Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 20:43
Rossishine
Rossishine is offline
Hi lieve mensen...

Ik heb een heel raar probleem. Ik word er knettergek van , vandaar dat ik het forum (na lange tijd) maar weer eens op zoek.

ik weet niet precies hoe ik moet beginnen , maar ik heb ten eerste heel erg veel aandacht nodig , meer dan normaal. Tot vervelends toe. Ik heb een vriend , die woont 80 km van mij vandaan en ik zie hem elk weekend en op woensdag meestal ook. Elke dag bellen we , maar als ik dan op hang , dan ga ik me van alles bedenken , stel dat... maar als... van die dingen , bijvoorbeeld : "Wat nou als zijn moeder hem mee neemt naar haar huis (mijn vriend woont op zich zelf) en dan kan ik hem niet meer bellen en dan vergeet hij mij"

Zulke gedachten , ze slaan nergens op , maar hierdoor ga ik dan toch maar even mijn vriend bellen , zo komt het dus voor dat ik hem (dagelijks) wel 4 of 5 keer in een uur bel , dat is erg irritant , voor hem en ook voor mij. Ik wil het niet , maar niets kan me stoppen , is het de pubertijd? ik weet het niet. ik word ook wel heel erg snel boos , om hele kleine dingen.

ook ben ik op schooll heel erg hyperactief en thuis juist weer niet , ik snap niks meer van mezelf. Ik weet dat dit allemaal heel vaag overkomt. Maar ik heb het er echt moeilijk mee en ik meen dit serieus , dus ik zou het heel erg vinden als jullie zeggen dat jullie dit echt een vage topic vinden.

Hoe kan het dat ik mij steeds dingen in me hoofd haal die helemaal nog niet gebeurd zijn en die waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren?! Het maakt me echt gek.

En wat de aandacht betreft , ik doe alles om aandacht te krijgen , zelfs doen alsof ik niet meer kan ademen of doen alsof ik ziek ben , of stomme grapjes maken , ruzie maken schelden. ALLES>.... en echt zonder dat ik het zelf wil , is er ook maar één iemand hier die enigzins het idee heeft dat ie mij begrijpt?

Ik hoop het , alvast heel erg bedankt HUG
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 22:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Stel je verkering uit tot na je 21e. Je bent er echt nog lang niet rijp voor. Doen!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 08:49
Verwijderd
ja ik begrijp het. ik heb helaas geen idee wat je hier aan kunt doen. nja, praten praten praten. dat is meestal wel een goede oplossing. sorry heb echt geen idee.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 09:25
Eendje
Eendje is offline
je kan misschien proberen je zelf bezig te houden, bijv een hobbie ofzo, iet waar je voor moet inspannen ofzoiets (een sport zou wel goed zijn) Als je dit leuk gaat vinden, doe je het ook graag en zitten je gedachten ook niet meer heletijd bij je vriend.

als je 4/5 keer in de uur je vriend belt is idd wel irritant. Is het dat je niet genoeg vertrouwen heb in hem? of is het gewoon dat je hem zo graag ziet? Want als je geen vertrouwen in hem hebt, kan het oplopen tot hele zware irritaties, en kan je relatie heel snel aan kapot gaan...tenzij hij het leuk vind dat je hem zo vaak opbelt...ik vind 1 keer per dag al veel magoed, dat ben ik

waarom je zoveel aandacht nodig weet ik niet...misschien dat je vroeger niet zoveel aandacht heb gekregen? Maar dat je weet dat er iets mis is, is al goed. Misschien kan je iets doen waar je je zelf heel erg mee kan ontspannen? (yoga?) ik zou het eigenlijk niet echt weten. Vraag je zelf waarom je zoveel aandacht wil, als je hier op kan antwoorden kan je je daarop een oplossing proberen te vinden, of post anders hier weer, kunnen de anderen je helpen.

Good luck

kwak
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:32
Rossishine
Rossishine is offline
Hee ,

Ik heb mijn vriend net weer gesproken en ten eerste wil ik zeggen dat het niet zo is dat ik er niet rijp voor bent ofzo. Want het ligt anders.

Ik doe heel erg mijn best om minder te bellen , maar ik spreek hem gewoon graag.
Ik ben zelf ook op het idee gekomen om te gaan sporten en dat ga ik ook zeker weer doen , want sinds ik dat niet meer doe is het eigenlijk , ik zit ook hele dagen thuis Misschien wel stom ja...

Maarja , heel erg bedankt , zeker voor de laatste reactie ,

Maar das nog lang niet alles , ik las laatst in een topic over adhd , dat het voortaan IN is om dat te hebben ofzo? Nou dat vind ik nergens op slaan eigenlijk , want mij schelden ze steeds uit voor adhd-patientje , (vandaar misschien dat aandacht vragen?) Nouja da wou ik ff kwijt.. het is gewoon ff te gek voor woorden allemaal.

Ik heb idd erg veel symptomen er van , dus misschien kan dat het zijn? Maar dat hoop ik niet , want dat wil ik echt niet...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:01
Eendje
Eendje is offline
edit

Laatst gewijzigd op 13-09-2009 om 01:28.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Rossishine schreef:
Ik heb idd erg veel symptomen er van , dus misschien kan dat het zijn? Maar dat hoop ik niet , want dat wil ik echt niet...
Voordat je je daar druk over gaat maken kun je dat beter bespreken met je huisarts.

Het gedrag van een adhd kind is voor zo ver ik weet niet om aandacht te krijgen btw. Zou je eens aan Angeles ('k geloof dat zij het was) moeten vragen, zij heeft zelf adhd en kan je er vast veel over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 20:29
Rossishine
Rossishine is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voordat je je daar druk over gaat maken kun je dat beter bespreken met je huisarts.

Het gedrag van een adhd kind is voor zo ver ik weet niet om aandacht te krijgen btw. Zou je eens aan Angeles ('k geloof dat zij het was) moeten vragen, zij heeft zelf adhd en kan je er vast veel over vertellen.
Heej dat weet ik hoor , maar ik wil eigenlijk niet zo van onderwerp veranderen , adhd is eigenlijk weer wat anders , ik weet dat het normaal is als je sommige symptomen hebt , maar ik heb een lijst gekregen en daar heb ik dus meer dan 50% van , maar niet echt de hyperactiviteit.

Ik weet niet de precieze symptomen , maar ik heb er echt al heel veel over gelezen , laten we maar hopen dat het tussen mijn oren zit

Thanks voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:28
skaapie
skaapie is offline
ik denk dat je misschien wat meer vertrouwen in je vriend moet krijgen, en praat er met hem over!

veel liefs xxx skaapie
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 13:32
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Sorry, ik heb echt geen idee hoe je dit kunt oplossen ... ja, in ieder geval met je vriend er over praten, want dan weet hij tenminste hoe je je voelt en waarom je je zo gedraagd en kan hij hopelijk makkelijker en meer begrip opbrengen voor als je hem de volgende keer de honderdste x opbelt . Je zou moeten leren meer vertrouwen in hem te hebben, maar ja, dat is ook veel makkelijker gezegd dan gedaan.
En natuurlijk als je jezelf ergens mee bezighoudt, wort je ook afgeleid enzo, of heb je niet de tijd ... maar dat is eigenlijk niet oplossen van het probleem, maar eerder van de symptomen.
Oud 18-11-2002, 14:04
royalJunx
royalJunx is offline
Neem het volgende vooral niet te zwaar, ik ben namelijk geen psycholoog of psychiater.

Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen de kwestie met je vriendje. Neem daarom een professioneel iemand in vertrouwen als je het idee hebt dat je jezelf gek maakt.
Blijf er in ieder geval niet mee zitten!

Sterkte ermee
Oud 20-11-2002, 07:50
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
pfff meisje je vertrouwt um gewoon niet

(zo was mijn vrienidn ook)
Reageren

Regels voor berichten