Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 18:03
katten
katten is offline
Hey ,
weet er iemand waar ik aan zo'n kabeltje kan geraken om m'n pc met m'n tv te verbinden ? Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 18:20
de postbode
de postbode is offline
wat voor kabeltje bedoel je? gewoon s-video neem ik aan. dit is bij elke hardware zaak wel te krijgen denk ik.

-de postbode-
Oud 28-10-2002, 18:25
katten
katten is offline
een kabeltje waarmee ik m'n pc met m'n tv verbind en zo divx kan bekijken op mijn tvscherm.

Citaat:
de postbode schreef:
wat voor kabeltje bedoel je? gewoon s-video neem ik aan. dit is bij elke hardware zaak wel te krijgen denk ik.

-de postbode-
Oud 28-10-2002, 18:54
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
katten schreef:
een kabeltje waarmee ik m'n pc met m'n tv verbind en zo divx kan bekijken op mijn tvscherm.
hieruit maak ik op dat je een tv-out hebt??
zo ja, dan kun je die kabeltjes echt bij iedere computerboer/elektronikazaak/warenhuis krijgen,

maar houdt er wel rekening mee dat je tv out (gele bus) alleen voor beeld is, en sommige tv's het niet doen als je er alleen beeld op aansluit. via scartaansluiting werkt wel altijd geloof ik, maar als je op je tv zo'n geel, rood, wit aansluiting hebt zitten moet je ook de line out van je geluidskaart ff verbinden met die witte en rode poort op je tv. afhankelijk hiervan moet je ook het juiste kabeltje aanschaffen.
Oud 28-10-2002, 20:20
Verwijderd
Hoeft niet persé te werken als je TV een scart ondersteunt. Doet mijn Nokia met scart ook niet. Het gaat er puur om of je TV S-Video ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Hoeft niet pers� te werken als je TV een scart ondersteunt. Doet mijn Nokia met scart ook niet. Het gaat er puur om of je TV S-Video ondersteunt.
Daar heb je ook connectors voor...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:32
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Daar heb je ook connectors voor...
Om de boel fysiek te laten passen ja, maar dan ondersteunt je TV nogsteeds GEEN S-video => zwart/wit beeld. Je moet dus zorgen voor een composiet signaal naar je TV toe.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:29
Talon
Talon is offline
maak je gewoon zelf..
2 van die stekkertjes halen in een elektroshop
ff stukje draad ertussen, solderen die hap
klaar is kees

voor afstanden boven de 20 meter heb ik gemerkt dat beter coax gebruikt kan worden..
Oud 02-11-2002, 18:59
Droyd
Droyd is offline
Waarschijnlijk mag ik geen nieuw topic openen dus post ik het hier maar...

Mijn TV heeft geen S-video, maar we hadden wel een kabeltje meegeleverd gekregen wanneer we onze comp kochten + gf2mx400...dat kabeltje was van s-video naar een gewoon video in signaal (?) composite geloof ik, kan dat (?) met een stekkertje...waarschijnlijk om in de video in te steken van je tv...die we ook niet hebben overigens, enkel op een tv die ik niet mag bezigen

Kan je de tvout op antenne krijgen? waarschijnlijk niet, (is breedband) dus ben ik gedwongen om scart te gebruiken! maar hoe begin ik daar aan, welke kabel moet ik dan kopen/maken?

Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:33
LB06
LB06 is offline

Je moet een kabel kopen die compatible is met je videokaart en je tv. Je moet gewoon even kijken welke van de 2 je videokaart heeft; composite of s-video. En je moet kijken naar je tv; SCART, s-video, of composite. Aan de hand van deze gegevens moet je kabeltje kopen. (s-video heeft wel een iets betere kwaliteit)

Let wel, als je tv alleen SCART heeft, heb je kans dat je alleen zwart/wit beeld krijgt (vooral goedkopere en/of oudere tv's). In dat geval heb je een probleem, tenzij niet al te oude VCR hebt met SCART, deze ondersteunt vaak wel kleurensignaal.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:54
Verwijderd
Er zijn gewoon van die blokjes die je in de scart van je tv kan proppen. Dan heb je meteen een s-video, composite (geel) en audio ingang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten