Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 19:36
groezel538
groezel538 is offline
De vader van een vriend van mij is overleden vorige week. Ik ben naar zijn begravenis geweest maar kreeg (o.a. vanwege drukte etc.) niet de kans om hem te condoleren, wat ik eigenlijk wel graag had willen doen (Ik heb hem vorige week overigens wel een kaartje gestuurd). Het probleem is dat ik hem al wel heel lang ken maar eigenlijk pas een paar maanden geleden wat closer met hem ben geworden. Toen zat ik nog bij hem op school. Nu niet meer en ik heb nu ook sinds 2/3 maanden een stuk minder contact met hem. Alleen via msn af en toe, en als ik hem tegen kom praat ik vaak even met hem. Ik wil hem heel graag steunen maar ik heb geen flauw idee of hij daar behoefte aan heeft. Ik zou hem wel willen bellen of bij hem langs gaan, om hem te laten zien dat ik het heel erg vind van zijn vader en hem wil helpen, maar ik weet niet of ik hem goed genoeg ken omdat te doen. Hij heeft me trouwens wel gezien op de begravenis, hij weet ieder geval dat ik er was. M'n moeder stelde voor dat ik hem gewoon een brief kon schrijven.
Wat moet ik doen, moet ik hem schrijven, bellen, langsgaan of gewoon maar zien, ik kom hem vast wel weer een keer tegen binnenkort.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2002, 19:51
jij
jij is offline
das wat minder natuurlijk... misschien bel je best eens, dan kan je ook vragen of hij eventueel eens wil afspreken als hij wil praten ofzo, kzou niet echt afwachten. een brief schrijven is ook een goed idee; mja of eens langs gaan! alle mogelijkheden zijn eigenlijk goed, je wil hem steunen, dus...
veel succes..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:20
MissyMe
MissyMe is offline
Als ik jou was zou ik eerst die brief schrijven voordat je hem gaat bellen. Mijn tante is 2 weken geleden overleden. Ik heb mijn nichtje toen via msn gevraagt of ze wilde dat ik er ffies belde.
Maar dat vond ze te moeilijk en had ze totaal geen behoefte aan.
Ik spreek haar nu gewoon over msn en we hebben afgesproken dat als ze behoefte heeft om te praten, dat ze mij dan belt.

Ik weet natuurlijk niet of die jongen er wel behoefte aan heeft, maar dat kun je hem altijd ffies vragen over msn bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:37
coecie
coecie is offline
ik heb hetzelfde meegemaakt met een vriendje van me... heel lang wilde hij er nooit over praten, omdat ik het toch niet kon begrijpen, en gingen gewoon met elkaar om en leuke dingen doen, op een avond, toen we heel dronken waren geworden heeft ie alles aan me verteld en hebben we samen heel erg hard gehuild, nu belt ie me altijd op of komt hij langs als ie er mee zit...

schrijf een brief, waarin je niet alleen schrijft dat je hem zo graag wil steunen, en wilde dat er iets was dat je voor hem kon doen, maar dat je gewoon ook de vriendschap mist die jullie hebben, en of hij jou niet ook mist en dat je dingen kunt doen om zijn gedachten te verzetten als hij niet wil praten...
het is heel klote *sterkte*
Oud 12-11-2002, 09:04
20marianne12
20marianne12 is offline
Een brief schrijven lijkt me idd de beste oplossing. Voor hem is het ook fijn om een brief te krijgen. Tenminste ik vond het fijn om brieven te krijgen nadat mijn vader was overleden. Op zo'n moment had ik niet echt veel behoefte aan mensen, maar brieven waren des te fijner. En laat in de brief iets doorschemeren dat je snel weer eens iets wil afspreken ofzo.
Sterkte ermee !
Reageren

Regels voor berichten