Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ga toch ook gewoon naar school als het 25 graden is en als ik last heb van hoofdpijn? komop zeg! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Voor scholen geldt ook de Arbowet, meen ik onthouden te hebben van vorig jaar.. Ze moeten je dus een koele plek kunnen bieden waar je de hele dag kan werken.. Helaas geldt dat niet voor lokalen waar je maar een uurtje zit..
||
Citaat:
||
Citaat:
en ik denk niet dat je mag weigeren. Veel scholen hebben trouwens een tropenrooster als het zo warm is, waardoor je 's middags vrij bent.
|
Verwijderd
|
ik zou eerst maar eens afwachten tot je daadwerkelijk weer naar school moet. In die 'aantal weken' kan het weer weer helemaal veranderd zijn. Ik zou je d'r maar niet al te druk over maken..
Wat je ook kan doen: je eigen ventilator meenemen ![]() ![]() Nog een optie: een plantenspuit ![]() ![]() maar goed.. Ik raad je aan om pas een dag of 2 van te voren over de (eventuele!) hitte te gaan piekeren, inplaats van je in de vakantie druk te maken over mogelijk niks. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik ken ut wel zeg, wij zaten bij Engels altijd in en lokaal waar in de zomer warme verwarmingsbuizen doorheen liepen, het was daar zo warm dat ik een keer gewoon in slaap ben gevallen (lag ook aan de leraar hoor!!
![]() ik ga altijd met een schrift wapperen als het warm is maar dan worden leraren boos (niet dat ze zoiets zelf noooit doen) ik denk dat je een te heet lokaal wel kan weigeren maar ik weet niet of dat van de school mag. ik zou als ik jou was gewoon een plantenspuit en een waaier meenemen.
||
Citaat:
Misschien kan je vragen of je leraar buiten in de schduw les wil geven. Doe ze bij ons soms in het parkje achter de school.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij ons hebben de computerlokalen dus geen airco, ook het Open Leer Centrum (pc-zaal..) heeft geen airco. Nou kan bij ons wel overal een raam open, meestal is dat wel genoeg, behalve in dit weer.. Maar airco vinden ze vette onzin.. Vandaar mijn opmerking ![]()
|
de arbo wet geldt ook voor scholen. alleen is dit een gedoog beleid voor scholen. je moet zoveel vierkante meter werkruimte hebben dat zou willen zeggen ongeveer 6 per klaslokaal ofzo maar daar let niemand op. als het om je lichamelijke gezondheid gaat moet je dat tegen de conrector zeggen en als die niet wilt luisteren moet je voogd opbellen dan zal het wel lukken
||
Citaat:
|
IK zit op een hele moderne school dus de ramen kunnen niet open
![]() ![]() Maar we hebben wel iets van een luchtverversingssysteem maar dat is nou ook niet je van het als het buiten 30 graden is. En je kunt niet wijgeren (als scholier of student zijnde) om geen lessen te volgen in een te heet lokaal. Maar voor een docent is dat anders als je een beetje een leuke docent hebt kum je hem misschien zo ver krijgen dat hij de les laat vervallen of verkort door laat gaan. |
![]() |
|
Bij ons zouden ze zich er iig niets van aantrekken als je zou zeggen dat je vrij wilde omdat het te warm was...
Sommige aardige leraren willen nog wel eens naar buiten verhuizen als het echt heel warm is en ze met een kleine klas zijn... Misschien is dat een idee, vragen of je buiten les kunt hebben? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
als de temperatuur in een klaslokaal boven de toegestane arbo wet is mag je de les weigeren. hoeveel dat is weet ik niet ik kon het niet opzoeken. en volgens mij ga je er wel overheen op de meeste scholen rond deze tijd
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|