Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Goede argumentatie...
Ik ben het alleen niet met je eens, Je kunt gewoon niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de problemen die er zijn omtrent de natuur... Denk hier aan het kappen van regenwoud waardoor volledige diersoorten uitsterven. En verschillende plantsoorten die verdwijnen. Ik bedoel: Wie of wat is de mens om zich daar met z'n tengels aan te komen. Wie zegt dat de mens boven de dieren staat. Dat we bovenaan de voedselketen staan wil nog niet zeggen dat we er zo met de natuur en dieren om mogen gaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
We hebben ook een ijstijd gehad. Toen was het hier weet ik veel hoeveel graden kouder.... Hoordt denk ik gewoon bij het veranderen van de aarde....
Zo zijn er nog veel meer veranderingen die beetje bij de aarde horen. Mensen, dieren en planten blijven er ook niet altijd uitzien zoals op hun 17e. Alles verouderd, dus ook de aarde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() /me zoekt door .. .... ... .. .. .. .... .. . .. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Het mag dan volgens bron 1 zo zijn dat het aantal CFK's afneemt in de lucht, maar dat zegt nog niet dat het gat in de ozonlaag dichtgaat volgens mij.
Van invloed op het gat in de ozonlaag is oa. het aantal belastende deeltjes, maar ook de mate van belastendheid van 1 deeltje. CFK belast wel erg veel kijkend naar 1 deeltje CFK, maar we hebben ook andere belastende deeltjes, zoals NOx, CO2, ethaan (aardgas, CH4), etc. In spuitbussen en andere voorwerpen waar vroeger CFK's in gebruikt werden, daar wordt nu NO2 (lachgas) voor gebruikt... En weliswaar is dat minder belastend dan CFK, toch nog wel een factor in de buurt van 100 x belastender dan CO2. Het kan zijn dat ik in mijn enthousiasme NO2 en N2O doorelkaar haal ![]()
|
Ik denk niet dat milieukwesties overdreven worden. Het kabinet CDA, VVD, LPF dreigde zelfs het milieubelang helemaal uit het oog te verliezen ten bate van financieel gewin. We moeten goed voor onze aarde zorgen en dat betekent dat we niet ongehinderd kunnen doen en laten wat we willen ten koste van het milieu. Als ik eerlijk ben doet Nederland het in dat opzicht in vergelijking tot andere westerse landen wel goed, maar het is nog niet genoeg. Makkelijke verbeteringen zouden zijn: Nog beter letten opm overbodig verpakkingsmateriaal, in navolging van glas en oud papier ook blik recyclen, statiegeld op frisdrankblikjes, niet achteloos rommel op straat weggooien, meer gebruik maken van schone energie, zoals waterkrachtcentrales, windmolens, zonnepannelen etc., het bevorderen van openbaar vervoer in plaats van bezuinigingen op het streekvervoer, verlaging van de prijzen van het openbaar vervoer, geen belasting op de aanschaf van fietsen en hogere belasting op autogebruik, grote belastingvoordelen bij aanschaf van energiezuinige apparaten, hogere belasting op energieverslindende apparaten, beter toezicht op naleving van energienormen door de industrie. Veelal simpele punten, die ons milieu een heel eind kunnen helpen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|