Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want dit is jouw leven, en dat ligt in jouw handen. Jij bent je eigen gevangenis, maar dus ook je eigen vrijheid. Je kan ook doen wat je wil, maar juist om dat te bereiken zijn er verplichtingen. Wat zijn de dingen dan die je wil? Wat zijn je wensen, je dromen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil parachutespringen.. Ik kan echter niet zomaar op een vliegtuig stappen met een parachute om en springen, ik heb namelijk geen beschikking over het materiaal enz enz. Dus wat moet ik doen. Allereerst heb ik geld nodig om het te kunnen betalen, het is namelijk duur. De eerste stap is dus een baantje zoeken en werken, om het geld bij elkaar te krijgen. Ten tweede heb ik een vereniging nodig die mij het materiaal kan leveren, het vliegtuig enz. Ik moet dus op zoek naar een vereniging, er zijn er meerdere, ik moet dus een keuze maken. Vervolgens moet ik een medische verklaring hebben om te mogen springen. Ik moet dus naar de dokter, om een afspraak te maken voor een keuring. Ik weet niet of die vergoed wordt, en moet dit dus ook uitzoeken. Als ik dit alles heb gedaan en genoeg geld heb, dan kan ik pas daadwerkelijk gaan springen. Hiervoor moet ik nog op de plaats van bestemming komen, dit moet ik dus ook regelen etc. Bovenstaande zijn allerlei verplichtingen die ik moet doorstaan om uiteindelijk te bereiken wat ik wil, maar wanneer ik dan heb wat ik wil, zal dit me veel meer voldoening geven, dan wanneer ik er geen moeite voor had moeten doen. Net als dat een snoepje dat voor je neus ligt een stuk minder lekker smaakt dan een snoepje waarvoor je een hele berg hebt moeten beklimmen. Juist door die hele tocht, wordt je verlangen groter, en het doel zit maar in je hoofd, bereik je het, dan geeft dit extra veel voldoening omdat dan toch eindelijk aan je behoeftes wordt voldaan. Beetje lang verhaal, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.. Jij bent zelf je eigen vrijheid, wil je de verplichtingen niet doorstaan, zet je jezelf juist gevangen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ow, zie dat je smilegirl heet... wel... start living your name and smile, hehehe. Maarre, wat Dusjcrib schrijft is wellicht gedeeltelijk goed. Voor het vinden van oplossingen voor de kwaadheden waaraan je leid, of voor het vinden van een oplossing voor een ander probleem waarmee je zit, of beslissing die je moet maken, kan je het beste de volgende handelswijze aannemen, naar wat ik op school geleerd heb: 1. Beschrijf de huidige situatie en beschrijf hierin ook duidelijk hoe je het ervaart, dus of je het als goed of slecht ervaart en hoe de emoties hierin naar voren komen (Ervaring) 2. Bedenk in ieder geval 3 mogelijke opvattingen van het bovenstaande, oftewel, wat moet er veranderen, moet er iets veranderen? Ligt het probleem bij mij? Hoe moet ik dit interpreteren... (interpretatie) 3. Je hebt in ieder geval gekozen voor een van de interpretaties uit bovenstaande opgemaakte interpretaties. Ga hierop in door een conclusie te trekken en dus naar voren te brengen wat er veranderd moet worden, dan wel niet veranderd moet worden dan wel waar het probleem ligt. (conclusie) 4. Neem acties om ervoor te zorgen, dat je dit probleem oplost, dat je ervan af bent op een zo prettig mogelijke manier, hoe zou je dit kunnen doen? Wat zijn de acties die je hiervoor uit moet voeren? (actie) Nu je de acties hebt ondernomen, moet je evalueren of je de beoogde doelstelling hebt bereikt, oftewel, er in dit geval voor hebt kunnen zorgdragen, dat je een positiever beeld hebt gekregen van de wereld, dan wel meer plezier krijgt wederom in het leven en je gaat interesseren voor andere dingen in het leven... is dit niet het geval, dan beginnen we weer bij 1, met de kennis dat bepaalde uitgevoerde actie's niet tot een juist resultaat hebben geleden en wellicht de verkeerde conclusies, dan wel interpretaties zijn getrokken. Deze techniek kan aardig wat werk vergen voordat je hem beheerst, maar kan je veel helpen nu en in toekomstige situatie's.
||
Citaat:
Succes! Ow ja ff nog wat mensen kom niet aan met berichte van slaap goed uit, daar heeft toch geen hond wat aan of wel dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar euh, ik denk dat mensen zo reageren uitgaande van de weinige informatie die gegeven wordt in verband met leeftijd (dit geeft niets aan over de ernst van de problemen, maar wel iets over de fase waarin iemand kan zitten). Iedereen heeft namelijk wel eens zo'n gevoel, en dan helpt ff lekker uitslapen wél. Aangezien zij slechts het gevoel beschrijft en geen oorzaak aangeeft zullen mensen er ms eerder vanuit gaan dat het geen blijvend iets is maar slechts een moment gebonden gevoel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de laatste tijd... ik verberg het zeg dat het wle goed gaat..... toch wel redelijk aangeeft, dat dit niet aan de dag gebonden is en dus niets te maken heeft met gewoon een keertje goed uitslapen. Oftewel, wasteland had wel gelijk.
|
Gezien de leeftijd zal ze ook wel naar school moeten.. Als je vijf dagen in de week de hele dag op school zit is eens uitslapen of een dag wat leuks doen wat moeilijk.. (Je hebt de weekenden ja, maar vooral als je daarin huiswerk moet maken heb je in feite maar een dag over) Gewoon 'doen waar je zin in hebt' is dus waarschijnlijk niet mogelijk..
||
![]() |
Citaat:
|
Nee idd.
En ik kan je eigenlijk ook niet helpen, ik heb zo'n beetje hetzelfde. Ik accepteer het allemaal maar gewoon want ik denk altijd: wat kan ik eraan doen? En het antwoord is altijd nee dus... Nou sorry ik hou m'n mond al ![]() Maar als je nou heel goed nadenkt, kom je uiteindelijk wel bij 1 ding wat je écht interesseert. Geloof me! Ik heb dat bij muziek. Niet dat dát alles oplost, maar dan heb je nog iets. Of ga een keer winkelen, dat helpt misschien. Doe zoveel mogelijk wat je leuk vind ook al heb je gigantich veel huiswerk. (Niet dat je school moet verwaarlozen.) Of neem een bad, ga uit, kook iets. Naja... ik kap er maar mee. Pffff... moeilijk allemaal. |
![]() |
|
![]() |
owkeej zal vast wel weer goed komen....
maarja dat heb ik altijd het gaat een paar weken goed en dan BOEM val ik weer terug.... en uitslapen....is alleen in het weekend tijd voor maar dat heeft nix te maken met dat wat ik voel. en als ik de dingen kon doen die ik wou doen had ik dat allang gendaan..... maarja er is weinig tijd voor leuke dingen... ik bedoel aan vrijdag avond en zaterdag avond heb je nix... en de doen wat ik wil?? neej dat kan helaas ook nie want ja me "ouders" en andere mensen bemoeien zich te veel met mijn leven.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
tja wat ik wil :
dat me ouders eindelijk eens ophouden met te zeuren tegen mij over elkaar ik wou dat ik 18 was en geen last meer had van de kinderbescherming.. en..... ow wil gewoon...weg uit de plaatsje en alle leuke dingen wat ik wil doen (maar ben 14 dus tijd zat) bungijumpen paraspringen en dat soort dingen allemaal |
![]() |
|
Ik herken dit helemaal, dan had ik nergens meer zin in en wou het liefste gewoon weg. Op vakantie ofzo naar een ver warm land waar niemand me kende en iedereen zorgeloos leefde.. Maar ja dat ging nogal moeilijk.
Ik ben gewoon doorgegaan en het ging vanzelf over..
|
ik had ook last gehad van depressies, maar ik heb geleerd om te kijken naar de leuke dingen in het leven.
En dan kom je een stuk verder! En als je later het huis uitbent. Kan je alles zelf beslissen en heb je geen last meer van je ouders. Moet je nog wel even wachten, maar geduld is een schone zaak
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is naar je 18e toe leven natuurlijk niet helemaal de juiste manier, dat duurt nog wel even, en het is niet zo dat alles dan ineens anders is, je zal daar wanneer je 18 bent ook weer dingen voor moeten doen. Probeer eens heel goed na te denken over wat je nu al zou kunnen doen voor de dingen die je wil. Verder is de instelling kben 14 tijd zat ook niet heel motiverend, ja, dat kun je heel lang blijven denken, tijd zat, tot ineens de tijd op is. Waarom niet nu al doen? Waarom niet nu de mogelijkheden al uit gaan zoeken? Die dingen kosten bijvoorbeeld geld, waarom niet nu al op zoek gaan naar een manier om dit geld te sparen? etc etc. Zitten wachten tot alles veranderd helpt je geen stap verder, ga nu al aan de slag, ookal is het met kleine dingen! |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een krantenwijk het verdient genoeg om leuke dingen te gaan doen dan krijg ik ook me zakgeld er bij ik heb zo 200 euro per maand...best mooi toch.. ik ben aan het proberen me instelling te veranderen.. alle tijd die ik heb moet ik gaan gebruiken.. deze topic met jullie reacties heeft me echt aan het denken gezet. maar toch blijf ik er bij dat als ik 18 ben vrij ben.. en wrom... omdat ik in een pleeggezin woon als ik 18 ben hebben me ouders pleegouders en kinderbescherming nix te zeggen over mij dus kan ik doen wat ik wil.. neej ga er niet naar toe leven... ik leef nu.. over 4 jaar ziek wel weer verder.. vanavond ga ik me eerste verdiende geld uitgeven.. ik probeer harder me best te doen op school en me huiswerk te maken.. ik ik probeer meer te zeggen wat ik denk... en nee heb het er me me pleegouders niet over gehad.. misschien moet ik dat maar eens doen tnx!!! kizz |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-hart-topic 169 darkfairy | 500 | 07-12-2012 15:58 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #127! Verwijderd | 497 | 02-05-2008 23:55 | |
Psychologie |
depressief? Ik weet het zelf niet meer. trophus | 58 | 03-05-2007 10:48 | |
Liefde & Relatie |
Als je 27 bent... Verwijderd | 56 | 08-11-2004 18:34 | |
Eindexamens 2003 |
Het boeit me niet als ik zak. Soortgenoten? heropsychodream | 37 | 15-06-2003 15:05 | |
Psychologie |
Ben ik gek? bambykill | 13 | 10-03-2002 18:04 |