Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 16:10
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb een klein wit gevoelig stipje helemaal achterin mijn mond. Volgens mij is het een aft (want die heb ik vaker gehad, en het ziet er hetzelfde uit).
Alleen de plaats is ongewoon blijkbaar. Want op de meeste sites en in boeken staat dat aften meestal op het slijmvlies van de wang, in de ruimte tussen de tanden en de wang, op de (binnenzijde van) lippen of onder de tong zitten

Nu vroeg ik me af of dit dan tóch iets anders kan zijn. Het zit zeg maar op zo'n amandelvormig stukje achterin de mond vlak voor de slokdarm. (ik kom even niet op de naam ).

Het is net of er iets steekt als ik iets doorslik.

Dus wat kan het zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:18
Verwijderd
Ik denk toch idd een aft of iets van een (ander soortige) ontsteking...als het niet binnen een paar dagen weg gaat (wat een aft meestal wel doet), kan je altijd even langs de dokter gaan (kan nu ook, maar ja).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:06
Balance
Balance is offline
Ik heb het een aantal weken terug ook gehad en was ook verrast door de plek. Maar het bleek idd een aft te zijn.
Hij ging ontzettend moeilijk weg bij mij (helaas). Wat ik heb gedaan is veel water drinken, goed tandenpoetsen (het liefst met bijv. paradontax) en met bijv. oral B spoelen.
Tegen de pijn helpt het om er ijs tegen aan te houden en desnoods een paracetamol te pakken (als het net zo pijn doet als destijds bij mij).
Oud 12-08-2004, 10:21
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-08-2004 @ 00:06 :
Ik heb het een aantal weken terug ook gehad en was ook verrast door de plek. Maar het bleek idd een aft te zijn.
Hij ging ontzettend moeilijk weg bij mij (helaas). Wat ik heb gedaan is veel water drinken, goed tandenpoetsen (het liefst met bijv. paradontax) en met bijv. oral B spoelen.
Tegen de pijn helpt het om er ijs tegen aan te houden en desnoods een paracetamol te pakken (als het net zo pijn doet als destijds bij mij).
Ik had een half jaar geleden (ofzoiets) een aft aan de binnenzijde van mijn lippen. Dus steeds als ik ging praten of eten of ook maar iets bewoog had ik er pijn aan
Gelukkig zit het nu op een plek waar vrijwel geen wrijving ontstaat. Alleen met eten. Ik heb dan ook alleen een beetje pijn tijdens het eten. Verder niet. Dus daar heb ik geluk mee

I.i.g. bedankt voor de tips. Koud water werkt bij mij erg goed.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:00
Verwijderd
Ik heb vanalles geprobeerd tegen aften. Aanstippen met een speciaal jodium achtig middeltje. Zuigtabletten. Niets helpt echt goed. Je bent gewoon een week de pineut met zo'n aft in je mond.

Wat het beste helpt bij mij: veel drinken, tandenpoetsen en spoelen met zout water. Eventueel gewoon zout op de aft doen en uitbijten. AUW! Daarna voelt het een tijd lang beter.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 12-08-2004 @ 11:21 :
Ik had een half jaar geleden (ofzoiets) een aft aan de binnenzijde van mijn lippen. Dus steeds als ik ging praten of eten of ook maar iets bewoog had ik er pijn aan
Gelukkig zit het nu op een plek waar vrijwel geen wrijving ontstaat. Alleen met eten. Ik heb dan ook alleen een beetje pijn tijdens het eten. Verder niet. Dus daar heb ik geluk mee

I.i.g. bedankt voor de tips. Koud water werkt bij mij erg goed.
Momenten dat ik GEEN aften heb zijn bij mij helaas erg zeldzaam, dus wat dat betreft kan ik er over meepraten
Maar zo naast m'n amandelen was wel een rotplek. Dan kan je het namelijk ook niet aanstippen met aanstipvloeistof en voel je het met elke keer dat je slikt en eet (dat was bij mij tenminste zo).
Oud 12-08-2004, 12:13
Stampertje
Stampertje is offline
Hier is wat je moet doen naar huisarts gaan en naar "Daktarin" vragen das een medicijn dat je met een wattenstaafje op de aft doet. doe dit elke ochtend en avond .Dan moet het weg gaan
(dit is echt zeer betrouwbaar wat ik vertel, heb het zelf best vaak meegemaakt )

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 12:15.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten