Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 16:33
Sublime85
Sublime85 is offline
Kan je aan 2 dingen tegenlijk denken ??? bv als ik denk sex...kan ik niet tegelijk auto denken wel erna....MAAR je kan wel aan iets in het geheel denken....??? Wat denken jullie
Je kan ook niet over iets praten en over iets anders (goed denken)
Zou dat met training wel kunnen...of alleen vrouwen

greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 18:28
sgoku01
sgoku01 is offline
Bedoel je zoiets als met je ene hand een ander ritme slaan dan met je andere hand en dat soort dingen??
Volgens mij als je oefent, lukt het wel
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:33
Sublime85
Sublime85 is offline
Ja dat weet ik .......maar je kan niet bv...geconcentreerd um Huiswerk maken en met je moeder praten over hoeveel zakgeld je wilt...en dat soort dingen....Dat drummen is zoiets van...dat je ook kan fietsen en praten tegelijk...maar als je bij het fietsen moet reageer stop je ff met het gesprek en let je ff ALLEEN op...

Greetz
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:00
MacArt
MacArt is offline
in een zekere mate is het wel mogelijk denk ik, maar ik denk dat het meer een soort multitasking is, de gedachten gaan om en om..

ik merk zelf vaak dat als iemand wat zit te vertellen dat ik niet alles hoor omdat ik aan andere dingen denk..
Oud 08-11-2002, 14:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Moet je maar es proberen om met je linkerhand een tekening te maken en met je rechterhand sommen opschrijven, toevallig van reclame gezien
Oud 12-11-2002, 12:40
Mafheid
Mafheid is offline
Als je jezelf daar eindelijk toe krijgt, zou je dan niet het risico kunnen lopen dat er enigzins verwarring kan optreden en de beide gedachte zich gaan mixen, als je je concentratie verliest, waardoor je bijv. ineens het bedrag van je zakgeld combineert met t jaartal waarin napoleon de slag bij waterloo streed en dus toch maar beter wat meer manschappen in kon zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:24
NielZ
NielZ is offline
Het lijkt mij vrij moeilijk, ook met training. Ik denk/vermoed dat de capaciteit van de hersenen daarvoor gewoon niet groot genoeg is.
Je zou eventueel heel snel telkens van 'onderwerp' kunnen wisselen, maar in de praktijk leidt dat altijd tot verwarring en kwaliteitsverlies (dwz je maakt je sommen verkeerd, en je gebruikt rare, slecht lopende zinnen in je gesprek )
Oud 14-11-2002, 15:32
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ow ik ken wel iemand die een paar dingen tegelijk kan doen or. Zat-ie bijvoorbeeld wiskundesommen uit te leggen aan zn zusje, te bellen met zn moeder en tv te kijken. En ook alles volgen en niet "multitasken".
Maar zo bijzonder is dat toch niet? Ik zit ook vaak genoeg te praten, in mn hoofd al de tegen- en voorargumenten af te wegen, en ondertussen te lezen oid. Of gewoon huiswerk doen en muziek luisteren.
Oud 30-11-2002, 13:35
siem85
siem85 is offline
Als de hersenen van de mens net zo zouden werken als de processor van een computer dan zou het niet kunnen. Je krijgt te maken met een bottleneck, een flessenhals. De processor kan geen 2 dingen tegelijk doen, wel heel snel achter elkaar.

Grtz,

Simon
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 14:49
Verwijderd
Draai maar eens met allenbei je handen de tegen gestelde richting in, dat is een goeie test maar o zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:52
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Draai maar eens met allenbei je handen de tegen gestelde richting in, dat is een goeie test maar o zo moeilijk.
leuk voorbeeld.
dat lukte mij in 1 keer, terwijl mijn familie het helemaal niet lukt (tenminste vandaag niet).

komt omdat ik drummer ben denk ik.

volgens mij komt het doordat je dan de linker en rechter hersenhelft elk een apart ding moet laten doen en dat zijn ze niet gewend om 2 verschillende handelingen te laten doen.. het is een zeflbedachte theorie hoor
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 08:21
Drizzt
Drizzt is offline
Het menselijkinformatieverwerkingssysteem kan maar een beperkt aantal dingen tegelijk doen, onafhankelijk van het soort mentale proces. Het is moeilijk op meer dan een bron van informatie tegelijk te letten, moeilijk om tegelijkertijd meer dan een feit uit het geheugen op te halen. Je kunt wel bepaalde handelingen tegelijkertijd uitvoeren, mits enkele handelingen (voor jou) hoogst automatisch zijn. Ook oefening maakt meer mogelijk... Dus als jij erg vaak aan seks denkt, kun je wellicht tegelijkertijd ook wel aan autos' denken

Bron: Ashcraft, M.H. (1998). Fundamentals of Cognition.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten