Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De media overdrijft meestal.
Maar niet alleen in negatieve zin hoor. Soms gaan zijn ze ook veel te overdreven postief als een iemand bijv. de eerste allochtoon is, die een bepaald iets heeft bereikt. Verder was geloof ik 85% van de media SP-stemmers ![]() En overdrijft het ander slecht nieuws ook altijd. Bijv. de LPF-crisis. Het was natuurlijk slecht was er allemaal binnen die partij gebeurde, maar de media gaat dan weer overdrijven, omdat dat goed verkoopt. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in het algemeen denk ik idd dat media bijdraagt aan die negatieve beeldvorming. Niet dat ze alleen maar negatieve berichten geven, maar men hoort alleen de dingen die men wilt horen. (selectieve perseptie, heb ik ooit geleerd..)
|
Beide partijen maken zich er gewoon veel te druk over. Dat is het grootste probleem de laatste tijd. Maar ik vind ook dat de media te vaak de afkomst van de dader met teveel nadruk vermeldt. En dat zorgt (terecht) voor prikkelingen want te vaak kun je deze berichtgevingen zien als aanval op bepaalde bevolkingsgroepen.
|
![]() |
Er zijn twee soorten media in Nederland.
Eén is de roddel media zoals bv. de Telegraaf, Hart van Nederland, etc. dat nieuws niet objectief, maar op populistische wijze naar buiten brengt. Dat vind ik slecht, want het laat de nieuwsconsument geen mogelijkheid meer om zelf een oordeel te vormen over bv. het vraagstuk of allochtonen werkelijk criminelere zijn dan autochtonen. Twee is de serieuze media zoals de NRC, Nova, etc., dat nieuws wordt onafhankelijk en zonder waardeoordelen naar buiten gebracht. Dat is veel beter, want zo kunnen mensen zelf bepalen wat ze vinden over iets. Ik vind dat de serieuze media niet heeft bijgedragen aan de negatieve gevoelens over allochtonen, de roddel media wel. Zij komen met schreeuwende koppen esn tellingen die niet gebaseerd zijn op bronnen (feiten/cijfers). En ik wil nu ook wel eens weten waarom er mensen zijn die denken dat onder de journalisten veel Sp'ers zijn. |
![]() |
||
Citaat:
vooral het NRC betrap ik daar nog wel eens op doordat men bijvoorbeeld de afkomst(wat geheel niet bijdraagt aan het nieuws) vermeld van een allochtone dader.. ook in het nieuws wat men selecteert is dat te zien... ik geef toe dat het minder erg is als wat de telegraaf doet maar dat betekent niet dat men er niet aan heeft bijgedragen.. owhja er was laatst een onderzoek onder studenten die een journalistenopleiding volgen en daaruit bleek dat meer als de helft op de SP zou stemmen(maar zo'n onderzoek zegt ook niet echt veel volgens mij) Ik studeer trouwens ook journalistiek en JA ik ga op de SP Stemmen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Mensen kunnen de media manipuleren. En allochtonen zijn niet goed in het manipuleren van de media. Media horen bij het spelletje dat 'maatschappij' heet, of het je nu bevalt of niet is niet relevant.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Misschien wilt men dat wel lezen, en achteraf, als blijkt dat een paar feiten niet kloppen, gaan ze commentaar geven. Kranten concurreren ook met elkaar, en vaak de krant met de meest "nieuwe" nieuws wordt gelezen. Dus ik denk dat men dat zelf voor een groot gedeelte veroorzaakt.
||
Citaat:
Zo dus allochtonen kunnen niet met de meida omgaan. Wat is dat voor gekke stelling. Het is toch duidelijk dat dit omgekeerd is! Want er zijn haast geen artikelen met het woord Marokkanen die niet met criminaliteit te maken hebben. Goed nieuws over allochtonen komt gewoon niet in de krant! De media, sommigen media (telegraaf, spits enz) zijn gewoon dol op sensatie. Ze schrijven echt wat de massa (blank, sensatiebelust) wil horen. Altijd weer die allochtonen zwart maken, dit zijn keiharde feiten die ieder logisch nadenkend mens kan beseffen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als een paar dagen voor 22-1-2003 een politicus met links gedachtengoed als bijvoorbeeld een Paul Rosenmöller wordt vermoord, dan krijg jij een celletje gezellig naast Volkert in de Bijlmerbajes. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 |