Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 14:11
Verwijderd
Zou het mogelijk zijn om het verkeer (hiermee bedoelik auto's, bussen, enz. geen vliegtuigen of fietsers, enkel de dingen op de autobaan) geregeld te laten worden door een grote computer, zodat niemand nog zou moeten sturen en je gewoon moet ingeven in de automatische piloot waar je naartoe wilt gaan?

Dit zou betekenen dat het aantal ongevallen theoretisch gezien zou moeten herleid worden tot 0 of tot heel weinig, niet?

Het lijkt me een goed idee, maar ze zullen er wel lang aan moeten werken denkik.

Enige, reacties, commentaar, tegenargumenten??? give them, please.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 15:06
Martin
Martin is offline
Computers blijven zwak en zullen altijd te kraken zijn. 1 hacker en er zijn 4673974 ongevallen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:12
Unexplained
Unexplained is offline
Het kan wel, maar verstandig is het niet.
Oud 02-11-2002, 16:47
Verwijderd
Kleine foutjes hebben grote gevolgen met dit soort grapjes. De software wordt heeeeel complex. Als er ergens ook maar een aanhalingsteken of iets dergelijks wordt vergeten, kun je rekenen op grote gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:41
Koen
Koen is offline
Ben 't volledig eens met m'n voorgangers
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:42
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Windows NT 8.0?
Oud 02-11-2002, 22:09
REIE
REIE is offline
Deze zomer zijn er testen gehouden in Nederland met computergestuurde auto's. Het leek op een soort verantwoord bumperkleven op de snelweg, doordat een computer de auto's bestuurde. Onder de grond zat een draad die de auto's volgden (Faller Car System?). Het lijkt mij wel mooi, dan zijn gelijk de files opgelost, maar ik denk wel dat het niet te complex moet worden.

REIE
Oud 03-11-2002, 22:44
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Met in iedere auto een computer + magneetstrips oid in de weg (gps is niet nauwkeurig genoeg) is het veel veiliger dan met één supercomputer. Alle auto's die bij elkaar in de buurt komen kunnen ook zien hoever de ander bij hen vandaan is en contact leggen. Zo kunnen auto's "treintjes" vormen op de snelweg. Op de snelweg zou de computer kunnen sturen, en je naar de afrit van bestemming brengen, waar jij de besturing weer over moet nemen. Mocht je ondertussen onverhoopt overlijden ofzo, moet de computer de auto automatisch parkeren en als je na bijv. 10 minuten nog nergens op reageert, 112 bellen.
Op de snelweg kan hierdoor ook veel sneller gereden worden.

Buiten de snelweg hetzelfde systeem toepassen zou denk ik te duur worden.

het probleem is echter dat er zoveel auto's rondrijden waarmee geen contact gelegd kan worden doordat ze gewoon een menselijke bestuurder hebben. Bovendien zijn ze onvoorspelbaar (voor een computer) en kunnen ze niet veilig op 50 cm afstand 150 oid rijden. Het verleden is dus het probleem, want technisch is zo'n systeem allang mogelijk.

Ik vind het een heel interresant onderwerp, en ik hoop er na mijn studie aan te gaan werken. Je hoort nog van me
Oud 04-11-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Ik vind het een heel interresant onderwerp, en ik hoop er na mijn studie aan te gaan werken. Je hoort nog van me
LOL, ben je binnen vier jaar klaar, dan kan ik vast gaan werken om zo'n auto te kunnen kopen op mijn achtiende
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:53
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
een hele lap tekst
Zo klinkt het idd wel oke (beter als 1 computer)

Als ze dan tog magneet strips gaan leggen enz (ik zeg ALS) zouden we dan niet meteen met z'n allen kunnen overstappen en auto kunnen maken zonder motor. Dus auto's die door een magneet worden voortbewogen (zoals die snelle magneet trein)
Op die manier hoef je ook nooit meer te tanken enz enz enz. beter voor het milieu

Op die manier kunnen ze auto's ook veel lichter maken (en veiliger en goedkoper) aangezien er geen motor / tank in hoeft.

Misschien betaal je in de toekomst wel gewoon per maand (zoals je nu betaalt voor de digitale-snelweg) of per kilometer ofzow
Oud 04-11-2002, 19:06
DaDude
DaDude is offline
Citaat:
Drexz schreef:

Op die manier kunnen ze auto's ook veel lichter maken (en veiliger en goedkoper) aangezien er geen motor / tank in hoeft.

en de computer dan ??
dat moet ook een groot ding zijn.
en de magneet ??
Elektromagneet vreet stroom.

Kvind het echt wel een heel goed idee
Oud 04-11-2002, 19:18
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
DaDude schreef:
en de computer dan ??
dat moet ook een groot ding zijn.
en de magneet ??
Elektromagneet vreet stroom.

Kvind het echt wel een heel goed idee
Kijk naar een laptop dat is een computer die zo'n beetje alles kan wat een normale computer ook kan maar dan veel kleiner en lichter dus dat is denk ik niet echt een probleem (een motor is nog altijd zwaarder en groter)

Een electromagneet is d8 ik niet nodig. Als je zorgt dat er een permanente magneet in je auto zit is dat genoeg (als er in de weg een electro magneet zit)

als ik maar wat onzin zit te lullen verbeter me dan ff
Oud 04-11-2002, 21:13
Verwijderd
Electromagneten in de weg zijn nogal een investering, en stroom is ook niet goedkoop. Zo'n geintje kun je met een trein met heel veel mensen nog wel uithalen, maar voor iedere auto een elecktromagneet...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 07:56
PiPo
PiPo is offline
Citaat:
perseus schreef:
Electromagneten in de weg zijn nogal een investering, en stroom is ook niet goedkoop. Zo'n geintje kun je met een trein met heel veel mensen nog wel uithalen, maar voor iedere auto een elecktromagneet...
Geld zal niet het grootste probleem zijn. Je moet wel een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben natuurlijk...
En als het flopt hebben ze nog altijd iets voor het programma 'over de balk'

Voor geld zou je ook nog kunnen bezuinigen in die lelijke kunstwerken langs de weg waar niemand op zit te wachten en klauwen vol geld kosten. Maar ja dat is weer een heel ander punt...
Oud 05-11-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
PiPo schreef:
Geld zal niet het grootste probleem zijn. Je moet wel een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben natuurlijk...
En als het flopt hebben ze nog altijd iets voor het programma 'over de balk'
LOL
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 21:46
DaDude
DaDude is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Kijk naar een laptop dat is een computer die zo'n beetje alles kan wat een normale computer ook kan maar dan veel kleiner en lichter dus dat is denk ik niet echt een probleem (een motor is nog altijd zwaarder en groter)

Een electromagneet is d8 ik niet nodig. Als je zorgt dat er een permanente magneet in je auto zit is dat genoeg (als er in de weg een electro magneet zit)

als ik maar wat onzin zit te lullen verbeter me dan ff
Ja maar waar haal je die permanente mageten vandaan met zoveel en zo krachtig

en kan een laptop dat aan ??
Oud 05-11-2002, 23:40
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
DaDude schreef:
Ja maar waar haal je die permanente mageten vandaan met zoveel en zo krachtig

en kan een laptop dat aan ??
iets veel eenvoudigers dan een laptop kan dat al aan :/

zo'n programma is wel ff wat lichter dan een modern spel....
Bovendien gebruik je een systeem dat speciaal voor zijn taak ontworpen is.
Heb je helemaal niet zo veel voor nodig....
Reageren

Regels voor berichten