Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 21:06
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik begrijp het eigenlijk niet helemaal, maar ik ben al lang 20, en ik heb nog steeds "last" van jeugdpuistjes. Niet veel ofzo, maar ik heb bijv. 2 weken helemaal niks, en dan staat op een morgen mijn voorhoofd weer helemaal vol.

Ook altijd op dezelfde plaats, mijn voorhoofd dus, op mijn kin oid heb ik dat niet, eigenlijk waar ik mezelf scheer dan.

Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Ik neem aan dat ik (jeugd)puistjes wel kan voorkomen, nou jah, een beetje dan. (Ik weet trouwens niet of ik nu moet spreken van jeugdpuistjes, omdat ik mezelf niet echt "jeugd" meer vind, maar dat kan aan mij liggen.)

Maar het zit dus zo, ik voel mezelf d'r gewoon niet echt zeker bij, als ik puistjes heb. Ik weet dat er mensen zijn die het veel erger hebben, maar ik stoor mezelf d'r gewoon aan, aan al die lelijke rode bulten op me kom.

Ik haal ze het liefst open met een schermes en dan lekker uit laten bloeien, maar daar word het alleen maar erger van.

Wat kan ik doen ter voorkoming van ze, en wat kan ik doen, als ik ze al heb?

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (11-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (11-02-2002).]
Oud 11-02-2002, 22:50
Marcade
Marcade is offline
Proberen uit te vinden waardoor het komt.

Ik weet bij mij (ben 21) dat ik nog wel is wat puistjes krijg, als ik gestressed ben, of slecht geslapen heb.

En ook als ik me niet was en niet scheer ..

Bij mij heeft het heten van bepaalde dingen weer er geen ene reet mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 23:04
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Jah, nu je het zegt, ik ben (vanwege carnaval, de meeste weten niet wat dat is) heel de dag en nacht uit geweest, flink gezweet, en weinig en slecht geslapen.
En veel friet gegeten.

Daar zou het van kunnen komen, maar gaat dat zo vlug dan?
Ik bedoel: Zaterdag ben ik uit gegaan, en zondagavond had ik ineens heel mijn voorhoofd onder de puisten zitten, terwijl ik ze zaterdag niet had, jah 2 ofzo...

Dus misschien komt het toch wel door stress ofzo...
Oud 12-02-2002, 10:08
Requiem II
Requiem II is offline
Het is duidelijk geen hormonaal probleem als ze alleen op je voorhoofd zitten.

Met uitknijpen van die puistjes moet je wel goed ontsmetten erna want anders krijg je alleen maar meer puistjes.

Zou misschien ook wel een soort allergische reactie kunnen zijn? Sommige mensen krijgen ook snel puistjes bij veel alcohol gebruik.

Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en kijken wat die te zeggen heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 13:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
Requiem II schreef:
Het is duidelijk geen hormonaal probleem als ze alleen op je voorhoofd zitten.
hoezo niet?

ik heb ze namelijk ook niet overal, maar alleen op bepaalde plekken in m'n gezicht. volgens mij is dat vrij normaal.

verder: gewoon altijd veel water blijven drinken en biergisttabletjes eten. het is volgens mij normaal dat je op je 20e nog jeugdpuistjes hebt en zeker als het er niet zo veel zijn. m'n broer is 24 en die is er nu eindelijk helemaal vanaf, lijkt het.
Oud 12-02-2002, 15:55
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Dat het met voedsel te maken heeft is onzin. Dus niet door friet of chocolade.

Wat je er tegen kunt doen weet ik niet, ik heb altijd spul er tegen gebruikt en heeft nooit geholpen, dus ik heb maar afgewacht tot het minder werd ..
Oud 12-02-2002, 18:04
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Dat het met voedsel te maken heeft is onzin. Dus niet door friet of chocolade.

Wat je er tegen kunt doen weet ik niet, ik heb altijd spul er tegen gebruikt en heeft nooit geholpen, dus ik heb maar afgewacht tot het minder werd ..

dat isa helemaal geen onzin dat t door voedsel kan komen.. sommige mensen krijgn van chocola eten veel puistjes, onder andere mij.. dus kan best door voedssel zijn

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:55
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
dat isa helemaal geen onzin dat t door voedsel kan komen.. sommige mensen krijgn van chocola eten veel puistjes, onder andere mij.. dus kan best door voedssel zijn

Er zitten in chocolade GEEN stoffen die ervoor zorgen dat je meer jeugdpuistjes krijgt. Misschien dat jouw huid er vetter door wordt, maar het is beslist geen algemene regel dat chocolade voor jeugdpuistjes zorgt. Dat is een fabeltje.

Regels voor berichten