Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Al schijnt het tegenwoordig 'toegelaten' te worden. Waar gaat dat heen met 's Nederlands gedoogbeleid?
||
Citaat:
![]() Weet je, mij kan het eigenlijk maar weinig schelen... ik maak zelf zo veel spelfouten! Maar bij ons werd het op de basisschool gewoon normaal gevonden dat je niet wist hoe de regels waren, want 'dat zou je toch nog wel leren op je volgende school'. En onze school stond er om bekend heel slecht te zijn in het geven van nederlands...! Nou ja, 't leek nog goed te komen, maar ik ga nou naar 4vwo en kan er nog steeds maar weinig van... maar ja, 'kheb dan ook maar een half jaar in de 1e nederlands gehad en in de tweede helemaal niet! Dan krijg je dat he? boeiuh..... ps. sorry voor mijn spelfouten... ik hoop dat jullie het dan wat minder erg vinden!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Doe k ook altijd, en als de stam van een werkwoord op een d eindigt, wordt de 3e persoon met dt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is even groot als... Dat is groter dan... Als iets gelijk is aan iets anders, dan is het 'als'. Even en als horen dus bij elkaar. Ik onthou altijd het woordje 'evenals'. Is misschien raar, maar das mijn ezelsbruggetje.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Beste mensen, het is niet omdat jullie de gave meegekregen hebben om foutloos te schrijven,dat jullie daarom al moeten denken de nederlandse taal volledig te beheersen. Ik ben namelijk iemand die moeite heeft met spelling, maar ik ben toch wel lekker de laureaat van Nederlands in mijn school. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik hetzelf amper kon geloven. Ik wil hiermee niet boffen, maar gewoon aantonen dat je een beetje meer respect mogen opbrengen voor je medemensen. Nederlands is veel meer dan spelling alleen, want wat ben je nu met een verhaal zonder spellingsfouten, maar waarvan de inhoud op niets trekt. Geef mij dan maar liever een goed verhaal met spellingsfouten.
Niet het uiterlijke is belangrijk, wel hetgeen dieper zit. dank |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Heb jij bruikbare links voor in de Moderne Talen announcement? Boogie | 55 | 23-08-2018 11:52 | |
Russisch leren? Verwijderd | 10 | 06-12-2007 19:02 | |
Kunsttaal, wie? FreeZzze | 500 | 02-05-2006 18:59 | |
zullen Bezo54645g4 | 19 | 18-01-2006 16:19 | |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 | |
De Kantine |
Taalperfectionisme Jij-Jij | 47 | 19-12-2002 17:56 |