Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 15:41
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
12

Ik las laatst dat hoogstwaarschijnlijk Milaan-SanRemo en de Ronde van Lombardije uit de wereldbekercycles geschrapt worden omdat de Internationale wielerbond (UCI) geen overeenstemming kan vinden met de RAI om de wedstrijden live op de beeldbuis te brengen. De uitzendrechten van de RAI zijn namelijk hoog te noemen zo was het ook met de Italiaanse voetbalcompetitie, die daardoor met 2 weken werd uitgesteld omdat de clubs niet tot overeenstemming kwamen met de RAI.

Ik zou het spijtig vinden mochten deze 2 wielerklassiekers en tevens ook mooie klassiekers verdwijnen uit de wereldbeker.
Want de Poggio en de klassieker van de vallende bladeren zijn toch min of meer monumenten in de wielersport.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 16:11
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
De uitzendrechten van de RAI zijn namelijk hoog te noemen zo was het ook met de Italiaanse voetbalcompetitie, die daardoor met 2 weken werd uitgesteld omdat de clubs niet tot overeenstemming kwamen met de RAI.
van deze zin snap ik niks

verder maakt het denk ik weinig uit.
Het zijn geen klassiekers meer. en dan dus? het is vlak na de tirreno-adriatico en een deel van de renners is dus in Italie en zal dus waarschijnlijk toch wel meedoen aan milaan - san remo. Omloop het volk, de waalse pijl enz bestaan ook nog steeds.
Voor de ronde van Lombardije zal het probleem iets groter zijn omdat het net tussen de vuelta en het WK zit. Zou jammer zijn, mooie wedstrijd (mooier dan milaan - san remo vind ik)

uw bron?
Oud 21-11-2002, 17:37
Boogie
Boogie is offline
Ik heb informeel ook zoiets gehoord inderdaad. Maar het is wat aan de late kant om nog andere WB-wedstrijden aan te wijzen.

Een bron is inderdaad wel gewenst.
Oud 21-11-2002, 17:45
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ok het is zeker wat te laat mocht het waar zijn ( is nog steeds niet zeker ) dat ze niet doorgaan om nog 2 andere wedstrijden tot wereldbeker te maken!!!!
Maar het bijkomende probleem is dan, Welke bestaande wedstrijden worden dan wereldbeker????
Op/rond die datums dat normaal Milaan-SanRemo en de Ronde van Lombardije worden gehouden.

Of ze moeten het gewoon bij 8 wb wedstrijden houden dan en de puntentelling aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 17:53
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Bron: Dagblad de Limburger ( 2 tal weken geleden )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 19:29
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Hier heb je zo'n bron:

komt van www.cyclingnews.com

Milan-San Remo and Lombardy out of the World Cup?

The ongoing TV rights dispute involving a number of major Italian races could lead to the exclusion of Milan-San Remo and the Giro di Lombardia from the World Cup, if those races aren't broadcast throughout Europe. At the last meeting of the Professional Cycling Council, a resolution was approved in that direction.

MSR and Lombardy to be removed from World Cup?

The UCI has reiterated its position on the Italian monuments Milan-San Remo and Giro di Lombardia, threatening to remove them from the World Cup next season. The reason being that the TV rights to the Italian races are considered by most other countries to be too expensive, thus two of the world's biggest one day races will not get much air time outside Italy.
The rights are held by RAI, which has a conflict with the European Broadcasting Union (UER) about the costs of TV rights.

sorry dat het in engels is maar dit is de eerste site waar ik zo'n bron over dit onderwerp gevonden heb.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:25
Paultjes
Paultjes is offline
Van mij mogen ze de primivera der meteen uitflikkeren
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 21:07
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Paultjes schreef:
Van mij mogen ze de primivera der meteen uitflikkeren
en van mij niet

maar verder lijkt het inderdaad wel serieus hoewel het ook alleen maar dreigen kan zijn (bijvoorbeeld staking serie a clubs)
echt vervangers zou ik zo niet kunnen opnoemen. Moeten wel een beetje uit die buurt komen. In toscane had je zon wedstrijd geloof ik
maar verder...

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:56
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Je hebt genoeg mooie wedstrijden die Milaan SanRemo en de R/V Lombardije kunnen vervangen alleen zijn het dan wedstrijden binnen Italie.
Voor Lombardije heb je zoiets als R/v Piemonte, Milaan-Torino, Giro di Lazio al is die in September etc maar daar zul je dan hetzelfde probleem hebben, de tv rechten.

Maar zoals je al zegt ik denk dat het gewoon dreigen is en dat ze in die tijd wel een overeenstemming gevonden hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten