Advertentie | |
|
![]() |
|
In deze oude topic staan een heleboel punten opgesomd, waar ik weinig aan toe te voegen heb, omdat het al een oude topic is laat ik deze ook open.
http://forum.scholieren.com/Forum26/HTML/000131.html
||
![]() |
Citaat:
|
Het is goed voor je algeme taalgevoel, voor de brede ontwikkeling die natuurlijk voor iedereen onmisbaar is, omdat je het drukker hebt leer je heeel goed plannen en het is natuurlijk ook nog eens ontzettend leuk. Bovendien heb je vast geen idee hoeveel voldoening het kan geven een lekker lange zin met succes gescandeerd te hebben of je te hebben ontworsteld aan een heerlijk stukje Caesar. Het enige nadeel is dat je minder tijd overhoud voor nutteloze hobby's als onderwaterhockeyscheidrechteren ofzo. Streep af, concludeer en participeer!
||
Citaat:
|
![]() |
Latijn kan erg handig zijn met andere talen, vooral Frans. Vele woorden kun je terug vinden, dan niet als geheel woord, dan wel als een vervoeging ervan. Ik zeur wel altijd over latijn, maar eigenlijk is het best wel een leuk vak. En als ik er een andere leraar voor zou hebben en een iets minder drukke klas dan zou ik het ook best kunnen opbrengen om op te letten. Het is een taal waar je dus in de rest van je leven ook nog iets aan hebt. Bovendien is het toch altijd wel een soort uitdaging om een taal te leren beheersen die andere, normalere (om het zo maar even te noemen) mensen niet kennen. Of het nu zozeer een kick is om te vertalen en oefeningen te maken neeh, dat vind ik niet. Toch is het wel een leuke taal (WAT ZEG IK NOU WEER??)
Maar goed, ik zag er eerst het nut ook niet van. Totdat mijn pake stierf en ik een gedichtje voor hem in het Latijn heb vertaald. Daar heb ik tot nu toe alleen nog maar positieve en aardige reacties op gekregen... Oan't safier Janet
||
![]() |
Citaat:
Dan kan je och ook gewoon zonder Latijn Frans leren, en Spaans, en Italiaans, en al die latijnse talen? De lijken ook heel erg op elkaar.
||
Citaat:
![]() Veel succes!
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Latijn is goed voor algemene ontwikkeling denk ik, je leert nadenken, zinnen anders bekijken, taalgevoel ontwikkelen, en eigenijk is het ook wel leuk om dingen te lezen van mensen die al lang gestorven zijn, die in een totaal andere wereld leefden. echt, ik kan je alleen maar aanraden latijn of grieks te doen!!!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Master opleidingen volgend jaar in Engels Verwijderd | 65 | 06-04-2004 16:56 | |
Psychologie |
Samenvatting Sweet_Hadar | 3 | 14-01-2004 17:22 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 14:28 | |
Algemene schoolzaken |
Profielkeuze (of eigenlijk het vrije deel) Hoipiepeloi | 64 | 27-01-2003 17:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |