Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 04:53
dolores_temp
dolores_temp is offline
Hallo,
Ik heb wat vragen over boulimia nervosa, oftewel het uitkotsen van eten omdat men wilt afvallen, ik heb dit niet, maar steek wel vaak m'n vinger in m'n keel als ik bij.v een enorme vreetbui heb gehad, nu is dit niet goed, ik weet het, maar, wat is er zo schadelijk aan? JA het is niet goed voor je tanden, maar ik heb ook eens iets over slecht voor je slokdarm gehoord? Is dat gewoon niet echt lekker voor je slokdarm, of kan het ernstig zijn? Ik bedoel, sommige dombo's gaan elk weekend over hun nek met uitgaan, als ik dan afentoe snoep/chips/etc uitkots, is dat toch niet zo erg....?

bedankt voor reageren!!

dolores
Oud 17-02-2002, 09:09
Snufje
Snufje is offline
Als je eten uitkotst, is het veel zuurder dan wanneer je afvalstoffen normaal je lichaam verlaten. Die zure stoffen kunnen je slokdarm en je tanden aantasten. Het is dus sterk af te raden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 09:10
Snufje
Snufje is offline
BTW, pas op dat het niet een opsessie wordt, want als je doorgaat, kan je heel goed boulimia nervosa krijgen. het begint altijd in een klein, onschuldig hoekje...

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:46
sanne60
sanne60 is offline
Als je zelf aangeeft geen boulimia te hebben, waarom steek je dan je vinger in je keel ?? En hoe vaak doe je het??

Iig; mogelijke gevolgen:
- van de vreetbuien kan je maag uitrekken (in heel ernstige gevallen scheuren)
- bloedarmoede
- menstruatiestoornissen
- kaliumtekort --> hartritmestoornissen/ hartstilstand
- uitdroging
- sufheid
- misselijkheid
- hoofdpijn
- osteoporose
- verslijting tandglazuur
- opzwelling speekselklieren
- vitaminentekorten
- verstoring honger- en verzadigingsmechanisme
- keelpijn, heesheid
- nier&leverbeschadigingen

Ik weet niet hoe vaak je het doet, maar gezond is het iig NIET. Probeer gewoon normaal te eten, zonder vreetbuien, zo werk je alleen maar een eetstoornis in de hand.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:36
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Paardenzweep schreef:
Ik doe dat ook altijd bij m'n paard. steek ff een lat in z'n strot.. gaat hij kosten en vervolgens kan ik dat haver weer opnieuw gebruiken!

Echt een aanrader dus!

[Dit bericht is aangepast door Paardenzweep (17-02-2002).]

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 13:30
beestje
beestje is offline
Ik weet niet zo goed of ik dit hier wel neer moet zetten, maar ik doe het toch.

Je zegt dat je geen boulimia hebt, en dat je dat ook niet krijgt, maar je bent absoluut niet goed bezig, en ik kan het weten. Ik heb boulimia (gehad). het begon ook onschuldig, af en toe wat snoep en chips uitkotsen. Totdat het mijn manier was om controle te krijgen, ik kon zelf bepalen wat ik at en wat ik binnenhield. Maar het werd een obsessie. Op een gegeven moment beheerst het je hele leven, bij alles wat je doet bedenk je je wel 5 keer. Dus alsjeblieft STOP ER NU MEE!!! Voordat je er nog nauwelijks uitkomt!!!!

Maargoed, dat was niet je vraag, je vroeg naar de lichamelijke gevolgen. Ze stonden er eigenlijk al
-duizeligheid
-aantasting van slokdarm en gebit
-bloedarmoede
-uitdroging
-verstoring van honger- en verzadigingsmechanisme
-hoofdpijn
-keelpijn

enz.

Ik geloof niet dat je hier verder iets aan hebt, maar alsjeblieft, stop ermee nu het nog kan!!!!!
Oud 17-02-2002, 18:09
Janet
Janet is offline
zekers wel,ik heb het zelf gehad.....als mensen er emaal achter komme dat je het heb,kom je nooit meer van dat gezeik af,+ dat het slecht is voor heel je lichaam,je komt nooit meer aan en je hebt een zeer laag zelf beeld,dat heb ik zoiezo komt door het pesten,ook let je steeds meer op je zelf en dat is ook niet goed,als ik BV zenuwachtig ben eet ik nix,als ik iets moet doen wat eng is ,eet ik niet,als een relatie kapot is gegaan,eet ik nix.....dus je went je zelf het aan.....dus begin er niet aan,zowel stop er dan gelijk mee,je maakt je leven er mee kapot en dat is letterlijk,want je kunt er dood aan gaan......[is mij over komen op 2 kg na]

Regels voor berichten