Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 12:31
marlies
marlies is offline
Over een paar weken gaan mijn ouders een weekendje weg en nu heeft mijn vriend voorgesteld om bij me te blijven slapen dat weekend. Dat lijkt me heel erg leuk, alleen zit ik te twijfelen of ik het mijn ouders zal vertellen..
Ik denk dat ze er moeilijk over zullen doen, vooral omdat ze met moeite een weekend weggaan, omdat ze bang zijn dat ik het in mijn eentje niet red ofzo..(ja gewoon overbezorgd) maar nu weet ik dus niet of ik het ze moet vertellen...Ik wil het eigenlijk wel want heb niet graag geheimen voor mijn ouders en ik heb nu een half jaar met mijn vriend dus dat is ook niet zo kort meer...Maar ik ben bang dat ze heel moeilijk gaan doen, of zich op vakantie zorgen gaan maken om mij ofzo..

dus wat moet ik doen?
Oud 31-10-2002, 12:59
Angie_
Angie_ is offline
vertel het ERNA
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:05
Verwijderd
hebben jullie al eens eerder bij elkaar geslapen...?
Zoja, dan zullen ze het vast niet erg vinden...eerder blij dat jullie met z'n tweeën zijn.

Maargoed waarschijnlijk is dat niet het geval, dan ehm.....hmmz....je kunt het gewoon vragen en als ze nee zeggen het alsnog doen. Maar dan maak je ze waarschijnlijk al achterdochtig door het te vragen.
Beetje moeilijk...

Dan zou ik het niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:09
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heej...
Ik heb ook een keer in zo'n situatie gezeten, ik was voor t eerst helemaal alleen thuis, ben namelijk meestal met m'n zus thuis en ik had nog niet zolang een vriend, maargoed toen ging ik dus uit en toen is m'n vriend bij me blijven slapen en heb het m'n ouders niet verteld, ze weten t dus helemaal niet. Ik zie ook geen reden om het ze te vertellen. Maar ik denk dat als ik het achteraf verteld had (het is nu m'n ex), dat ze t ook niet erg gevonden zouden hebben. Het voordeel als je t achteraf verteld is dat ze er toch nix meer aan kunnen veranderen
Naja veel plezier in ieder geval

Kuzzje IK
Oud 31-10-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Engolie schreef:
vertel het ERNA
Wie is Erna?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:52
SuperS
SuperS is offline
ja joh gewoon erna vertellen, en vertellen hoe goed het wel niet ging etc. etc.

dan zijn ze ook niet meer zo bezorgd
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
SuperS schreef:
ja joh gewoon erna vertellen, en vertellen hoe goed het wel niet ging etc. etc.

dan zijn ze ook niet meer zo bezorgd
nee, maar waarschijnlijk worden ze dan wel kwaad dat ze het achter hun rug om heeft gedaan.
Oud 31-10-2002, 18:13
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik snap je probleem. Toch denk ik dat ik het uiteindelijk wel zou vertellen, van te voren dus. Achteraf vertellen daar schiet je niks mee op, dan zullen je ouders het helemaal niet leuk vinden. En het helemaal niet vertellen is natuurlijk ook een optie, maar ik weet niet ik zou me daarover niet helemaal lekker voelen omdat je dan toch een geheim hebt voor je ouders. Niet dat je anders niks voor je ouders verzwijgt, maar dit heb je dan echt stiekem gedaan eigenlijk en das toch anders.
Of praat er eens over met je ouders, ik bedoel je bent toch al 18 en hebt al een half jaar een vriend, dus opzich is het niet eens zo heel erg raar dat jullie bij elkaar willen slapen, lijkt mij. Als je erover praat snappen ze je misschien wel gewoon, en mag het ook, zonder problemen. En als je er eerlijk over bent geweest is het veel makkelijker je ouders daarna recht in hun ogen te kunnen kijken, zeg maar...

grrr ouders
Oud 31-10-2002, 18:22
lieve
lieve is offline
Ik zou dit doen:

Citaat:
Engolie schreef:
vertel het ERNA
Ik denk dat ze zich anders op hun vakantie nog meer zorgen zouden kunnen maken,als ze het weten dat hij blijft logeren! (grapje hé)
Maar ik zou het zowiezo daarna vertellen! Je hebt niet gelogen ofzo hé, je bent het gewoon vergeten vertellen !!

Greetz Lieve,xxx

P.S.: zelfs al heb ik nu geen vriend! MA, PA??? WAAROM DOEN JULLIE DIT NOOIT EENS? GEWOON EEN WEEKENDJE WEG...mm, misschien dat ze gelijk hebben! Ik zou mezelf ook niet vertrouwen!
Oud 31-10-2002, 18:30
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wie is Erna?
Doe is niet zo bijdehand

xxx
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:33
Orion16
Orion16 is offline
Tuurlijk, gewoon vertellen!! Je bent 18, je kan toch best op jezelf letten?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k zou het mn ouders wel vertellen. omdat k zeker weet dat t wel mag en ook omdat k me dan t hele weekend ongemakkelijk zou voelen. bang dat ze er op een manier achter komen...
k denk dat je t gewoon moet proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:50
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
nee, maar waarschijnlijk worden ze dan wel kwaad dat ze het achter hun rug om heeft gedaan.
dan kan ze toch zeggen dat als ze het wel had gezegd van tevoren dat haar ouders het dan niet goed hadden gevonden en het toch heel goed is gegaan, ze is 18, toch geen klein kind meer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:03
Evilqueen
Evilqueen is offline
Toen mijn vriendje voor het eerst bleef slapen wisten mijn ouders nog niet dat het aan was dus ik heb dat toen niet verteld.. als je weet dat je ouders zich onnodig zorgen gaan maken of het een probleem vinden zou ik er niks over zeggen - je hoeft niet alles te melden..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:16
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dan kan ze toch zeggen dat als ze het wel had gezegd van tevoren dat haar ouders het dan niet goed hadden gevonden en het toch heel goed is gegaan, ze is 18, toch geen klein kind meer
ik denk dat het dat "heel goed gegaan" is, waar die ouders niet zo blij mee zijn... Begrijp me goed, ik ben het met je eens, hoor... maar stel je voor: je vindt dat je kind "het" wel mag doen, maar niet in jouw huis (want dat lijkt me de reden, waarom d'r vriend niet mag blijven slapen). Dan ben je een weekendje weg geweest, en hoor je dat die vriend toch is blijven slapen. Hoe weet je dan dat ze niets hebben gedaan? (want waarschijnlijk hebben ze wél iets gedaan!)
Oud 31-10-2002, 20:26
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik denk dat het dat "heel goed gegaan" is, waar die ouders niet zo blij mee zijn... Begrijp me goed, ik ben het met je eens, hoor... maar stel je voor: je vindt dat je kind "het" wel mag doen, maar niet in jouw huis (want dat lijkt me de reden, waarom d'r vriend niet mag blijven slapen). Dan ben je een weekendje weg geweest, en hoor je dat die vriend toch is blijven slapen. Hoe weet je dan dat ze niets hebben gedaan? (want waarschijnlijk hebben ze wél iets gedaan!)

ze weet toch niet of 't niet mag, dan kan ze ook zeggen, oh ik dacht dat jullie er niet zo'n punt van maakte
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:54
marlies
marlies is offline
dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga denk eerst wachten tot mijn vried tegen zijn oudertje gezegd heeft dat ie bij mij blijf slapen en als zij daar dan geen bezwaar tegen hebben dan ga ik het bij mijn ouders aankaarten als er een geschikt moment voor is, anders laat ik het denk ik hangen...

maar aan de andere kant..
Nou ja ik zie wel..
Oud 31-10-2002, 22:09
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
marlies schreef:
dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga denk eerst wachten tot mijn vried tegen zijn oudertje gezegd heeft dat ie bij mij blijf slapen en als zij daar dan geen bezwaar tegen hebben dan ga ik het bij mijn ouders aankaarten als er een geschikt moment voor is, anders laat ik het denk ik hangen...

maar aan de andere kant..
Nou ja ik zie wel..
haha

nouja, in ieder geval succes ermee, ik hoop voor jou dat het mag en dat je er geen gedonder mee krijgt

nogmaals, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 08:00
Loezzel
Loezzel is offline
Ik zou me persoonlijk er niet lekker bij voelen als je het je ouders niet vertelt. Misschien komen ze onverwachts terug ofzo (dat zal wel niet, maar stel), dan zit je toch mooi met de gebakken peren. Misschien kun je dat slapen met je vriendje wel eerder voorstellen. Dat je een keer bij elkaar blijft slapen als je ouders nog thuis zijn. Dan zullen ze er misschien ook geen bezwaar tegen hebben als jullie bij elkaar blijven slapen als je ouders een weekendje weg zijn...
Succes!!
Oud 01-11-2002, 08:28
DJken
DJken is offline
Je bent toch al 18...dus uw ouders zouden toch al een beetje vertrouwen in jou mogen hebben... en je mag eigenlijk zeker zijn..ze weten dat wel dat hij gaat blijven slapen

Ouders zijn nie dom..ze zijn ook nog jong geweest

Ik denk dat ze liever niet hebben dat je het hen vertelt.
Want anders gaan ze met zorgen een weekendje weg..

Laat ze gewoon in de waan..
Oud 01-11-2002, 13:49
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wie is Erna?
die enge buurvrouw met dat korte rokje altijd aan
Oud 01-11-2002, 19:44
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Tha White Eagle schreef:
die enge buurvrouw met dat korte rokje altijd aan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:40
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Loezzel schreef:
Misschien kun je dat slapen met je vriendje wel eerder voorstellen. Dat je een keer bij elkaar blijft slapen als je ouders nog thuis zijn. Dan zullen ze er misschien ook geen bezwaar tegen hebben als jullie bij elkaar blijven slapen als je ouders een weekendje weg zijn...
Succes!!
Lijkt mij het beste idee. Als je vriend dan echt blijft slapen en niets anders gebeurt de eerste keer hebben ze er de 2de keer als ze weg zijn er ook wel vertrouwen in dat het goed gaat denk ik.
en voor mij geld ook. Succes!!

PS hou ons op de hoogte van hoe het gegaan is
Oud 02-11-2002, 00:30
DarkCat
DarkCat is offline
Jezus, je bent 18, je ouders moeten dat toch gewoon accepteren? Je bent volwassen, for god's sake, en je hebt je vriend al een half jaar. Als je nu 15 was en je komt na een paar weken met een of andere criminele sloeber thuis (wat ik deed), dan snap ik best dat je ouders er een probleem van maken. Gewoon doen dus.
Oud 02-11-2002, 08:28
chanel
chanel is offline
eerlijkheid duurt t langst, gewoon zeggen dus....
Oud 02-11-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Jezus, je bent 18, je ouders moeten dat toch gewoon accepteren? Je bent volwassen, for god's sake, en je hebt je vriend al een half jaar. Als je nu 15 was en je komt na een paar weken met een of andere criminele sloeber thuis (wat ik deed), dan snap ik best dat je ouders er een probleem van maken. Gewoon doen dus.
Go DarkCat!

Ik ben het hier volledig mee eens, je bent 18, kom op!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:59
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Jezus, je bent 18, je ouders moeten dat toch gewoon accepteren? Je bent volwassen, for god's sake, en je hebt je vriend al een half jaar. Als je nu 15 was en je komt na een paar weken met een of andere criminele sloeber thuis...
Jee, kan je een keer met mijn ouders komen praten? Slaan mag, een prijs komen we wel overeen. En gefeliciteerd, da.
Oud 02-11-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
An sich heb je natuurlijk gelijk, maar ouders zijn niet altijd rationeel. Als dochterlief al achttien jaar is maar nog wel thuiswoont, dan heeft ze in het algemeen op te volgen wat haar ouders zeggen, ook al is het onredelijk (vriendlief is een schat van een jongen, een goudeerlijke student waar geen kwaad inzit). Ouders redeneren in dit soort situaties namelijk niet, ze volgen hun natuurlijke instinct (bescherming van hun jongen). Daarom is het misschien handig in dat soort situaties conflicten te vermijden en niet zomaar je wil door te drukken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:08
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou het ze gewoon vragen/vertellen, als je het ''stiekem'' doet, houd je er alleen maar een rottig gevoel aan over lijkt mij.. (zou ik hebben althans)
Ik denk dat ze het iig wel op prijs zullen stellen dat je het ze van te voren vraagt, en als het eenmaal een keer mag doen ze in het vervolg ook niet zo moeilijk meer denk ik.. Maar als je het stiekem doet schaad je toch een beetje hun vertrouwen en mag je daarna misschien niet zo snel weer een keer bij elkaar blijven slapen, zo zou dat bij mij gaan hoor..
Oud 03-11-2002, 19:14
gizmo
gizmo is offline
Ik zou het van te voor zeker laten weten aan ze.. dmv vragen zeggen... anders voel jeje er denk ik niet helemaal happy bij...
ik zou mezelf er niet ech happy vij voelen

Je gaat al een half jaar.. dus ehmzz dan mag het denk ik toch wel?
Want tja.. ze hebben het ech wel lieer dat ze het weten dan dat je dingen voor hun verzwijgt.. stel dat het uitkomt... dan ben je wel mooi de "zak"
Oud 03-11-2002, 19:21
de goeie fee
de goeie fee is offline
Ik dacht ook nie da ik da zou mogen, maar het mocht (vrijwel) onmiddellijk. Gewoon zelf doen alsof het no big deal is
Oud 07-11-2002, 10:11
marlies
marlies is offline
Na lang twijfelen heb ik het verteld. Het ging niet van harte maar met heel veel waarschuwingen erbij hebben ze het groene licht gegeven.
Reageren

Regels voor berichten