Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2001, 08:54
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Want ik ben, in de vakantie (die nu al bijna 2 weken duurt) latijn aan het leren, ik heb hier nu allemaal stencils voor mij liggen met strategieën, vertaling en woordjes. Nu ik eenmaal alles in de computer heb gezet, weet ik het eigenlijk wel. Nu heb ik er dus echt geen zin meer in. Bovendien moet ik maandag beginnen met mijn werk.
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die zo gek zijn om VRIJWILLIG in de vakantie Latijn en/of Grieks te gaan leren, of ben ik echt de enige die helemaal op haar achterhoofd gevallen is
Oud 13-07-2001, 11:44
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Optima is er geloof ik mee bezig. Het is best wel slim om dat te doen. Ik doe het zelf niet, heb nieteens stencils of woordjes hier eigenlijk..
Oud 13-07-2001, 14:15
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Japser... uh.. Jasper.. jij weet veel van Latijn hè? Hebben Esse en Posse ook een Coniuctivus perfectum, plusquamperfectum, futurum en futurum exactum??
Ik snap er namelijk helemaal niets meer van..
Oud 13-07-2001, 15:08
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Tygertjuh schreef:
Japser... uh.. Jasper.. jij weet veel van Latijn hè? Hebben Esse en Posse ook een Coniuctivus perfectum, plusquamperfectum, futurum en futurum exactum??
Ik snap er namelijk helemaal niets meer van..

Ik heb Latijn afgelopen jaar laten vallen, weet er dus niet veel van . Even wachten totdat er iemand online komt die het wel weet..
Oud 13-07-2001, 21:12
OnlineMedusa
OnlineMedusa is offline
esse:

conj.perf.:
fueri-m
fueri-s
fueri-t
...

conj.plqperf.:
fuisse-m
fuisse-s
fuisset
...

van posse denk ik:

conj.perf.:
potueri-m
potueri-s
potueri-t
...

conj.plqperf.:
potuisse-m
potuisse-s
potuisse-t
...

en ik denk dat esse en posse geen conjunctief futurum en futurum exactum hebben

maar nu zie ik dat dat eigenlijk al in een ander bericht staat

[Dit bericht is aangepast door OnlineMedusa (13-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 09:36
Charmion
Charmion is offline
Je vroeg dat er nog iemand zo gek is?
Wel ik offer mijn vakantie op om mijn Grieks en Italiaans bij te schaven.
Ben dus nog zotter.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 13:20
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Nee, klopt! Esse en Posse hebben geen conj. futurum en futurum exactum
Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 17:06
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Tygertjuh schreef:

Zijn er eigenlijk nog meer mensen die zo gek zijn om VRIJWILLIG in de vakantie Latijn en/of Grieks te gaan leren, of ben ik echt de enige die helemaal op haar achterhoofd gevallen is
Ik ga nu eerst op vakantie, maar daarna wil ik nog wat aan grieks en misschien ook aan latijn gaan doen. Ik ga namelijk klassieke talen studeren en ik wil het voordat ik begin weer wat opfrissen, na een lange latijn- en grieksloze periode.
Oud 14-07-2001, 18:17
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Ik ben gelukkig niet alleen hier in deze strijd. Ik had bedacht dat het misschien wel handig zou zijn, aangezien ik volgend jaar met goede moed de 2e fase in ga en ik dan dus ook moet leren als ik er geen zin in heb. Als ik mezelf nu kan aanzetten om te leren, dan gaat het dan misschien ook wat makkelijker. Het probleem ligt hem niet bij dat ik het niet kan, maar meer dat ik het niet wil, en geen zin heb om er moeite voor te doen. Maar ik wil wel over, en daar maak ik me nu wel een beetje zorgen over, aangezien ik elk jaar nog echt moet worstelen om een beetje normaal over te komen zonder een 'bespreek geval' te zijn

Maar goed, jullie worden heeeeeel erg bedankt, ik kan nu weer verder met mijn leer werk, als dat nog een beetje wil.
En natuurlijk ook bedankt voor de steun.
Oud 16-07-2001, 00:13
stalkgirl
stalkgirl is offline
ik heb een taak voor latijn dus mijn vakantie wordt ook besteed aan latijn
strategieen ed
heb jij ook roma btw?
Oud 24-07-2001, 18:55
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Jah.. Roma is eigenlijk best wel een vaag boek, vooral met die rare strategieën... maar goed, ik ben de laatste tijd iets te druk bezig met werk dat ik als ik eenmaal thuis ben eigenlijk niet zoveel puf meer heb om me ook nog te storten op Latijn, ook niet erg goed, maar jah. Ik kan d'r ook niets aan doen
Oud 28-07-2001, 20:02
Jamie
Jamie is offline
Ik heb in de zomervakantie van '99 de hele zomer Latijn geleerd.
Had latijn bijgenomen als 7e vak, toen ik vwo ging doen na m'n havo... en ut was ook vrijwillig en heb er geen spijt van gehad.

Veel plezier en succes!
Oud 28-07-2001, 22:32
OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
stalkgirl schreef:
ik heb een taak voor latijn dus mijn vakantie wordt ook besteed aan latijn
strategieen ed
heb jij ook roma btw?

ik had in de 2e en de 3e ook roma, en ik vond het best een fijn boek. echt heel handig. ik heb nu het afgelopen jaar geen latijn meer gehad alleen griex, wel jammer van de ene kant van ik heb toch geen spijt van mijn keuze.

X
Oud 29-07-2001, 19:48
highlight
highlight is offline
Ik ga het niet speciaal zitten leren in de vakantie, maar ik betrap mezelf er toch soms wel eens op dat ik rijtjes aant opzeggen ben in mijn hoofd..
Oud 31-07-2001, 21:00
OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
highlight schreef:
Ik ga het niet speciaal zitten leren in de vakantie, maar ik betrap mezelf er toch soms wel eens op dat ik rijtjes aant opzeggen ben in mijn hoofd..

ja ik ook soms als het erover gaat, of ik ze nog ken ofzo. maar dat is niet zo heel vaak in de vakantie. wel als ik ergens op vakantie in een kerk ben ofzo en er staat op zo'n heel oud graf iets geschreven of op de muur in het latijn, dan kijk ik of ik dat snap wat er staat. vaak lukt het wel, das wel cool dan.

X
Oud 31-07-2001, 21:34
kiezel
kiezel is offline
O ja, lekker een beetje vertalen in de vakantie. Ik vind het vooral leuk dat ik nou mijn vader erop kan betrappen dat hij de helft verzint (de andere helft komt dan uit een boekje). Of ik kan ze zelf fijn wat wijsmaken .
Oud 31-07-2001, 21:36
OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
kiezel schreef:
O ja, lekker een beetje vertalen in de vakantie. Ik vind het vooral leuk dat ik nou mijn vader erop kan betrappen dat hij de helft verzint (de andere helft komt dan uit een boekje). Of ik kan ze zelf fijn wat wijsmaken .
ja he? ik kan mn vader er neit op betrappen dat ie iets verzint maar ik kan m wel verbeteren, hij weet niet alles meer van vroeger, maar wel veel nl...

X
Oud 01-08-2001, 22:53
Marow
Marow is offline
Citaat:
OnlineMedusa schreef:

en ik denk dat esse en posse geen conjunctief futurum en futurum exactum hebben

ik dacht eigenlijk dat geen enkel ww een coniuctivus futurum had

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten