Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 05:46
murwari
murwari is offline
1. Hoe ziet jouw klaslokaal eruit? (of meerdere lokalen?)
2. Wat is je mening hierover?
3. Wat zou je willen veranderen (realistisch) en hou zou je dit willen doen...

Ik moet voor een project op school een lokaal inrichten (met oog voor inrichting, akkoestiek, rustige sfeer,....) Ik vroeg me af wat jullie meningen zijn over een ideaal klaslokaal.
Oud 08-11-2002, 06:54
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Bij ons verschilt het heel erg. Ik zal van alles het 'beste' pakken.

In ons schrijflokaal hebben we van die in hoogte verstelbare tafels staan, ik vind dat heel handig, je kunt hem precies op de goede hoogte zetten en dan ook nog met het voor jou goed hellende vlak. 'k vind het altijd gezellig ed als de tafels in kleine groepjes staan (weet niet of dat in België 'kan', maar goed ), zodat je niet twee aan twee in rijen zit.

Verder vind ik het altijd wel leuk als een lokaal leuk aangekleed is. Dat is bij ons vooral bij het geschiedenis- en het montesorrilokaal het geval. Daar staan allerlei dingen in die met het vak te maken hebben. Ow, en het teken- en handvaardigheidlokaal, daar staan altijd werkstukken van studenten, ook heel leuk.

Ik vind een praktisch, maar wel gezellig in gericht lokaal (niet zo'n kaal lokaal) het 'fijnst'. En ramen, zodat er veel licht naar binnen valt, je lekker naar buiten kan kijken als je daar zin in hebt en je iig niet zo'n opgesloten gevoel hebt. En ze kunnen open = frisse lucht.

Zo iets?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:03
autodropje
autodropje is offline
uhm veel ramen en wat posters, kvind het persoonlijk nogal lelijk en saai. Overal ongveer dezelfde talfels en stoelen die niet verstelbaar zijn. En in sommige lokalen nog wat kasten.
Oud 09-11-2002, 11:33
murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k vind het altijd gezellig ed als de tafels in kleine groepjes staan (weet niet of dat in België 'kan', maar goed ), zodat je niet twee aan twee in rijen zit.

Maar ik mag bv een klaslokaal inrichten waar mijn klas lesheeft ...

(we wisselen van lokalen) maar ook 1ste jaars en die kunnen niet echt zo super rustig in en klas opletten op die groeperings manier
Oud 09-11-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Maar ik mag bv een klaslokaal inrichten waar mijn klas lesheeft ...

(we wisselen van lokalen) maar ook 1ste jaars en die kunnen niet echt zo super rustig in en klas opletten op die groeperings manier
Bij ons zitten ze op sommige scholen in groep 3 (6-7 jarigen) al in groepjes. Gaat best. Tis iig gezellig en ze werken best goed door. Ligt ook aan de leerkracht en aan wat je gewend bent, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:18
Lyx
Lyx is offline
euhm.... soort bioscoopzaal waar 1000 man erin kan

maargoed

meestal is het gewoon standaard... alle klaslokalen lijken opelkaar
Oud 09-11-2002, 14:35
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
beetje standaard maar dan met extra grote ramen lijkt het zodat iedereen goed kan zien wat zich buiten afspeelt
Oud 10-11-2002, 09:17
murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bij ons zitten ze op sommige scholen in groep 3 (6-7 jarigen) al in groepjes. Gaat best. Tis iig gezellig en ze werken best goed door. Ligt ook aan de leerkracht en aan wat je gewend bent, denk ik.
Daar heb je gelijk om, maar ik moet spijtig genoeg toegeven dat dat groepjes werk eigenlijk ook erg moeilijk zal zijn voor mijn klas . Er zitten bijvoorbeeld wel enkele mensen in die nog niet eens aandacht voor de les hebben in gewone rijtjes, en al praatjes zitten te maken.

Ik had ook in mijn hoofd om de bankenschikking te wijzigen, en dacht daarom aan de groepering. Maar ik twijfel..

Tis niet de leerkracht alleen hoor, tis gewoon de klas en de gewoonte ervan. Want het is eigenlijk zo wel in elke les
Oud 10-11-2002, 09:18
murwari
murwari is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
beetje standaard maar dan met extra grote ramen lijkt het zodat iedereen goed kan zien wat zich buiten afspeelt
Ik krijg de kans om de inrichting te wijzigen, ik denk dat ze niet blij zijn als ik de ramen ga vergroten

Maar idd grotere ramen zou wel fijn zijn...
Oud 10-11-2002, 09:19
murwari
murwari is offline
Citaat:
autodropje schreef:
uhm veel ramen en wat posters, kvind het persoonlijk nogal lelijk en saai. Overal ongveer dezelfde talfels en stoelen die niet verstelbaar zijn. En in sommige lokalen nog wat kasten.
Ja wat betreft die muurbekleding, daar had ik ook al aan gedacht.
Ik zit in een sociale richting op school (psychologie, pedagogiek, hulpverlening,...) Misschien enkele leuke ideeën om de muurbekleding in dat thema te kunnen houden?

Er zijn natuurlijk wel enkele posters van hulporganisaties, maar wat nog meer?
Oud 10-11-2002, 09:28
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef:
Ja wat betreft die muurbekleding, daar had ik ook al aan gedacht.
Ik zit in een sociale richting op school (psychologie, pedagogiek, hulpverlening,...) Misschien enkele leuke ideeën om de muurbekleding in dat thema te kunnen houden?

Er zijn natuurlijk wel enkele posters van hulporganisaties, maar wat nog meer?
Tekeningen, werkstukken enz. van kinderen? Dan ben je al een heel eind, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 09:32
murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Tekeningen, werkstukken enz. van kinderen? Dan ben je al een heel eind, denk ik.

Ons tekenen/platisch werk is vorig jaar afgerond, misschien kunnen we wel wat voorzien na kerst als we onze theatervoorstelling hebben afgerond en tijdens die uren wat in elkaar kunnen steken

Ik had misschien ook gedacht aan iets informatief betreffende studiekeuzes en dergelijke..
Oud 10-11-2002, 15:55
alpha
alpha is offline

1. Elk lokaal is anders, maar over het algemeen zijn ze zeer saai. Ze zijn ruim, wit en kaal. Alle leraren hebben alles netjes op stapeltjes of achter een deur in de kast.

2. Ik vind dit saai. We hebben een leraar en die heeft het hele jaar door een kerstboom in zijn lokaal. Dat lokaal is ook veel gezelliger, het heeft een televisie MET kabel. (in de andere lokalen is dat niet, alleen in de economie- en maatschappijleerlokalen)

3. Ik zou het niet gek vinden om wat meer kleur in de school te brengen, alles is wit met grijs en dat gaat op den duur heel erg vervelen. Een leuke poster maakt het al een stuk beter.
Oud 10-11-2002, 20:11
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ow ja kleuren
warme kleur muren
niet wit maar net iets rood of geel erdoor
en zandkleurige bankjes en van dat hele lichte hout (berken?) stoelen
Oud 10-11-2002, 20:40
charly not
charly not is offline
uuhm, sommige zijn best mooi eigenlijk, maar sommige ook spuug lelijk, wit en leeg en VOORAL HEEL ERG KOUD.
Uhm, ja het is een school. En ik vind het wel leuk als het lokaal er enigzins een beetje behoorlijk uitziet. --> iets met posters ofzo of weet ik veel (wat overigens bij mij op school wel zo is)
3. Wat zou je willen veranderen (realistisch) en hou zou je dit willen doen... [/B]
Aan de lokalen verder niks, maaaaaaaaar de verwarming mag het wel doen
Oud 10-11-2002, 20:53
Miess
Miess is offline
[QUOTE]murwari schreef:
[B]1. Hoe ziet jouw klaslokaal eruit? (of meerdere lokalen?)
De lokalen waarin ik zelf lesheb zijn college zalen, dus net als bij Lyx een soort bioscoopzaal. Het lokaal waarin ik zelf lesgeef ziet er als volgt uit: het is een vierkant lokaal; iedereen zit in groepjes; hangen een paar posters, één van Southpark, één van U2, één van didi en dexter en de allerbelangrijkste (deze is dan ook het grootst): een megaformaat poster van PSV.
De collegezalen zijn erg duf. Het lokaal waarin ik zelf lesgeef vind ik wel leuk.
3. Wat zou je willen veranderen (realistisch) en hou zou je dit willen doen... Niets
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 11:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
[QUOTE]murwari schreef:
[B]1. Hoe ziet jouw klaslokaal eruit? (of meerdere lokalen?)

1. BORING allemaal hetzelfde, tis steenkoud, af en toe een dooie plant en bij handvaardigheid flikkeren er schilderijen naar beneden.
2. Ik moet nodig een valhelm+mega dikke jas kopen
3. ehm....schoner, warmer en schilderijen die blijven hangen
Oud 17-11-2002, 13:27
Sellfish
Sellfish is offline

zo ziet 1 van mijn lokalen eruit, het is wel mooi omdat het nieuwbouw is...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 13:51
Verwijderd
Meestal zien de lokalen er saai uit. Alleen het natuurkundelokaal en het Klassieke Talen lokaal zijn niet saai. Het meubulair is normaal (lees: niet in hoogte verstelbaar, van hout en metaal). Ik zou er graag meer ramen in willen hebben, en wat meer posters e.d. aan de muren.

[edit]

Aquaria zouden ook leuk zijn
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:47
Black Sugar
Black Sugar is offline
Uhm, verschilt per lokaal. er staat in wat nodig is en elke leraar heefd z'n eigen lokal dus die maakt er wat leuks van. Hangen vooral veel tekeningen en posters. Maarja das ook niet echt gek op zo'n school als ik op zit. Ach het verschilt enorm maar ziet er allemaal wel aardig uit.
Oud 19-11-2002, 10:48
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Sellfish schreef:

zo ziet 1 van mijn lokalen eruit, het is wel mooi omdat het nieuwbouw is...
Wel een beetje saai. Wiskunde oid? Vertel die leraar dan eens even dat er voor elk vak hele mooie posters zijn
(wiskunde -> Esher posters )
Oud 24-11-2002, 17:59
sterre
sterre is offline
al onze klaslokalen zien er hetzelfde uit. witte muren, tegelvloer en een bord vooraan in de klas. en dat is het. wat ik wil veranderen? geen witte muren, een andere vloer (want deze is zo kil en koud), en zelf iets van posters of versieringen in de klas aanbrengen! en goede banken, niet zo van die lelijke versleten oude bankjes die volhangen met kaugom.
Oud 24-11-2002, 18:05
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
murwari schreef:
1. 't leslokaal is redelijk groot. 1 muur is bewerkt met verf ed,
de andere hangen vol met posters.
't praatlokaaltje is rustig, wit met wat posters,
een prikbord met mededelingen, een keukentje.
2. Btje wild, maar wel leuk
3. Iets rustiger, minder posters, minder felle kleuren.
Met een potje verf ofzo
Oud 25-11-2002, 15:16
Studentje
Studentje is offline
Van kleine hokjes waar net 10 man in passen tot zalen voor ik-weet-niet-hoeveel mensen, hier kan het allemaal...
Reageren

Regels voor berichten