Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 19:27
DarkCat
DarkCat is offline
Ik lees op het forum op psych en op l&g enorm veel over meisjes die willen afvallen, die zich afvragen of ze niet te dik zijn, etcetera.
Onlangs vond ik een foto van mezelf terug, waar ik zo mijn bedenkingen over heb. En omdat ik het toch een keertje wil doen, hierbij de foto, en de vraag: is dit nu wat 'mooi slank' in moet houden?

Kom maar op.
Oud 03-11-2002, 19:43
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Wanneer je zo bent omdat je er niets aan kan doen, omdat het zeg maar je bouw is is het niet erg.

Ik vind het niet mooi, sorry als je nog steeds ditzelfde figuur hebt, maar ik vindt het niet prettig dat je je bekken door de jurk heen kan zien 'schijnen'.

Imo ben je daar te mager en zie ik dit niet als 'mooi'. Ik heb nieuwere foto's van jou gezien, daar ben je nog steeds superslank maar ook nog vrouwelijk qua rondingen. Daar ben je een vrouw voor, toch?
Oud 03-11-2002, 19:46
Snow White
Snow White is offline
Cat , you rule
Dit is inderdaad niet mooi en ik ben blij dat je het zelf ook kan zien. Godverdorie, daar is volgens mij wel een pokke tijd overheen gegaan.

dikke kus

(geen zinnige repley )
Oud 03-11-2002, 19:58
Herrie
Herrie is offline
Dit is naar mijn mening een beetje te mager. Ik hou wel van een meid met een goed figuur, maar dit is te.....

Ik hoop dat je er nu wat 'gezonder' uit ziet?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:16
Verwijderd
mja, hier ben je wel erg dun hoor (wel mooie jurk, btw )
k hoop dat je nu toch wat dikker bent
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:43
Ilsch
Ilsch is offline
ten eerste: erg mooie foto

ik denk dat veel mensen jaloers zijn op je figuur, maar ik vind het toch wel erg .. dun..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:53
Gothic
Gothic is offline
ik vind het mooi... je bekken misschien iets te bot-over-vel... Maar verder, ik vind het mooi... niet echt grote borsten ofzo, maar heb ik zelf ook niet... Kan er niets aan doen, maar ik vind het mooi, ook deels door je kleding
Oud 03-11-2002, 21:16
lake bodom
lake bodom is offline
vind t niet mooi...
btje vet mag wel.. maar hier zie je gewoon bot bij bekken uitsteken jaa...
sorry.... khoop dat je nu wat dikker bent ja
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:26
A*
A* is offline
vind ik mooi
ik wil ook zo dun zijn enzo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:37
DarkCat
DarkCat is offline
Nouh, zo dun ben ik dus niet meer.. weeg inmiddels zo'n 10 kilo meer. Ik wil dolgraag wat afvallen, maar als ik die foto zo zie, dan heb ik gemengde gevoelens.. ik vond mezelf destijds enorm dik, namelijk..
Oud 03-11-2002, 21:38
DarkCat
DarkCat is offline
Foto van een nieuwere fotoreportage:

als ik op het vorige plaatje mooi slank was, ben ik nu dan beetje te mollig?

Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 22:12
Ilsch
Ilsch is offline
ik vind op tweede foto mooier figuur.. wat gezonder
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 06:14
Juliah
Juliah is offline
Ik vind de eerste mooier... Ik weet dat het niet mooi is... Dat ik het mooi vind ligt aan mij, ik begrijp dat de tweede eigenlijk mooier ed is...maar ja... Foto 1 is niet 'mooi slank' dat is dun.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 06:31
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:

[img]http://members.lycos.nl/purrr/fotoos/stretch.jpg

op het vorige plaatje was je (IMO) niet mooi slank, maar te dun, hier ben je mooi slank
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Weetje, ik zie het verschil bijna niet... Misschien komt het omdat je hier zit en daar stond...
Oud 04-11-2002, 10:20
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

img

Don't twist reality...

Op de vorige foto, welja.. Om een paar mensen te quoten "... vel over been..." "... je botten steken eruit..." ..mooi, maar..."

En ik sluit me bij hen aan.

Ik weet hoe moeilijk het is om alles te geloven, bij dit soort kwalen kan het redelijk diep zitten. Maar geef zelf toe, waarom zouden deze mensen liegen, en ik geef uit alle eerlijkheid toe dat je op de 2e foto er stukken beter uit ziet dan op de 1e. (voor zover 't duidelijk is dan).

K heb nog een foto gezien waar je 'slanker' op was, wel ik vind deze foto, of hoe je er nu uitziet, echt beter... Je bent een mooi meisje, en je staat met hoe je nu bent. Niet vermageren zou ik zo zeggen....

En als je ontevreden bent met delen van je lichaam, train die dan ofzo, afvallen is een "gemakkelijke" oplossing waar iedereen maar naar grijpt... Wat in jouw geval, nogmaals, totaal niet nodig is.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:27
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
K ben ff naar je andere foto's gaan zien... Wel, die ene noemt met een reden "skinny". Je ziet er nu zoveel beter uit.. Je hebt tenminste vollere armen & benen, wat voor mij toch wat krachtiger en minder broos lijkt... En een kontje met wat meer vlees aan ipv een hard knokig zitvlak (rrr)

Mooie tattoo trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Je ziet er nu zoveel beter uit.. Je hebt tenminste vollere armen & benen, wat voor mij toch wat krachtiger en minder broos lijkt... En een kontje met wat meer vlees aan ipv een hard knokig zitvlak (rrr)
Amen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:00
stout!
stout! is offline
Ik vind je een heel mooi figuur hebben op de tweede foto. Op de eerste foto niet, en zo wil ik er zelf ook niet uitzien. Ik wil maar een paar kilo afvallen en zeker niet dun worden.
Oud 04-11-2002, 13:39
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ai ... deze vraag zit. Het spijt me, maar ik vind de eerste foto mooier ... Maar in mijn geval zegt het helemaal nix over hoe je er uit ziet, Cat, eerder over de toestand waarin ik zelf helaas verkeer ( heb ook al x jaar last van een eetstoornis ). Op de tweede foto is een meisje met een mooi slank figuur, maar dat kan ik niet mooier vinden, want ik wil DUN zijn, niet slank, en de eerste foto stelt gewoon meer mijn doel voor zeg maar.
Oud 04-11-2002, 15:33
lake bodom
lake bodom is offline
kvind die tweede mooier... das wel precies goed... moet iig niet dunner zijn
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 15:37
qghp
qghp is offline
de 2e foto is echt veel mooier, daar heb je tenminste wat figuur!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:37
Verwijderd
Ik vind je op de eerste foto helemaal niet te dun... Hmm, zal wel aan mij liggen... Zelf ben ik te licht, mijn ideale gewicht ligt rond de 64 kilo, maar ik zit op 48 kilo. Te licht, weet ik, maar ik kan er vrij weinig aan doen. Wanneer ik een week lang veel en goed eet, heb ik een week later echt helemaal nergens zin in en val ik zo weer af...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:01
DarkCat
DarkCat is offline
Het is trouwens niet zo dat ik hier naar complimentjes loop te vissen met 1 van de twee fotoos.. ik wil jullie er alleen mee confronteren..
Ik heb er zelf dus gemengde gevoelens over. Op de eerste foto vind ik mezelf iets te dun. Ik was toen bij mijn 1.73, ongeveer 47 kilo (misschien minder). Op het tweede plaatje vind ik mezelf net iets te dik. Ik ben daar ongeveer 54 kilo.
Ik weeg nog steeds rond de 54 kilo, en ik probeer inderdaad ook te trainen (fiets sowieso al een uur per dag doordeweeks, minstens).. maar ik wil niet alleen strak zijn en gespierd zijn, maar ook dunner zijn.. ik wil dus hoe dan ook afvallen, afvallen is geen slap excuus om niet te sporten.
Maar mijn streefgewicht ligt niet zo laag; 52 kilo lijkt me ideaal. Ik heb dat maandenlang gewogen zonder er moeite voor te doen.

Maargoed ik zal jullie de rest van mn verhaal besparen

Cat
Oud 04-11-2002, 19:24
Verwijderd
Ik vraag me af waarom je dit post.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef:
Ik vraag me af waarom je dit post.
Dat heeft ze nu toch al meerdere keren uitgelegd?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:41
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Het is trouwens niet zo dat ik hier naar complimentjes loop te vissen met 1 van de twee fotoos.. ik wil jullie er alleen mee confronteren..
Ik heb er zelf dus gemengde gevoelens over. Op de eerste foto vind ik mezelf iets te dun. Ik was toen bij mijn 1.73, ongeveer 47 kilo (misschien minder). Op het tweede plaatje vind ik mezelf net iets te dik. Ik ben daar ongeveer 54 kilo.
Ik weeg nog steeds rond de 54 kilo, en ik probeer inderdaad ook te trainen (fiets sowieso al een uur per dag doordeweeks, minstens).. maar ik wil niet alleen strak zijn en gespierd zijn, maar ook dunner zijn.. ik wil dus hoe dan ook afvallen, afvallen is geen slap excuus om niet te sporten.
Maar mijn streefgewicht ligt niet zo laag; 52 kilo lijkt me ideaal. Ik heb dat maandenlang gewogen zonder er moeite voor te doen.

Maargoed ik zal jullie de rest van mn verhaal besparen

Cat
maar als je er mooi uit ziet.. wat maakt het dan uit wat de weegschaal zegt?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:04
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik vind wat sommige meisjes / vrouwen ( of hoe je het ook moet benoemen ) mooi slank, afschuwelijk. En dan heb ik het echt over het bewust uithongeren, of te wel anorexia slank. Tja, misschien kun je een kleinere maat broek aan ( wie wordt daar nu weer blij van ).
Het is gewoon . . . ( mijn verhaaltje ) mijn ex heeft anorexia ( nee daarom is et niet uitgegaan ) maar dat was gewoon niet leuk meer. Naast zorgen en alles er om heen. Zo dun, dan durf je haar niet eens meer normaal vast te houden, bang dat je alles breekt.

Dat zogenaamd "mollig" wat toch dun is, is gewoon veel leuker, mooier en alles . . . ook bij Cat
Oud 04-11-2002, 21:47
Herrie
Herrie is offline
DarkCat, ik vind de 2e foto veel mooier! Je hebt daar een veel mooiere uitstraling.

Je lichaam ziet er prima uit! Mooie vrouwelijke vormen, alles in de juiste proporties. Let niet altijd op de weegschaal, die liegt! Spieren wegen meer dan vet....

Ik heb ook wel eens op de weegschaal gestaan dat ik 78 kg woog, maar om te zeggen dat ik er toen dikker uitzag dan nu (72,5 kg)? Nee, ik trainde toen veel, wat er toe leidde dat ik gewoon zwaarder was...

Je ziet er gewoon goed uit! Die 47 kg zijn echt te weinig voor jou. Ik denk dat jouw ideale gewicht van 52 kg perfect is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:58
Verwijderd
aks je ietsje wil afvallen zonder meteen weer erg dun te worden zou ik gaan trainen. ik sport nu ook al een paar maanden en ben eigenlijk nog niet meer als 1 of 2 kilo afgevallen maar er is wel heel wat vet af, als in rondingen. dus alles is iets trakker, en beweegt niet meer zo. ik wilde eerst 10 kilo afvallen want dat had ik eraan gegeten, maar nu wil ik liever dmv sporten gewoon strakker worden, en het is gewoon ook gezonder als een dieet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 23:44
Verwijderd
je bent echt totaal niet dik

Je zou meer zoals ik moeten denken, ik ben 1.63 m en 55 kg en ik wil juist dikker worden, dat vind ik mooi
xx
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 11:45
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
maar als je er mooi uit ziet.. wat maakt het dan uit wat de weegschaal zegt?
Ik vind het niet mooi. Ik vind heel dun ook niet mooi, maar zoals ik er nu uitzie vind ik ook walgelijk.. Ik vind borsten en heupen best mooi, maar wil gewoon geen vet aan mn lijf.. als ik naakt voor de spiegel sta dan wil ik wel janken.. maarja, dat hoort erbij denk ik..
Oud 05-11-2002, 12:12
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik vind het niet mooi. Ik vind heel dun ook niet mooi, maar zoals ik er nu uitzie vind ik ook walgelijk.. Ik vind borsten en heupen best mooi, maar wil gewoon geen vet aan mn lijf.. als ik naakt voor de spiegel sta dan wil ik wel janken.. maarja, dat hoort erbij denk ik..
dan moet je denk gewoon veel sporten en erg gezond eten? of proberen je er bij neer te leggen hoe je eruit ziet enzo... ik vind je wel mooi
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 12:35
Verwijderd
Op de eerste foto vind ik je gewoon eng-dun eigenlijk. Het is echt niet mooi, ik vind het erg (jammer) als mensen zo willen zijn of dat mooi vinden eigenlijk.. de 2e is beter, je lijkt ook veel natuurlijker
En nogmaals: het aantal kilo's maakt niks uit, tis of je lekker in je vel zit (zonder aan kilo's te denken) en hoe je eruit ziet.. FUCK die kilo's!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:04
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Milk schreef:
En nogmaals: het aantal kilo's maakt niks uit, tis of je lekker in je vel zit (zonder aan kilo's te denken) en hoe je eruit ziet.. FUCK die kilo's!
In dat geval ga ik onbeperkt lijnen..
Oud 05-11-2002, 18:17
Denise84
Denise84 is offline
ik vind je op die foto echt veel te dun, ik weet zeker dat je nu veel mooier bent!
Oud 05-11-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
In dat geval ga ik onbeperkt lijnen..
Dan zit je heus niet meer lekker in je vel en dan zie je er ook niet uit! Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen iets te zwaar (of ietsjepietsjes te licht ) zijn wat gewicht betreft maar er wel gewoon goed en gezond uitzien. Er wordt tegenwoordig teveel naar de weegschaal gekeken, het gaat erom of je er gezond uitziet en of je gezond bent.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
euhm Cat... zoals ik je op de 2e foto zie, zie ik geen vet zitten hoor, jij hoeft echt niet verder af te vallen...
als jij nu al bijna wil janken als je naakt voor de spiegel staat, wil ik niet weten wat je doet als je voor de naakt voor de spiegel zou staan, en je zou mijn lichaam hebben...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:00
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Milk schreef:
Dan zit je heus niet meer lekker in je vel en dan zie je er ook niet uit! Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen iets te zwaar (of ietsjepietsjes te licht ) zijn wat gewicht betreft maar er wel gewoon goed en gezond uitzien. Er wordt tegenwoordig teveel naar de weegschaal gekeken, het gaat erom of je er gezond uitziet en of je gezond bent.
Gezond... tsja..
Maar als er geen weegschaal bestond, dan zou ik mezelf vergelijken op basis van kleding, etcetera.. en als ik alleen uit moest gaan van wat ik zag, dan ben ik zo klaar, want ik vind mezelf echt een enorme koe. Ik heb een bolle buik, vette benen, een ronde kop.. ik kan wel tevreden zijn met sommige dingen hoor.. maar dat dus niet.
Ik wil gewoon mooi slank zijn.. kweet niet..
Oud 06-11-2002, 12:08
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat een hoop mensen er veel voor zouden doen om eruit te zien zoals jij eruit ziet... je zal hier weinig aan hebben, ik wilde het toch even zeggen...
Oud 06-11-2002, 12:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
danique2 schreef:
aks je ietsje wil afvallen zonder meteen weer erg dun te worden zou ik gaan trainen. ik sport nu ook al een paar maanden en ben eigenlijk nog niet meer als 1 of 2 kilo afgevallen maar er is wel heel wat vet af, als in rondingen. dus alles is iets trakker, en beweegt niet meer zo. ik wilde eerst 10 kilo afvallen want dat had ik eraan gegeten, maar nu wil ik liever dmv sporten gewoon strakker worden, en het is gewoon ook gezonder als een dieet.
Idd en ik denk dat je door die lichaamsbeweging ook iets zelfzekerder wordt in plaats van te weinig te eten...( Ik vind het trouwens absoluut niet nodig om af te vallen, het spijt me het zo te moeten zeggen maar de eerste foto vind ik vreselijk akelig...je zag er zo veel te broos en breekbaar uit, alsof je met een klein tikje uit elkaar zou vallen ... Nu zie je er echt aantrekkelijk uit (vrouwelijk maar nog altijd mooi slank) maar ja als je dat zelf niet ziet, dan heb je daar misschien weinig aan...)
Kijk misschien es wat minder naar die weegschaal, en wat meer naar hoe je je erbij voelt? Voel je je trouwens lichamelijk niet beter nu je iets 'zwaarder' bent?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 12:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Gezond... tsja..
Maar als er geen weegschaal bestond, dan zou ik mezelf vergelijken op basis van kleding, etcetera.. en als ik alleen uit moest gaan van wat ik zag, dan ben ik zo klaar, want ik vind mezelf echt een enorme koe. Ik heb een bolle buik, vette benen, een ronde kop.. ik kan wel tevreden zijn met sommige dingen hoor.. maar dat dus niet.
Ik wil gewoon mooi slank zijn.. kweet niet..
Oordeel je daar zelf ook snel andere mensen op? Ik bedoel, vind je andere mensen snel dik of vind je je altijd dikker dan iemand anders? Gewoon nieuwsgierig...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 13:17
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Iedereen heeft het erover van: kijk eens wat minder naar de weegschaal, maar je weegt MAAR 54 kilo bij 1.71. Ik kan nog net niet zeggen dat het veel te weinig is, maar het is echt meer dan slank nog..
Oud 06-11-2002, 13:35
Snow White
Snow White is offline
Cat, had het een beetje 'wrong' begrepen. volgens mij ben je weer veel bezig met hoe je eruit ziet

Ik heb eens zitten uitrekenen, en je bmi is nog lager dan dat van moi!!
En iedereen zegt dat ik dun ben. En ik ben net nog 2 kilo afgevallen! Dus....volgens mij klopt jou lichaamsbeeld nog steeds niet helemaal! Een dikke kop en kont kun je gewoonweg niet hebben, zoiets bestaat niet met zo'n gewicht meisje!

So come on, and speak to yourself; this is just the way i am and i have to live with it.

liefs
Oud 06-11-2002, 18:19
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Oordeel je daar zelf ook snel andere mensen op? Ik bedoel, vind je andere mensen snel dik of vind je je altijd dikker dan iemand anders? Gewoon nieuwsgierig...
Nee, schijnbaar niet.. ik zie om me heen vooral slanke vrouwen.. ze zijn misschien niet zoveel slanker als ik, maar ze lijken veel slanker.. ze hebben allemaal van die mooie figuurtjes enzo..

Maarja.. het is niet zo dat ik er bizar veel mee bezig ben hoor..
Oud 06-11-2002, 18:29
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

De eerste foto vind ik ook niet erg mooi. Zoals je er nu uitziet zie je d'r een stuk gezonder en vooral mooier uit. Houden zo ...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:33
Herrie
Herrie is offline
Ik heb nog ff in de map met foto's rondgekeken en ik zag wat andere foto's van jou en hoe je er nu uit ziet

Echt, je ziet er gewoon goed uit! Je hebt echt gewoon een heel mooi figuur! Niets te dik ofzo, je gezicht is ook gewoon heel mooi op de manier zoals het nu is!

Ik vind je gezicht helemaal niet 'bol' of iets dergelijks! Je ziet er gewoon super uit!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 20:38
Verwijderd
ik vind allebei de foto's mooi
ook de eerste
de tweede ziet er wel iets gezonder uit vind ik, maar zoals ik al zei, ik vind ook de eerste foto mooi
toch zou ik zorgen dat je op je gewicht blijft wat je nu hebt
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
So come on, and speak to yourself; this is just the way i am and i have to live with it.

waar, helemaal waar
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:00
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Milk schreef:
waar, helemaal waar
Het is moeilijk jezelf te accepteren terwijl je weet dat je kunt veranderen..

Regels voor berichten