Advertentie | |
|
![]() |
|
ga dr eens mee expirimenteren
![]() In theorie zou het mogelijk moeten zijn, maar ik denk dat het op een gegeven moment niet meer om aan te horen is. Als je naar de muziekwetenschap kijkt, zie je dat niet alle noten en akkoorden goed met elkaar samenvallen, dus op een gegeven moment krijg je wel de grens tussen muziek en herrie....
|
De melodie kan verschillend zijn, maar op iedere tel moeten de noten van de melodieën deel uitmaken van een accoord.
In theorie kan je oneindig veel melodieën maken omdat de noten oneindig zijn, je kan blijven verdubbelen en delen van het aantal Hz. Wat wel snel gebeurd, is dat de noten niet meer door instrumenten gemaakt kunnen worden en dat wij ze niet meer kunnen horen. Dus afgaande op het menselijk gehoor is het aantal melodieën eindig, afgaande op instrumten ook. Maar theoretisch in een computer model, zal het aantal melodieën oneindig zijn.
|
![]() |
Het lijkt me dat het aantal geluiden dat je in een heel klein interval kunt onderscheiden groot maar eindig is.
Je kunt met eindig veel dingen echter wel oneindig veel verschillende reeksen maken; zelfs met de cijfers 0 t/m 9 kun je al oneindig veel verschillende getallen tussen 0 en 1 maken, als je tenminste geen beperkingen oplegt aan de lengte ervan. Dus in eindige tijd denk ik dat er maar eindig veel mogelijke muziekstukken te verzinnen zijn. |
![]() |
|
Ehm dit is een beetje onzinnege stelling..
Muziek is gemaakt om gevoelens te uiten en optewekken doormiddel van klanken. Dus je kan een x aantal mensen laten spelen en van alles door elkaar laten doen, of meerendeel het mooi vind is de vraag, maar het kan altijd een gevoel opwekken, dus er is nooit een einde aan... Het enige wat wel opgaat is dat op den duur tonen wegvallen doordat ons gehoor dat niet meer aankan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|