Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 16:41
Verwijderd
Al dat gezeur om die natuur de hele tijd, aan de ene kant wel terecht, maar aan de andere kant natuurlijk gewoon onzin.

Het feit staat er dat wij enorm veel bossen verkloten en daardoor grote delen van de daar geplaatste ecosystemen helemaal kapot gaan. Ook is het zo dat we niet goed met de dieren omgaan, en al helemaal niet met de bijna uitgestorven soorten. Ook watervervuiling etc. etc. allemaal waar.

Maar nu wat anders:

* Bossen die gekapt worden, je kan ook overdrijven --> elke dag worden er bossen gekapt van tenminste 10 voetbalvelden. Ik weet niet of iedereen een beetje wiskunde heeft, maar een simpele berekening zegt dan dat we 50 jaar geleden al in 1 grote zandbak hadden moeten wonen.

* Ozonlaag --> daar weten we welgeteld maar 60 jaar wat vanaf. Het blijkt zelfs dat het gat zich alweer aan het dichten is, terwijl dat altijd voor onmogelijk werd gehouden. Dus dat is ook weer zomaar iets.

* Klimaat op aarde veranderd constant, niet zo snel natuurlijk, duurt duizenden jaren, maar weten we opzich ook weinig vanaf. Word nu weer warmer. Misschien is dat wel de normale gang van zaken en maken we ons helemaal gek om niks ...

Dus --> Greenpeace e.d. voelen zich er goed bij als in de media komt dat het slecht gaat met het milieu, want anders is de vetpot op!!!!!

Kan wel blijven typen en weet ook wel dat Greanpeace e.d. ook hele goede dingen doen, maar ik probeer een statement te maken van:

Citaat:
eigenlijk worden sommige milieukwesties zwaar overdreven
Reacties ?? (zullen er vast zijn)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 16:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Goede argumentatie...
Ik ben het alleen niet met je eens,
Je kunt gewoon niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de problemen die er zijn omtrent de natuur...
Denk hier aan het kappen van regenwoud waardoor volledige diersoorten uitsterven. En verschillende plantsoorten die verdwijnen.

Ik bedoel: Wie of wat is de mens om zich daar met z'n tengels aan te komen. Wie zegt dat de mens boven de dieren staat. Dat we bovenaan de voedselketen staan wil nog niet zeggen dat we er zo met de natuur en dieren om mogen gaan...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef:
Goede argumentatie...
Ik ben het alleen niet met je eens,
Je kunt gewoon niet zeggen dat er niets gedaan moet worden aan de problemen die er zijn omtrent de natuur...
Denk hier aan het kappen van regenwoud waardoor volledige diersoorten uitsterven. En verschillende plantsoorten die verdwijnen.

Ik bedoel: Wie of wat is de mens om zich daar met z'n tengels aan te komen. Wie zegt dat de mens boven de dieren staat. Dat we bovenaan de voedselketen staan wil nog niet zeggen dat we er zo met de natuur en dieren om mogen gaan...
Zeg ook niet dat er niks gedaan moet worden, lees maar bovenaan mijn post, maar dat sommige dingen gewoon overdreven worden alleen maar om zichzelf, diverse organisaties, in een beter daglicht te stellen --> onrust stoken terwijl dat in veel gevallen overdreven is en niet nodig ....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:17
Ilsje
Ilsje is offline
We hebben ook een ijstijd gehad. Toen was het hier weet ik veel hoeveel graden kouder.... Hoordt denk ik gewoon bij het veranderen van de aarde....
Zo zijn er nog veel meer veranderingen die beetje bij de aarde horen.
Mensen, dieren en planten blijven er ook niet altijd uitzien zoals op hun 17e. Alles verouderd, dus ook de aarde.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:18
McCaine
McCaine is offline
Mag ik een actuele, goede bron zien van dat dichten van de ozonlaag?
Oud 04-11-2002, 17:19
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Zeg ook niet dat er niks gedaan moet worden, lees maar bovenaan mijn post, maar dat sommige dingen gewoon overdreven worden alleen maar om zichzelf, diverse organisaties, in een beter daglicht te stellen --> onrust stoken terwijl dat in veel gevallen overdreven is en niet nodig ....
Soms is het idd wel overdreven. Maar aan de andere kant, er moeten weleens extreme dingen ondernomen worden omdat er anders te weinig gehoor aan gegeven wordt. Er wordt door de mens gewoon te veel verkloot en wij zijn niet zo superieur dat we de schade die we aan hebben gericht weer ongedaan kunnen maken...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:21
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat is wel waar,
ik hoorde het bij m'n biologie les
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ikke bij Aardrijkskunde --> kwam uit een blad!!!

/me --> druk aan het zoeken
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:27
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Themakatern, zaterdag 14 september

Ozonlaag herstelt zich erg traag

Het aantal ozonafbrekende stoffen in de atmosfeer daalt dankzij een goed milieubeleid in de industrielanden. Toch zal er op de door de Verenigde Naties uitgeroepen Wereldozondag van 16 september aanstaande weinig reden zijn voor tevredenheid. Het gat in de ozonlaag zal waarschijnlijk pas in de tweede helft van deze eeuw zijn gedicht.

Copyright: Algemeen Dagblad
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:28
Verwijderd
UPDATE:

1

2

Om aan te tonen dat het allemaal om ons heen gaat:

ook leuk om te weten

Zo genoeg ??

Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
Dat is wel waar,
ik hoorde het bij m'n biologie les
Jouw al dan niet horen van iets bij een al dan niet plaatsgevonden biologie-les op een niet verder gespecificeerde school is niet echt een goede bron
Oud 04-11-2002, 17:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
UPDATE:

1
"een belangrijk wetenschapper". Dat is niet echt voldoende. Ik kan me ook een belangrijk wetenschapper noemen.

Citaat:
2
Dat bewijst niets omdat het over minigaten gaat en dat is niet de issue.

Citaat:
Om aan te tonen dat het allemaal om ons heen gaat:

ook leuk om te weten
En dat gaat over een opvallend resultaat dit jaar. Geen teken van een trend.

Citaat:
Zo genoeg ??

Nee.
Oud 04-11-2002, 17:41
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
"een belangrijk wetenschapper". Dat is niet echt voldoende. Ik kan me ook een belangrijk wetenschapper noemen.

Dat bewijst niets omdat het over minigaten gaat en dat is niet de issue.

En dat gaat over een opvallend resultaat dit jaar. Geen teken van een trend.

Nee.
blijf niet aan de gang

/me zoekt door .. .... ... .. .. .. .... .. . ..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:47
Verwijderd
UPDATE:

En dit is toch redelijk??

BRON 1

BRON 2

iets beter al ??
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:11
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Jouw al dan niet horen van iets bij een al dan niet plaatsgevonden biologie-les op een niet verder gespecificeerde school is niet echt een goede bron
nu ik erover denk ja...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:52
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
UPDATE:

En dit is toch redelijk??

BRON 1
Das idd al heel netjes.

Citaat:
BRON 2

iets beter al ??
Nah, die is nog te vaag. "Bron: reuters" oid kan alleen als je het kranten zelf zijn, geen 'websteks over Antarctica'.
Oud 04-11-2002, 19:01
Joostje
Joostje is offline
tja, sommige dingen krijgen te veel aandacht, andere te weinig
Oud 04-11-2002, 20:45
skatefamke
skatefamke is offline
Het mag dan volgens bron 1 zo zijn dat het aantal CFK's afneemt in de lucht, maar dat zegt nog niet dat het gat in de ozonlaag dichtgaat volgens mij.

Van invloed op het gat in de ozonlaag is oa. het aantal belastende deeltjes, maar ook de mate van belastendheid van 1 deeltje. CFK belast wel erg veel kijkend naar 1 deeltje CFK, maar we hebben ook andere belastende deeltjes, zoals NOx, CO2, ethaan (aardgas, CH4), etc.

In spuitbussen en andere voorwerpen waar vroeger CFK's in gebruikt werden, daar wordt nu NO2 (lachgas) voor gebruikt... En weliswaar is dat minder belastend dan CFK, toch nog wel een factor in de buurt van 100 x belastender dan CO2.

Het kan zijn dat ik in mijn enthousiasme NO2 en N2O doorelkaar haal
Oud 05-11-2002, 08:54
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik denk niet dat milieukwesties overdreven worden. Het kabinet CDA, VVD, LPF dreigde zelfs het milieubelang helemaal uit het oog te verliezen ten bate van financieel gewin. We moeten goed voor onze aarde zorgen en dat betekent dat we niet ongehinderd kunnen doen en laten wat we willen ten koste van het milieu. Als ik eerlijk ben doet Nederland het in dat opzicht in vergelijking tot andere westerse landen wel goed, maar het is nog niet genoeg. Makkelijke verbeteringen zouden zijn: Nog beter letten opm overbodig verpakkingsmateriaal, in navolging van glas en oud papier ook blik recyclen, statiegeld op frisdrankblikjes, niet achteloos rommel op straat weggooien, meer gebruik maken van schone energie, zoals waterkrachtcentrales, windmolens, zonnepannelen etc., het bevorderen van openbaar vervoer in plaats van bezuinigingen op het streekvervoer, verlaging van de prijzen van het openbaar vervoer, geen belasting op de aanschaf van fietsen en hogere belasting op autogebruik, grote belastingvoordelen bij aanschaf van energiezuinige apparaten, hogere belasting op energieverslindende apparaten, beter toezicht op naleving van energienormen door de industrie. Veelal simpele punten, die ons milieu een heel eind kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten