je dat over die operatie? Bot groeit door, als je je poot breekt en je bent 36 groeit het toch ook weer gewoon aan elkaar? 'k weenie hoe het met een gebit zit...zeker niet omdat ze niks met je bot doen...maar ja.

Maar wat is er mis met een doodnormale beugel waar driekwart van Nederland mee rond loopt?
Oud 08-11-2002, 17:11
Petertje
Petertje is offline
ow dat is dan wel mooi maar ik heb zomaar het idee dat mn spleetje alsmaar groter word of is dit omdat ik er teveel op let?
ik zie er niet echt op tegen met een beugel te lopen, als ik het resultaat zie...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 17:31
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Ik had ook altijd een enorme spleet tussen mn voortanden
en doordat er tussen die twee tanden een stukje tandvlees ofzo zat kon het niet tegen mekaar groeien en toen s dat weggehaald en nu heb ik ook geen spleet meer
jeeeeeeeeeeeeej
mja, k weet dus niet of dat bij jou ook zo is
Oud 08-11-2002, 18:18
heldin
heldin is offline
ik heb ook een spleetje tussen mijn voortanden. rond mijn 16e wilde ik er van af. ik heb nooit gedacht aan een beugel en het laten 'dichtplakken' vond ik te duur. Nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb want mijn tanden staan helemaal recht en dat spleetje vind ik niet lelijk, het hoort gewoon bij mij. Mijn verstandskiezen zijn nog niet doorgekomen, ik vind het toch wel een fijn idee dat er extra ruimte is zodat ze misschien niet getrokken hoeven worden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 19:46
Verwijderd
Rob de Nijs is er ook beroemd mee geworden.

weet niet waarom ik dit typ, maar em.. ja.. ok
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
mijsje schreef:
het hoort gewoon bij mij.
Idem. Het kan mij niets schelen, ik heb er absoluut geen last van. Wel is de spleet groter geworden door een beugel die mijn kaak verbreedde.
verder kan ik door het spleetje fluiten en dat is een enorm voordeel

REIE
Oud 08-11-2002, 21:24
Verwijderd
Ik heb ook 'n spleet tussen m'n voortanden. Dat komt omdat ik in m'n bovenkaak 2 snijtanden mis. De tandarts heeft me wel eens gevraagd of ik een beugel wilde, maar dat wilde ik zelf niet. Ik heb er ook niet echt last van. Het staat misschien een beetje raar, maar dan is dat maar zo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik heb ook een klein spleetje tussen m'n bovenste voortanden...Vond ik vroeger vooral lelijk, nu vind ik het best meevallen, want de rest van m'n tanden staan recht en dan dat spleetje...ach ja het stoort me niet (meer) ...
Bij sommige mensen vind ik het zelfs sexy (ze heten niet voor niets suikertandjes) ...Madonna bijvoorbeeld laat speciaal haar tanden zo 'plaatsen' dat ze een spleetje tussen haar tanden heeft...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:14
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik heb een spleetje, en vroeger was het nog erger. Ik ben toen ik 13 was bij de orthodontist geweest voor advies, het advies was eigenlijk dat hij een beugel afrade. As ik wel een beugel genomen zou hebben dan zou het idd 2 tot 2,5 jaar geduurd hebben want je moet elke tand en elke kies opschuiven. Wat het risico van een beugel voor een spleetje ook is dat doordat je alles op gaat schuiven de rest van je tanden anders gaan, allemaal schuinachteren zei de ortho dus.... een vriendin van me had btw allemaal spleetjes en die heeft ze laten opvullen met porselein.. staat heel mooi...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten