Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 11:31
Sellfish
Sellfish is offline
Ik heb wel een aantal vrienden die ik wel mag enzo, maar 1 van mijn beste vrienden heeft weer een hele goede vriend die ik totaal niet mag, hij gaat wel altijd mee als we uitgaan enzo omdat hij bij mijn vaste vriendengroep hoort. Maar ik mag hem dus totaal niet, hij maakt altijd veels te lompe opmerkingen over van alles en pest ook vaak kinderen op school met van die hele lullige dingen. Ik vind het zelf heel erg kinderachtig en irriteer me er mateloos aan, ik snap bij mezelf wel dat ik me er niet aan moet storen maar sinds een tijdje is hij alleen maar erger geworden en zelfs tegen mensen uit mijn vriendenkring waaronder mij... ik lach altijd wel lekker mee maar van binnen begin ik steeds meer een hekel te krijgen aan hem. Vaak heeft hij van die erge opmerkingen tegen buitenlanders en dan begint hij weer over kutzwarten, kut marrokanen en zijn afschuw tegen links. Ik wil altijd wel in discussie met hem en weet toch wel dat ik dat van hem win maar ik heb geen zin om ruzie met hem te krijgen omdat hij toch zonder dat ik er iets aan kan doen in mijn vriendenkring hoort.
En echt, ik haat hem af en toe vreselijk erg en ben blij dat ik steeds meer andere vrienden krijg.

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 14:29
Hukkie
Hukkie is offline
1. NIET meelachen. Sorry hoor, maar als je het zo irritant vind, is het wel heel hypocriet om dan juist mee te lachen.
2. Als je zo graag met hem in discussie gaat over zijn opmerkingen, DOE het dan ook. Als je hier ook over meelacht bevestig je zijn opmerkingen alleen maar, wat ik ook behoorlijk hypocriet vind.

Het spijt me zeer maar ik vind niet dat je moet zeuren als je hem zo stimuleert en geen zin hebt om er verder wat aan te doen 'omdat je geen ruzie wilt': ruzie is hier niet te vermijden denk ik, verman jezelf een beetje zeg.
Oud 17-11-2002, 15:03
Anne
Anne is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
verman jezelf een beetje zeg.
Ik vind de reactie van Hukkie een beetje té. Ik snap ergens wel dat je niet tegen hem in durft te gaan, omdat hij in jouw vriendenkring zit en je daarom misschien ook met andere (échte) vrienden in conflict zou kunnen komen.
Toch denk ik dat je niet meer mee moet lachen. Zo laat je in ieder geval merken dat je het niet leuk vindt. Misschien dat je ook eens bij anderen kunt polsen wat zij van hem vinden. En dat jullie met z'n allen iets aan zijn opmerkingen kunnen doen, of ben jij echt de enige die daarmee zit?
Succes!
Oud 17-11-2002, 15:13
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik vind de reactie van Hukkie een beetje té. Ik snap ergens wel dat je niet tegen hem in durft te gaan, omdat hij in jouw vriendenkring zit en je daarom misschien ook met andere (échte) vrienden in conflict zou kunnen komen.
Is dat niet verloochenen van je principes..?
Juist zn vrienden zouden volgens mij moeten begrijpen dat hij het er niet mee eens is, of zouden het iig moeten respecteren. En misschien dat je dan een conflictje krijgt, maar als het echt vrienden zijn is dat wel weer uit te praten hoor.
Oud 17-11-2002, 15:22
Faery
Faery is offline
Hoe hecht is die vriendengroep überhaupt?
Oud 20-11-2002, 07:56
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Sellfish schreef:
Vaak heeft hij van die erge opmerkingen tegen buitenlanders en dan begint hij weer over kutzwarten, kut marrokanen en zijn afschuw tegen links.
Dat doe ik zelf ook en mensen in mijn omgeving die daar problemen mee hebben, kunnen de tering krijgen, ze moeten me mening maar respecteren, ok als jij hem haat dan negeer je hem toch gewoon
Reageren

Regels voor berichten