Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 10:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ok, eigenlijk wilde ik dit anders formuleren, maar dat was te lang.. Ik wou dus eigenlijk vragen :

Spreekt muziek jou eerder aan als de bandleden van een band of een artiest van een bepaald geslacht is / zijn?

Ik merk bij mezelf dat ik muziek dat door vrouwen geproduceert is mooier vind, ik luister ook vaker bands die uit alleen maar of grotendeels uit vrouwen bestaan, of waarbij er iig een zangeres is ipv een zanger.. Dat is bij mij denk ik ontstaan doordat ik een paar jaar geleden alleen harde muziek kende die door mannen werd gemaakt en dat vond ik jammer, omdat ik zelf een meisje ben. Maar toen leerde ik bands als Kittie, Jack off Jill enz. kennen..

Wat vinden jullie?

Maakt het geslacht voor jullie uit? Waarom wel / niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 10:34
Gwen.
Gwen. is offline
Absoluut niet. Het gaat om de muziek. Of het nou goed is met een vrouwenstem of een mannenstem of een vrouw op bas of drums of juist een man interesseert me niet.
Oud 17-11-2002, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Absoluut niet. Het gaat om de muziek. Of het nou goed is met een vrouwenstem of een mannenstem of een vrouw op bas of drums of juist een man interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:06
qghp
qghp is offline
nope maakt me niks uit.
gaat (zoals hierboevn ook al werd gezegd) om de muziek en neit om de persoon die het maakt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:23
Verwijderd
In feite niet, maar het punt is alleen dat ik vrouwenstemmen eigenlijk nooit vind klinken bij alles wat ook maar een beetje naar punk oid klinkt...

Verder kan het me absoluut niet boeien hoor
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 11:56
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
nouww, ik vind als het gaat om metal of punk, dan heb ik liever geen vrouwen stemmen.. bijvoorbeeld the Donnas ensoww vind ik kut en Kittie bijvoorbeeld ook... maar bij gothic en alles wat daar op lijkt, vind ik vrouwenstemmen altijd errug mooi.. en zangeressen als Tori Amos en Heather Nova ... dus een béétje kijk ik er wel naar..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 12:20
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Glow schreef:
In feite niet, maar het punt is alleen dat ik vrouwenstemmen eigenlijk nooit vind klinken bij alles wat ook maar een beetje naar punk oid klinkt...

Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 12:25
cottoncandy
cottoncandy is offline
nee maakt me geen fuck uit.
bij mij is het in balans, ik luister naar heel veel muziek gemaakt door vrouwen, en naar net zoveel muziek met een dude als zanger.
Oud 17-11-2002, 12:26
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
nee maakt me geen fuck uit.
bij mij is het in balans, ik luister naar heel veel muziek gemaakt door vrouwen, en naar net zoveel muziek met een dude als zanger.
een zanger is meestal een dude, doos
Oud 17-11-2002, 12:33
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Maar soms vind ik vrouwelijke vocalen mooier dus logisch dat het me dan eerder aanspreekt
Oud 17-11-2002, 12:40
a new noise
a new noise is offline
zolang de muziek maar goed is en/of de vocalen er bij passen

verder vind ik rockende meiden altijd wel geil hoor
Oud 17-11-2002, 12:47
Kazanka
Kazanka is offline
doe not ker
Oud 17-11-2002, 13:18
Sint Enigma
Sint Enigma is offline
Nashville Pussy was Nashville Pussy niet als die 2 (oerlelijk) naakte dames niet meespeelden

Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 13:30
Rhinus
Rhinus is offline
Ja. Ik luister alleen muziek van mannen. Ik luisterde ooit naar muziek en dat was hardstikke leuk, maar toen kwam ik erachter dat de drummer vrouw was, dus vanaf toen vond ik het K*T muziek en luister ik het niet meer!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 13:44
Rhinus
Rhinus is offline
Mij maakt ook niet uit of 't mannen of vrouwen zijn. Bij veel bands weet ik alleen of sekse van de zanger en verder van niemand. Van producers weet ik ook niks af en dus ook niet of ze man of vrouw zijn.

Maar, wat mij opvalt is dat ik vrouwen meestal beter vind kunnen zingen, maar dat 't niet zo mooi is bij Rock muziek.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:36
Verwijderd
Maakt op zich niet uit, ligt eraan of het bij het geheel past. Soms hoor je bandjes met een vrouw als lead en dan klinkt het niet, maar bij bands als Tsunami Bomb, daar vind ik de vrouwenstem juist weer wel mooi.
De meeste girlpunkbands zoals The riplets, The donnas, The lullabelles etc. dat vind ik wel leuk, maar toch wel erg simpel; de accoorden, de zang.
Niet dat mannen het altijd beter kunnen, maar het valt me wel op dat ik girlpunkbands vaak wel erg minder vind klinken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:51
STP
STP is offline
Een vrouwelijke rockstar heeft toch wel zo z'n charmes
Oud 17-11-2002, 15:00
86dagreed
86dagreed is offline
Hier ga ik geen vrienden mee maken.

Ik vind beiden erg cool. Ik vind Tori Amos, geweldig, Jewel, PJ harvey enz. , maar daar komt de volgende interessante vraag: welke bands met vrouwelijke zangers hebben wat bereikt in de muziekwereld (metal/punk/enz.)
Nu zeggen mensen: jaaaa, maar Kittie dan?

Moet ik die serieus nemen?

Jack Off Jill, heel leuk, maar zijn die verder bekend geworden?
Defenestration/sugarcoma: zelfde

Misschien Tilt, Arch Enemy, Sinister, maar goed, ik vroeg het me af.

Within Temptation, Orphanage, Ambeon, After Forever enz. die hele gothic mik mak heeft het wel gered, met ondersteunin van grunts,de stemmen lenen zich goed voor deze muziek.

Het is geen aanval, maar gewoon een vraag.
Oud 17-11-2002, 15:00
cottoncandy
cottoncandy is offline
ja maar Tori Amos is geen rock chick en zij is echt heel charmant.
en Fiona Apple ook.
Oud 17-11-2002, 15:14
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
ja maar Tori Amos is geen rock chick en zij is echt heel charmant.
en Fiona Apple ook.
dat weet ik, maar ik bedoelde dat ik daar erg van kan genieten, maar het is idd geen rock, daarom ging de vraag ook over vrouwen in de metalwereld
Oud 17-11-2002, 15:29
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Glow schreef:

jeps dat heb ik ook... op de bass of achter de drums boeit met me niks maar ik vind vrouwenstemmen bij punk maar niks... kijk bij gothic enzow 'hoort' het en dat vink dan ook wel mooi maar bij gewoon rock ofzow heb ik toch liever een zanger..
Oud 17-11-2002, 15:43
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Het geslacht van de zanger/zangeres heeft invloed op de muziek zelf. Een mannenstem of vrouwenstem kan een groot verschil zijn. Wat het geslacht van de andere bandleden is maakt mij echt totaal niks uit.
Oud 17-11-2002, 16:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
mij geen ene kont.
Oud 17-11-2002, 16:41
funest
funest is offline
Citaat:
a new noise schreef:

verder vind ik rockende meiden altijd wel geil hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 16:54
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Hier ga ik geen vrienden mee maken.

Ik vind beiden erg cool. Ik vind Tori Amos, geweldig, Jewel, PJ harvey enz. , maar daar komt de volgende interessante vraag: welke bands met vrouwelijke zangers hebben wat bereikt in de muziekwereld (metal/punk/enz.)
Nu zeggen mensen: jaaaa, maar Kittie dan?

Moet ik die serieus nemen?

Jack Off Jill, heel leuk, maar zijn die verder bekend geworden?
Defenestration/sugarcoma: zelfde

Misschien Tilt, Arch Enemy, Sinister, maar goed, ik vroeg het me af.

Within Temptation, Orphanage, Ambeon, After Forever enz. die hele gothic mik mak heeft het wel gered, met ondersteunin van grunts,de stemmen lenen zich goed voor deze muziek.

Het is geen aanval, maar gewoon een vraag.
Je hebt wel gelijk, vind ik

Maarjah, Jack off Jill maakte prachtige muziek en ze hebben dr aardig wat centjes aan over gehouden, maar hebben nooit echt heel erg de negatieve kanten van de media gekend als velen van die bekende bands die door de pers gevolgd worden.. dus beter toch? en "underground"-muziek is toch veel true-er
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 16:55
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Glow schreef:

en the distillers dan?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
en the distillers dan?
Dat klinkt alles behalve vrouwelijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Glow schreef:
Dat klinkt alles behalve vrouwelijk
Jah, ok, daar moet ik je gelijk in geven

Ik had een keer give em the boot weet ik et hoeveel van mn broer geript en toen dacht ik ook dat the distillers een zanger hadden
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:18
*oma*
*oma* is offline
et maakt me niet zoveel uit, maar ik moet zeggen dat er op een punkOrama cdtje een nummer staat van vrouwen (weet even niet hoe die heet) en dat klinkt voor geen meter.
Oud 17-11-2002, 17:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind een vrouwenstem altijd wel geweldig, maar voor de rest maakt het mij niet uit
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Jah, ok, daar moet ik je gelijk in geven

Ik had een keer give em the boot weet ik et hoeveel van mn broer geript en toen dacht ik ook dat the distillers een zanger hadden
Offtopic: Dat denkt iedereen die ik ze laat horen .. vooral sing sing deathhouse is wel heel moeilijk wat dat betreft..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:21
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Glow schreef:
Offtopic: Dat denkt iedereen die ik ze laat horen .. vooral sing sing deathhouse is wel heel moeilijk wat dat betreft..
Maar bij bijvoorbeeld Candysuck hoor je wel goed dat het een meisje is die zingt en dat is ook punk en best goed (vind ik)..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 20:04
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
dat weet ik, maar ik bedoelde dat ik daar erg van kan genieten, maar het is idd geen rock, daarom ging de vraag ook over vrouwen in de metalwereld
die opmerking van mij was een reactie naar iemand anders toe hoor
vrouwen in de metal wereld.. hmm ehh.. can't be arsed about metal
Oud 17-11-2002, 21:51
blacky
blacky is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
helemaal mee eens. zolang ik het maar goed vind.
Oud 17-11-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 06:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Up
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 06:50
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef:

heb ik ook... alleen heb ik altijd een hekel aan vrouwelijke vocalen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
eens..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:32
moenbase
moenbase is offline
Ja, want ik kijk toch liever naar Jessica Simpson, maar ik luister liever naar bijvoorbeeld Nick Cave...hmm, of Lene Marlin
Oud 19-11-2002, 12:57
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
hier ben ik het niet mee eens. Als een man of vrouw zo vals als een kraai klinkt of alleen loopt te krijsen en brullen, dan is het ook goed zeg je dan. Dan kun je dus beter naar instrumentale muziek luisteren?
Oud 19-11-2002, 13:20
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
hier ben ik het niet mee eens. Als een man of vrouw zo vals als een kraai klinkt of alleen loopt te krijsen en brullen, dan is het ook goed zeg je dan. Dan kun je dus beter naar instrumentale muziek luisteren?
He? IK zeg dat mits de muziek goed is het me niet uitmaakt of een man of vrouw zingt of een instrument bespeelt. Zang is geïntegreerd in de muziek. Ik bedoel niet dat de zang lelijk of vals oid mag zijn zolang de instrumenten maar goede muziek maken.
Oud 19-11-2002, 14:26
Skullkid
Skullkid is offline
Ik vind dat voor sommige muzieksoorten een vrouwen- of juist mannenstem toepasselijker is.
Oud 19-11-2002, 14:50
Thunder Child
Thunder Child is offline
ik vind over het algemeen mannenstemmen mooier
het interesseert me echt niet of de niet zingende mensen vrouwen of mannen zijn
ik vin de meeste bands met zangeressen niet echt kewl maar my ruin en jack off jill dan weer wel
die hebben gewoon wat ofzow
misschien interesseert het me stiekem wel helemaal niet of een band een vrouwelijke of mannelijke zang heeft
Oud 19-11-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Skullkid schreef:
Ik vind dat voor sommige muzieksoorten een vrouwen- of juist mannenstem toepasselijker is.
vanwaar die ?

voor mij maakt het geen hond uit, zolang het maar goede muziek is. maar ik heb nog maar weinig succesvolle death gehoord met een goede vrouwenstem (en ik bedenk me ook dat ik Holy Moses eens moet gaan checken).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:58
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
He? IK zeg dat mits de muziek goed is het me niet uitmaakt of een man of vrouw zingt of een instrument bespeelt. Zang is geïntegreerd in de muziek. Ik bedoel niet dat de zang lelijk of vals oid mag zijn zolang de instrumenten maar goede muziek maken.
nee ok, maar het ging er volgens mij om hoe de zang OP de muziek was. Vandaar dat ik het me afvroeg
Oud 19-11-2002, 14:58
Thunder Child
Thunder Child is offline
ik vind over het algemeen mannenstemmen mooier
het interesseert me echt niet of de niet zingende mensen vrouwen of mannen zijn
ik vin de meeste bands met zangeressen niet echt kewl maar my ruin en jack off jill dan weer wel
die hebben gewoon wat ofzow
misschien interesseert het me stiekem wel helemaal niet of een band een vrouwelijke of mannelijke zang heeft
Oud 19-11-2002, 15:00
harrie84
harrie84 is offline
Ik vind vrouwen in een band het lelijkste wat er is, behalve zang en tamboerijn moet vrouwen zich niet met een band bemoeien.

En anders moeten ze maar met een aantal vrouwen samen een bandje beginnen, dan hoef ik er tenminste niet naar te luisteren.
Oud 19-11-2002, 15:02
Thunder Child
Thunder Child is offline
WAT EEN ONZIN!
waarom zouden vrouwen in een band nou weer misplaatst zijn?
Oud 19-11-2002, 21:18
Sint Enigma
Sint Enigma is offline
ik kan me tori amos, an pierlé, pj harvey, kate bush, björk, heather nova e.d. niet als mannen voorstellen

die maken nou typisch muziek die alleen door vrouwen gemaakt kon worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten