Advertentie | |
|
![]() |
|
Meis, het is goed dat er iemand is die jou doorziet, die weet dat je niet altijd vrolijk bent, ook al doe je alsof dat wel zo is. Ik vind dat ook niet altijd leuk, maar je moet ook bij iemand jezelf kunnen zijn. Dat is eng, maar wel belangrijk, vooral voor jezelf xxxxx
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
mensen over praat, helpt dat mij niet echt, meer die ander, dat diegene me wat bter begrijpt.. Citaat:
kan ik niet meer zonder, ben ik ontzettend snel jaloers ed. ![]() Verliefd word ik niet snel, blijf vrij lang bij 1 persoon juist.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf zo'n probleem gehad met 2 van mijn vrienden. (niet tegelijk ofzo he) Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door er met de desbetreffende personen "face to face" over te praten... ik denk dat dat ook het beste is..
|
Ik weet het niet.. Ook al zou ik nu gaan praten
met de mensen die ik negeer, dat zou het alleen met hun oplossen. Maar ik heb dat met bijna elke close vriend(in) gedaan, zonder het eerst zelfs te beseffen.. Hoe weet ik dan dat het hierna niet meer gebeurt? *word steeds verwarder ![]()
|
je vroeg of wij het herkenden, ja maar dan nie da ik het zelf doe maar da is met mij gebeurd. Ik had een vriendin en die deed steeds minder met mij en mijn vrienden mee als we iets gingen doen, Dan vroeg ik of ze zin had om langs te komen maar da wilde ze dan nie want ze had steeds weer een ander smoesje. Ik moet je vertellen da da nie leuk was. Je word er onzeker door omdat het lijkt alsof ze je nie meer moet omdat je onaardig bent, maar geloof me: Je kan het best het tegen een paar "close" vriendinnen zegt wa er aan de hand is want als ze er zelf 8erkomen worden ze boos omdat je ut nie gezegd heb. Dus je kan het maar beter vertellen!
Groetjes en sterkte Maaike
|
nee ik heb het nooit meegemaakt, maar ik heb wel een vriendin die, als het over zichzelf gaat, erg gesloten is.
Zoals hierboven al staat moet je het zeker uitleggen, anders doe je niet alleen jezelf er pijn mee maar ook je vriendinnen. Waarschijnlijk heeft iemand die jou heel goed kende je ooit ontzettende gekwetst en durf je nu niemand je ware 'ik' toe te vertrouwen. Dit hoeft ook niet bij iedereen, zelfs niet bij al je vriendinnnen. Kies een selectief groepje, of gewoon 1 persoon. Waarschijnlijk moeilijk, maar doe het wel! (natuurlijk alleen bij iemand die jij vertrouwt, die jou over zichzelf ook in vertrouwens neemt, waarbij je je op je gemak voelt e.d.) Loop niet steeds weg voor een confrontatie! Het kan heel benauwend zijn, het kan zijn dat je niet weet te zeggen wat je echt voelt, simpelweg omdat je er nooit over gepraat hebt. In het begin zal je ook niet alles durven te zeggen, maar dat hoeft/moet ook niet. Begin bij het begin, stap voor stap. En veel schrijven! Zo is het gegaan bij die vriendin van mij: Door veel direct vragen en praten (niet alleen over haar, ook veel over mij en haar daarbij betrekken) heeft ze veel losgelaten. Steeds korte antwoorden, maar ik stelde vragen waar ze niet omheen kon. Niet zoals een kruisverhoor, maar ook veel over mijzelf vertellen en praten over algemene dingen waar iedereen weleens over nadenkt. Praten over meningen en daarbij vragen of ze dat persoonlijk weleens had meegemaakt, over nadacht e.d. Daarnaast heeft ze me uit zichzelf (ik heb er wel naar gevraagd maar dat wilde ze in eerste instantie niet, en dat vond ik oke) een brief gegeven waar veel instond. Ik vond het echt super mooi te merken dat ze me in vertrouwen nam ![]() We hebben het ook gehad over hoe het voor haar voelde, die gesprekken tussen ons. Ze zei dat ze ernorm schrok toen ik voor het eerst een directe vraag stelde. Ook gaf ze aan dat ze niet wist wat ze moest zeggen, dat ze niet op de woorden kon komen. Dat ze het wel wilde, maar gewoon niet kon, niet durfde. Bovendien dacht ze dat ik anders tegen haar zou gaan doen als ik meer van haar wist. Maar ze vond het ook ontzettend fijn en er is niets veranderd tussen ons! Alleen maar dat ik haar nu beter in kan schatten en dat is fijn in allerlei situaties.
|
Hey,
Ja dit herken ik heel sterk, ben zelf ook net zo. vrijwel alle mensen om mij heen weten praktisch niets van mij, en dat wil ik graag zo houden. er wordt om mij heen ontzettend veel geroddeld en daar heb ik een gruwelijke hekel aan. als mensen persoonlijk gaan worden en proberen intieme dingen uit mij te trekken, dan klap ik dicht. op zo'n moment staat er een gigantische muur om me heen die me zeg maar moet beschermen tegen de mensen om mij heen, omdat ik bijna niemand vertrouw. het aantal mensen die ik wel vertrouw en ook veel meer van mij weten zijn op 1 hand te tellen. vriendinnen van mij zijn ook zo, die vertellen alles aan elkaar, maar ook over elkaar en Dáárom hou ik dus mooi mn mond stijf dicht en ga heel afstandelijk doen en oppervlakkig reageren. ben gewoon heel slecht in het uiten van emoties in het bijzijn van anderen, ik heb het mezelf zo aangeleerd en dat leer je niet zo makkelijk weer af ![]() K.G. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
constant aantrekken, afstoten LA BLADIRA | 17 | 03-03-2007 03:12 | |
Films, TV & Radio |
Joan of Arcadia Delicate | 336 | 04-12-2005 18:23 | |
Seksualiteit |
Seks lijkt me vreselijk Evito | 146 | 20-05-2003 13:50 | |