Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb een best wel rare obsessie. ik kan namelijk totaal niet tegen haren op mn benen en heb dus een echte scheer-tic
![]() ik snijd heel soms wel eens, als ik het echt niet meer zie zitten. ik ben er nu hard voor aan het vechten dit af te leren. soms denk ik er heel veel aan en dan is het heel moeilijk om jezelf een halt toe te roepen. ik denk dat je voor alle tics en obsessies iets vervangends moet zoeken waar je je energie en frustraties op kan uiten.(zonder dat het gevaarlijk is!) het duurt alleen zo lang eer dat dat je obsessie vervangt zeg maar...bij mij is heel veel sporten nu jammergenoeg nog niet vervangend, maar het helpt wel een beetje.... |
![]() |
|
jah
ik weet het ik heb ook dus zoiets en het wordt zeg maar alleen tijdens de zomermaanden als ik op vakantie ben ietsje minder, anders niet. nogmaals ik wil het ehct niet meer maar telkens doe ik het toch. heel iritant
||
Citaat:
Een 18 jarig meisje |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja automutileren
en zo zijn er meer dingen maar het zijn niet echt obsessies want ik denk er niet altijd aan, maar zodra ik eraan denk moet het ook, zoals mijn mond houden, of niemand in de ogen kijken en ik doe noooooooit mijn ringetje af. heb um wel es een paar weken af gehad, was in het ziekenhuis, en ja ik weet niet, maar ik voelde me er echt niet prettig bij. en dan heb je nog de las pillen slikken... ok, nu denk ik eraan.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind automutilatie nou niet echt een obsessie. 't is meer een 'verslaving'.
Verslaving: "Oh, ik verveel me, 'k steek een sigaretje op." "Oh, ik voel me klote, ik snij mij eigen." Obsessie, 'dwangmatige' handeling. "Jeetje, wat een zooitje in m'n kamer *ziet 1 boek op de grond liggen*, 'k pak de stofzuiger maar, alles 'moet' schoon." "Ok, ik heb weer een boterham met smeerkaas op, tijd voor de weegschaal." "M'n pen ligt scheef, 'k leg em recht." [dat versta ik onder obsessie + verslaving] :\ ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk idd dat het niet voor iedereen een obsessie is, maar voor mij geld het wel. het is een regel die ik mezelf opleg (of nja, niet alleen ik zelf). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
wat ik heb is dus zeker weten een obsessie,
en ik ben er niet zo blij om. Ik moet het doen en ik kan niet stoppen, dat zal wel dom klinken omdat je denkt jezelf in de hand te hebben, maar dat d8 ik ook. tot ik deze obsessie kreeg, nu praat ik wel anders
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 2) Dat vind ik ook. Fijn dat we dezelfde mening hebben hierover? ![]()
|
![]() |
ik schaam me voor mijn obsessie, niemand weet het, niemand. Ik wil het zelf ook niet weten maar toch.
een rare obsessie, niet lachen: mijn overburen. ik kijk altijd wat hun aan het doen zijn, weet hun namen, hun verjaardagen (zoek ik uit) ik neem hun tijden op van opstaan en naar bed, weet alles van hun. Ik wil ook dat hun mij zien, niet naakt ofzo hoor! maar gewoon mij zien lopen ofzo af en toe. Ik kom er ochtends niet uit met de wekker, maar als ik zie dat de overbuurman al in het licht aan tafel zit sta ik binnen 1 seconde naast me bed om te kijken. Voor het naar bed gaan kijk ik of hun al slapen of waar ze zijn. Als hun niet thuis zijn voel ik me raar, en als ik gewoon in de huiskamer zit controlleer ik zon beetje om de 3 minuten of ze er nog zijn. heel erg raar en frustrerend. Ben niet bepaald verliefd ofzo op die overbuurman bah, en die vrouw vind ik maar een raar wijf. Maar tochk het is een obsessie en 'moet' van mezelf naar ze kijken en volgen en ja weet ik veel. Hele rare obsessie!!!!!!!1 ik word er gek van, maar het is niet normaal he?
|
![]() |
|
ik ben ontzettend dwangmatig wat betreft dingen op hun plek hebben. Als er bijvoorbeeld een gordijnkoordje over de stoel hangt ipv achter de stoel sta ik op om het goed te hangen. Zelfs als ik helemaal niet wil opstaan doe ik het nog. Als er dingen verkeerd staan op mijn kamer ga ik niet eens slapen voordat het goed staat. Ik heb een keer geprobeerd om het tegen te gaan door gewoon te gaan slapen, maar ik kon het gewoon niet. Echt heel irritant wel.
|
Mijn obssesie is liegen, me aanstellen en bepaalde oudere vrouwen. Ik heb iets met oudere vrouwen. geen idee wat maar het is heel irritant vooral als het de moeder van je beste vriendin of de twee stomste leraressen op school zijn. Ja ik weet het ik ben vaag. maar ik zit er best mee ook dat als iets niet om een bepaalde tijd geburt ik in paniek raak. Ik ben meestal 15 te vroeg ik ben zo bang dat ik te laat kom. Ik weet niet of dit obsessies zijn maar ik ken het rotte gevoel dat je hierover hebt
|
![]() |
|
Ik heb eigenlijk hetzelfde als HELPME PLEASe maar dat heb ik dus met die leraressen. Ik heb ze beide niet als docent maar zoek altijd precies op wara ze les hyebben, hoe hun gezinssituatie in elkaar zit, hoe oud ze zijn dat soort dingen. Zeer irritat vooral als je met een van de twee veel over je problemen praat! Ik weet niet of ik haar hierover moet vertellen want misschien rent ze hard van mij weg als ze hoort dat ik veel met haar bezig ben!
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook een obsessie, en dat is seks. Ik ben er helemaal verslaafd maar kan er toch weining plezier aan hebben als ik het daadwerkelijk doe. Het heeft misschien te maken met dat ik op mijn veertiende verkracht ben maar toch. af en toe wordt ik er helemaal gestoord van. Verder ben ik geoberdeert door eten, snijden en pijn. Ik kan een hele lijst maken, maar dat zal ik jullie maar besparen
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Self-fullfilling prophecies:
- me afvragen of ik misselijk zal worden van iets (eten, autorijden, etc) - graag in slaap willen vallen, maar denken dat het me niet lukt (geforceerde spontaniteit is immers paradoxaal) - denken dat mensen me niet mogen (zorgt voor negatieve uitstraling) Dwangmatige tics: - voordat ik iets drink uit een glas, spoel ik het eerst ff uit met water, ook al neem ik het uit de kast - ik doe alles volgens vastgelegde systemen binnenshuis (computer opstarten is bijv altijd: eerst monitor aan, dan PC zelf, vervolgens stereo via handbediening .. deze weer precies terugleggen waar hij lag .. in de tussentijd ben ik bij de bootloader aangekomen, systeem selecteren .. tijd over om mobiel op smsjes te controleren, etc). Elke seconde heeft zijn activiteit. - eten op vastgelegde tijden (7:00, 10:00, 12:00, 14:30, 17:30 of 19:30 << Taekwondo les vormt uitzondering, 22:00) Ach, zo kan ik nog ff doorgaan ![]() 1 ding is wel: ik kan ervan afwijken zonder dat ik opgewonden raak of iets dergelijks (vroeger was dit een probleem ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iets waar ik echt een hele erg tic in heb, is dat ik er niet tegen kan om mijn wekker in te stellen op een heel getal
![]() Als ik om 7 uur moet opstaan moet het persee 7:01 of 6:59 zijn, want ik anders voelt dat echt heel erg onprettig. Soms probeer ik het wel, maar dan zet ik het uiteindelijk toch gauw een minuutje voor. Mensen vinden het altijd maar wazig als ze vragen hoe laat ik mn wekker zet en ik zeg 6:47 . Vragen ze: Waarom niet gewoon om 10 voor 7??? maar dat is gewoon eng ofzow, blaat.. Ik snap het zelf ook niet. ![]() |
![]() |
|
Obsessies...
Wanneer precies is iets een obsessie? Het enige dat ik weet is dat ik er doodsbang voor ben. Zodra ik me aan iets hecht, word ik bang en stop ik ermee. Ik kan niet tegen veranderingen, maar tegelijkertijd maak ik ze wel steeds mee doordat ik de hele tijd weer in andere ritmes verval. Ik stort me altijd voor de volle 100% in iets, raak er helemaal vervuld van totdat ik niet meer kan en in paniek raak. Obsessies... Verschillende persoonlijkheden, automutilatie (niet snijden, schaafwonden maken), eten, computer, dagboeken... Ik denk dat ik een obsessie heb voor obsessies |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() xxx Linda
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Wat doe je als je geobsedeerd bent door een persoon? Mijn exvriend is op dit moment echt obsessief gedrag tegenover mij aan t vertonen
![]() ![]() |
![]() |
|
eey het is jouw leven en ik zou gewoon zeggen dat ie moet ophouden met zich zo te gedragen hoor. Hij is ten eerste de fout in gegaan en ik denk dat hij et zo ongeveer probeert goed te maken door zijn obsessieve gedrag!
da kan toch nie gewoon nie over je heen laten lopen!
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
sport een obsessie !! miss-suus | 39 | 23-11-2003 12:43 | |
Psychologie |
Obsessie Laudate Dominum | 19 | 05-08-2003 19:31 | |