Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 19:28
Verwijderd
Ik heb al vrij lange tijd last van trillingen door mijn speakers. Vooral m'n plafond en de overloopraampjes hebben 't erg.

Ik woon in een huis praktisch geheel van beton, met een simpel gipsplaten plafond. M'n plafond trilt bijvoorbeeld de hele tijd mee. Dit geeft een laag gedreun, en dit stoort me enorm wanneer ik muziek luister.

Uiteraard is het bij een laag volume niks aan de hand, maar bij een redelijk volume trilt al gauw het een en ander mee.

Ik heb eens iets gezien bij een vriend van me, wat leek op het plaatje hieronder.

Het idee is dus om de speakers erboven op te zetten, en dan de driehoekige punten naar beneden. Dit om zo weinig mogelijk contact te krijgen met de grond, en dus zo weinig mogelijk trillingen over brengen.
Het plaatje eronder is om eventueel de punten de vloer niet te laten beschadigen.

Deze plaatjes kosten bij ons in een audiozaak € 50,- per stuk. Ik zou dan € 100,- kwijt zijn, wat me te gek wordt. Ik wil ze daarom zelf maken (de plaatjes van hout en de pootjes van ...?).

Heeft iemand hier ervaring mee? En werkte het?

Ter info, waarschijnlijk overbodig: Ik heb een Sony MHC RX900, met 2 x 275 Watt 5-weg speakers.

Laatst gewijzigd op 11-12-2010 om 08:12. Reden: Persoonlijke info verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 19:29
Verwijderd
Je verhaal klopt aardig, maar kan veel goedkoper, check de conrad is ofzo, hebben ze ook, veel goedkoper naar mijn weten!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:42
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Je verhaal klopt aardig, maar kan veel goedkoper, check de conrad is ofzo, hebben ze ook, veel goedkoper naar mijn weten!
Idd, zijn van die kleine pootjes die je eronder kunt zetten.
Oud 20-11-2002, 19:43
Yohst
Yohst is offline
Ik denk dat je spikes bedoelt:

die kosten per set van 4 ongeveer 15 euro denk ik, en helpen tegen al die trillingen, k heb ze zelf ook
Oud 20-11-2002, 19:45
Verwijderd
@Dreams, waar heb je die weg?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:49
Yohst
Yohst is offline
Citaat:
henri schreef:
@Dreams, waar heb je die weg?
dit is gewoon een plaatje dat ik even snel op internet heb gezocht, maar je kan spikes in iedere electronicawinkel / expert / megapool / scheer en foppen kopen
Oud 20-11-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Dreams schreef:
dit is gewoon een plaatje dat ik even snel op internet heb gezocht, maar je kan spikes in iedere electronicawinkel / expert / megapool / scheer en foppen kopen
Van dat plaatje had ik verwacht, ik zag .co.uk al staan

Ik ga morgen eens ff kijken of ik wat kan vinden! Thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten