Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 21:30
platvoetje
platvoetje is offline
halloooow

ik moet woensdag een betoog gaan houden voor nederlands
Ik ga het hebben over cosmetische chirurgie en de invloed van de media daarin...

Hebben jullie nog goede argumenten waarom zoveel invloed vanuit de media niet goed is hoe de mensen naar cosmetische chirurgie kijken

ik had zelf al de argumenten bed8:
- in reclames en programma's wordt het ideaalbeeld (slank en mooie vormen) te veel benadrukt waardoor mensen daar steeds meer naar toe willen neigen en denken dat hun lichaam niet perfect is en ze daarom maar in zich laten snijden
- in programma's als make me beautiful en extreme make-over wordt het verbouwen van lichamen als iets heel "simpels" afgebeeld wat je zomaar ff kan doen en niet op de risico's gewezen

khoop dat jullie nog andere goede argumenten kunnen verzinnen
Oud 13-03-2004, 22:02
Verwijderd
Het is wel makkelijk om dat aan de media toe te schrijven. Media zijn boodschappers, mensen de opdrachtgevers. Het is interessanter om je af te vragen hoe wij zo geobsedeerd zijn geraakt met uiterlijk en hedonisme.
Bovendien doe je in deze redering mensen als willoze wezens af, die niet tegen de druk van de mediastroom kunnen ingaan.

Misschien is deze optie beter: artsen kiezen er na hun studie voor om comsetische chirurgie te praktiseren, terwijl zij de plicht hebben hulp te bieden aan mensen die het echt nodig hebben - zeg maar zij die jaren op de wachtlijst staan. Dit gaat recht tegen de eed van Hippocratus in.
En er is nog een ander probleem: de term 'cosmetisch chirurg' is geen beschermde term, waardoor iedere arts zichzelf deze titel kan geven. Dit insinueert dat de arts ook chirurg is, terwijl dit in het echt niet het geval is. Wie chirurg wil worden, moet daar veel langer voor doorstuderen. Buiten dat het dus veel minder bekwame mensen zijn die op je insnijden, helpt dit ook niet echt bij het verlichten van de druk op huisartspraktijken.
Deze zijn controversiële onderwerpen, die veel respons kunnen uitlokken. Sommigen zien hier geen probleem, anderen weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten