Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 14:22
Lightlady
Lightlady is offline
Eeen vriendin van me heeft een Msn trojan 5.1 hoe kan ze hier vanaf komen? Hiermee kan iemand bv dr cdrom openmaken enzo? Iemand suggestie? Bedankt in ieder geval. Oh ja ze is een keer op picturecentre.com geweest en toen is het op dr comp gekomen
Oud 22-11-2002, 14:27
Lightlady
Lightlady is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=285362 hier heb ik nix aan dusse ff nieuw topic
Oud 22-11-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Lightlady schreef:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=285362 hier heb ik nix aan dusse ff nieuw topic
Dat lijkt me duidelijk? Je moet het programma zoeken dat de directe oorzaak is. En dat verwijder je. Kijk anders eens bij Start ==> Uitvoeren, en typ daar 'msconfig'. Kies dan het tabblad opstarten en vink Msn Trojan oid uit.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:10
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Een trojan is geen virus zoals de meeste denken.
Het is meer een tooltje van iemand om je te pesten maar het kan verder geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:33
Phreak
Phreak is offline
Een trojan is een (klein) programma dat vaak vermomd als een nuttig programma zichzelf op je harde schijf nestelt. Een hacker kan zich via een client-console toegang verschaffen tot jouw pc. Hij is in zo'n geval in staat om al je randapperatuur te besturen en om de gegevens op je harde schijf te manipuleren, kopieren of zelfs verwijderen.

Wormen en virussen zeggen iets over de methode van verspreiding, niet over hetgeen verspreid wordt. Het verschil tussen een worm en een virus zit hem in het feit dat een worm zich zonder de hulp van een gebruiker kan verspreiden. Een virus kan in sommige gevallen een trojan met zich meedragen.

Alt-Ctrl Delete--> Programma beeindigen ( taak/proces beeindigen) Dat prog heeft een trojan naampje. Dan start-->uitvoeren--->msconfig---> opstarten-->trojan.... vink je dan uit.

Als het goed is, is je probleem opgelost.

- Courage
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten