Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 18:28
fishbone
fishbone is offline
weet iemand waar ik een engels talige montage handleiding + technische tekening kan vinden, hoe ik een computer in elkaar moet zetten.

al vast bedankt,

Fishbone
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 07:44
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Als je uberhaupt nooit een pc in elkaar hebt gezet, is dan wel verstandig om het zelf te doen? Ik zal in iedergeval er iemand bij roepen die het wel eens heeft gedaan, alleen maar om je aan te sturen...Veel succes.
Oud 13-11-2002, 14:34
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
fishbone schreef:
weet iemand waar ik een engels talige montage handleiding + technische tekening kan vinden, hoe ik een computer in elkaar moet zetten.

al vast bedankt,

Fishbone
Heel makkelijk, een pc'tje bouwen hoor echt geen kunst aan! Wat jij nodig hebt is een goede vriend of handige buurman die het je uitlegt en voordoet.

Nog beter: Ik heb 't trouwens helemaal zelf uitgevolgeld met klooi-configuraties, onder andere wat 386's en 486's, draaiend van DOS, Win 3.1 tot Windows 95. Er zijn idd heel wat moederboorden, harddisks en videokaarten van deze machines gesneuveld maar dat is het em nu juist, dat geeft helemaal niets, dus je kunt lekker aankloten. En de overstap van AT naar ATX (als je een nieuw systeem wilt gaan bouwen dus) is niet eens zo heel groot, nog makkelijker zelfs. Op die ouwe AT-bordjes moest je alle poorten enz. nog aansluiten, en bovendien had je kans dat je de voeding verkeerd aansloot op het moederboord

Wat was (en is!) dat leuk zeg.. Als ik een 486 of 386 van onderdelen had samengesteld en er dus een goedwerkende pc van had gemaakt verkocht ik ze altijd of gaf ze altijd weg aan vrienden

Oefenen dus, met dit soort spul, vind je het langs de kant van de weg, of op een wat socialere manier, iemand die er vanaf wil:

Voor de prijs hoef je het niet te laten, en je kunt er heerlijk mee klooien. Ook een goed idee, gewoon wat oude hardware- onderdelen sparen en daar later een pc van bouwen!

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 06:19
Blizz
Blizz is offline
niet beter om gewoon gelijk te beginnen met een simpel atxje... kost ook niks
Oud 16-11-2002, 18:26
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Blizz schreef:
niet beter om gewoon gelijk te beginnen met een simpel atxje... kost ook niks
De overstap van AT naar ATX is bijna niets, ATX is juist makkelijker. Maar toch moet je de IDE-kabels op de goede manier aansluiten, voedingsstekkertjes erin, mobo erin, cd-rom en diskettestations..

Een Pentium II ATX verkloten is nu ook weer een beetje zonde, je kunt beter met iets ouds beginnen, naar mate je vordert kun je met nieuwere systemen gaan prutsen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 18:50
Verwijderd
Waarom denken jullie dat hij juist naar een engelstalige handleiding vraagt?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 19:10
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
perseus schreef:

a. hij's engels
b. hij zoekt voor iemand die engels is
c. hij wil graag engels leren aan de hand van een computer bouw plan
d. hij verzameld computer bouw plannen en hij heeft nog geen engelse in zijn collectie
e. engelse windows versie

-de postbode-
Oud 17-11-2002, 20:13
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik zie het al voor me:

Plaats de moederplaat goed in de systeemkast. Sluit de IDE-stekkers aan op het stopcontact van de harde schijf. Plaats de SeeDeeRomSpeler en zorg ervoor dat het Meester frunnikje goed is ingesteld. Daarna het Onderdanige frunnikje voor aan ander apparaat zoals een Digitale Veelzijdige Disk speler. Sluit het geluidsplank-kabeltje aan, en zorg ervoor dat dit loopt naar de geluidsplank die in de witte lange opening is gestoken. Zorg er ook voor dat de Grafische Plank goed in de bruine opening is gestoken. Hele lange zwarte openingen treffen we niet meer aan op een moderne moederplaat! Ohja, en niet te vergeten de diskette- of floppyspeler! Die sluiten we met een aparte strook aan op de moederplaat.

Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik zie het al voor me:

Plaats de moederplaat goed in de systeemkast. Sluit de IDE-stekkers aan op het stopcontact van de harde schijf. Plaats de SeeDeeRomSpeler en zorg ervoor dat het Meester frunnikje goed is ingesteld. Daarna het Onderdanige frunnikje voor aan ander apparaat zoals een Digitale Veelzijdige Disk speler. Sluit het geluidsplank-kabeltje aan, en zorg ervoor dat dit loopt naar de geluidsplank die in de witte lange opening is gestoken. Zorg er ook voor dat de Grafische Plank goed in de bruine opening is gestoken. Hele lange zwarte openingen treffen we niet meer aan op een moderne moederplaat! Ohja, en niet te vergeten de diskette- of floppyspeler! Die sluiten we met een aparte strook aan op de moederplaat.

Jij ziet het al voor je. Maar wat is het nut van het verhaaltje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten