Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
3ffe:501:8:0:260:97ff:fe40:efab
||
![]() |
Citaat:
255 valt ook af..=broadcast ![]() |
![]() |
|
![]() |
IPv4 heeft nog wel meer problemen dan dat er te weinig IPv4's mogelijk zijn. Het protocol is ontworpen in een tijd dat er op internet nog alleen goedwillige personen bestonden. Implementatie verschilt ook per OS.
IPv6 heeft zo z'n voordelen die een lastige aantal IPv4 problemen oplost met bovenstaande in gedachte. Check o.a. deze site voor meer info. Een aantal voordelen: meer dan genoeg nummers, autoconfiguratie, spoof beveiliging. Het heeft echter ook nadelen: adressen zijn iets moeilijker te onthouden en het is nog niet het standaard protocol op internet.
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() het probleem wat jij beschrijft is met UDP, daarom is UDP feitelijk alleen geschikt voor broadcasting, niet voor 2-weg dataverkeer Citaat:
||
Citaat:
yep, da's waar. maar UDP is weer wel goed geschikt voor toepassingen waarbij het er niet zo zeer omgaat dat alle informatie aankomt maar wel dat het in een constante redelijk snelle stroom gaat. denk hierbij aan telefoneren over internet oid. -de postbode-
||
Citaat:
het enige andere probleem dat ik kan bedenken is het omgekeerde van wat hier boven staat. opdat TCP altijd zorgt dat all verzonden packets aankomen (zo niet dan worden ze opnieuw verstuurd) kan dit vertraging op leveren. iets wat je bijvoorbeeld in iets als voice over ip niet wil. in zo'n geval is UDP handiger. (zeg het als ik het fout heb.... ik ben nog niet zo'n held op dit gebied ![]() -de postbode-
||
![]() |
Citaat:
"Compared to IPX/SPX, the TCP/IP protocol stack is more susceptible to security breaches because of its open, trusting nature. Consider implementing a firewall and begin studying up on IP-related security issues." http://www.nwfusion.com/news/1999/1018feat.html "IPv4 had been sufficient for the past twenty years of its existence, but problems like network congestion and the shortage of IP addresses have plagued it. With an increasing number of devices getting added to the network everyday, this poses a huge problem. The other disadvantages of IPv4 include the lack of security and authentication inherent in the protocol." http://www.cswl.com/techguide/tech/i...gservices.html (vooral die effe lezen) en hier nog wat over de nadelen van TCP/IP http://theory.cs.uni-bonn.de/info5/p.../ertindex.html genoeg nadelen ? ![]()
||
Citaat:
![]() enneuh tja.. tcp/ip is een de-facto standaard dus het werd gewoon steeds meer gebruikt omdat anderen het ook gebruikten.. minder werk dan zelf een nieuw protocol ontwerpen waar toch geen enkele andere hardware/software mee kan communiceren
||
Citaat:
||
Citaat:
overigens lijkt dat ipv6 me knap ingewikkeld met letters ![]() ik meen getallen en letters t/m f? zoiets als in het binaire systeem geloof ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|