Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 18:45
Hannibal
Hannibal is offline
Eureka!

Het was midden in de vroege ochtend toen de angst plotseling werd opgeschrikt door een plotseling idee. Verbazing greep de arm van de angst, maar ook nieuwsgierigheid over dit plotselinge idee maakte zich van de angst meester. Het plotselinge idee kroop naar voren en wist het eerst de nieuwsgierigheid te infiltreren. Nadat het plotselinge idee haar identiteit had ingefluisterd, was ook de verbazing, die stiekem had meegeluisterd, ontdaan door het inspirerende karakter van het plotselinge idee. Nieuwsgierigheid bespeelde de angst door haar innige omhelzing, die de oorzaak was van haar tweelingbroer, de opwinding. Het plotselinge idee sprak tot de angst “Waarom ben ik daar niet eerder opgekomen?” en de angst antwoordde dat hij vreesde voor herhaling. Opwinding sprong driftig in het rond, terwijl nieuwsgierigheid zich niet kon inhouden om verder te vragen, naar de toedracht van dit plotselinge idee. Angst werd bang van al deze plotselinge emotionele daden en sprak tegen zijn begeleiders op te passen voor de invloed die het plotselinge idee wel eens op hun zou kunnen hebben. Nieuwsgierigheid vroeg zich af door wie angst zélf zou beïnvloed was, terwijl opwinding probeerde hem de geest te laten verliezen. Vervolgens werd aan de horizon de wanhoop zichtbaar, voor wie waarschijnlijk deze schimmen aan de horizon nog niet zichtbaar waren, al was het psychologisch. De landtongen strekte zich uit tussen de wanhoop en het gezelschap, geleid door opwinding en de wanhoop. Op de punt van een heuvel stond het plotselinge idee, fier, maar niet in staat om wanhoop tot een kreet van herkenning te verleiden. Het plotseling idee bleek de wanhoop nabij, maar het duurde een eeuwigheid voordat de kreet over de landvlakte schalde: “Eureka!”, waardoor de angst besefte dat de onbezorgde dagen nu daadwerkelijk over waren.
Oud 21-11-2002, 18:51
vincit
vincit is offline
Een vage maar leuke beschrijving over de hersenkronkels tijdens het uitvoeren van het bedenken van een idee beschreven in lange, beetje vage, lastig ontleedbare zinnen.

PS. wat zou ervoor moeten in de haakjes? :-|
Oud 21-11-2002, 19:04
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Eureka!
ja hij lag dus ook al in mn inbox magoed
hijs wel cool, soms beetje vage zinnen... maar zeker erg origineel natuurlijk

maar tis idd wel interessant om erover na te denken hoe de ene emotie naar voren komt waar een andere van het podium verdwijnt en hoe ze samenspelen enz.

leuk idee
Oud 21-11-2002, 19:07
Kip187
Kip187 is offline
hmmm ik vindt het eigelijk echt vaag
dit is zoiets dat je of super geweldig kunstzinnig vindt, of compleet belachelijk.
Dit is niet als kritiek bedoelt trouwens want ik vind het prachtig om te lezen. Emoties met emoties een leuk idee, zou erg vermoeiend zijn voor je hoofd, misschien dat we daarom onze hersen capaciteit nog niet helemaal gebruiken.

mmm waarom gebruiken we maar zo weinig van onze hersenen, misschien omdat we onze gedachte aan nutteloze dingen besteden, oké ik verlies mezelf weer eens. ik ga maar een pilletje nemen ofzow......

ADIEU!
Oud 21-11-2002, 19:20
wout_OUD
wout_OUD is offline
heerlijk
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 19:25
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Rukeend

De eend doet niet aan zelfbevrediging
Deze immers vleugels heeft.
Oud 21-11-2002, 19:44
Verwijderd
Wat ons brengt op het volgende vraagstuk; waarom heeft een kip geen borsten? Wat opgelost kan worden met het antwoord dat een haan geen handen heeft.

Goed, het verhaal. Je maakt mooie zinnen, je bent origineel met je doorgevoerde personificatie van de emoties en je schrijft best leuk. Soms wat manke zinnen, of wat veel lange woorden die veel herhaald worden, maar het is goed vol te houden.

Als ik kritiek zou moeten geven, dan zou het op de inhoud zijn. Er gebeurd een hoop, maar we merken het niet. Wanneer wij normaal alleen de uitkomst van een plotseling idee kennen, kennen we nu alles behalve de uitkomst van het plotselinge idee. Wat het idee was en wat er nu precies gebeurde, weten we niet.

Dat is niet erg. De vorm is ronduit goed en soms is dat genoeg.

Mierenneukerij: "plotselinge emotionele" - Daartussen moet een komma. Tenzij je bedoeld dat de daden plotseling emotioneel waren, maar dan moet er een -e weg bij plotselinge.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:54
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Wat ons brengt op het volgende vraagstuk; waarom heeft een kip geen borsten? Wat opgelost kan worden met het antwoord dat een haan geen handen heeft.

Goed, het verhaal. Je maakt mooie zinnen, je bent origineel met je doorgevoerde personificatie van de emoties en je schrijft best leuk. Soms wat manke zinnen, of wat veel lange woorden die veel herhaald worden, maar het is goed vol te houden.

Als ik kritiek zou moeten geven, dan zou het op de inhoud zijn. Er gebeurd een hoop, maar we merken het niet. Wanneer wij normaal alleen de uitkomst van een plotseling idee kennen, kennen we nu alles behalve de uitkomst van het plotselinge idee. Wat het idee was en wat er nu precies gebeurde, weten we niet.

Dat is niet erg. De vorm is ronduit goed en soms is dat genoeg.

Mierenneukerij: "plotselinge emotionele" - Daartussen moet een komma. Tenzij je bedoeld dat de daden plotseling emotioneel waren, maar dan moet er een -e weg bij plotselinge.

LUH-3417
Kijk, daar heb ik wat aan
Oud 24-11-2002, 15:19
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
wout schreef:
heerlijk
genieten!
Reageren

Regels voor berichten