Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
mijn id (gebaseerd op Nietzsche trouwens):
de mens ontwikkeld zich zodanig dat het lichaam steeds zwakker en minder noodzakelijk wordt (dat zien we nu al) en de geest steeds sterker wordt (daar moet nog aan gewerkt worden ![]() (kort samengevat mijn levenstheorie - voor verdere uitleg ben ik altijd bereikbaar, of wacht allen op mijn boek ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat de mens redelijk uit-geevoluëert is. Naar mijn idee zijn we redelijk 'af'.
![]() Wat inderdaad waarschijnlijk wel gaat gebeuren is dat we zwakker worden, en ik denk dat dat onze eigen 'schuld' is. Met internet, televisie, auto's ed hoeven we steeds minder lichamelijke arbeid te verrichten om iets te bereiken. Bovendien hebben we allerlei dingentjes ontwikkeld die ons beschermen tegen de 'grote boze buitenwereld'. Medicijnen, zalfjes & crémes, beschermende kleding en een redelijke medische zorg. Het lichaam hoeft hierdoor minder zijn best te doen om het organisme in leven te houden, en zal dus op den duur zwakker worden.
|||
Citaat:
Ja, daarom dacht ik er aan dat het hoofd van de mens misschien wel weer kleiner zou worden. Alhoewel we door het medisch ingrijpen continue die "normale evolutie" wellicht verstoren. Citaat:
![]() ![]() En ben er overigens van overtuigd dat er ook kindjes tussen de neanderthaler en de cromayon-mens zijn geboren,... die twee soorten mens leken daarvoor veel te veel op elkaar om het niet te gaan gelukken, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Als een organisme geboren is, heeft het een bepaald genotype. Het maakt dan niet uit wat deze persoon meemaakt/uitspookt in zijn leven, en in hoeverre hij gebruik maakt van zalfjes etc. Hij zal nog steeds dezelfde genen hebben en dus maakt het voor zijn nakomelingen niets uit of hij nu juist wel of geen medicijnen/zalfjes gebruikt zal hebben. Je kunt het dus niet per individu bekijken.Wel per soort: je kunt namelijk wel zeggen dat door alle zalfjes/medicijnen etc. organismen met een minder gunstig genotype meer kans krijgen om te overleven. Daardoor kan de soort gemiddeld gezien "zwakker" worden, aangezien nu ook zwakke individuen nakomelingen kunnen krijgen. Overigens geloof ik niet dat onze soort is uitgeevolueerd. Het mooie van evolutie is dat je het niet per generatie kan bekijken. Nou ja ik heb hier ooit al een heel betoog over gehouden en ik heb ff geen zin om het nog een keer te doen. Bedenk maar wat er gebeurt met de mens als de temperatuur op aarde een aantal tientallen graden stijgt.
|
![]() |
wat mij het meest intresseert is hoe de eerste generatie mensen die niet in zwaartekracht geboren zijn eruit zien. dat is een omgeving waar wij niet voor zouden moeten zijn gebouwd. kunnen wij ons daar snel aan aanpassen (lees: 1 a2 generaties), of kan ons lichaam zich daar gewoon niet aan aanpassen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Langzame aanpassing aan een lagere/hogere zwaartekracht zal wel plaatsvinden denk ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hmmm... ik neem an dat de gezondsheidszorg beter zal worden ("indiaanse geelgestreepte spikkelkolibrie draagt gen tegen aids") en dat dus ook de genetisch "zwakkeren" in onze maatschappij in staat zijn om hun genen door te geven, geen natuurlijke selectie dus. En ja, wat verder.... extra hoofden ofzo?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |